• 1
  • 2
2020-01-31, 16:28
Medlem
Citat:
En 75-åring misshandlades på parkeringen utanför Lidl i Löddeköpinge. Han fick ett knytnävsslag så att glasögonen for av, innan han lyckades fly.

Orsaken var att han hade tillrättavisat en yngre man som trängde sig i kassakön.

Nu har våldsmannen dömts.

Citat:
Det var i april 2018 som mannen och hans 78-åriga hustru var och handlade på Lidl och stod i kön för att få betala. De hade sex eller sju personer framför sig.

Då kom en 37-årig man och gick förbi hela kön. Det äldre paret var särskilt upprörda och sa ifrån på skarpen. Enligt 37-åringen blev han kallad ”jävla skurk”.

Det blev munhuggning mellan parterna.

När 75-åringen börjat lyfta över varorna i bagageutrymmet kom 37-åringen osedd bakifrån och gav honom ett slag i ansiktet med knuten näve.

En annan kund såg vad som hände och skyndade till hjälp. Han knuffade undan 37-åringen men föll själv till marken. Då högg han tag om 37-åringens ben.

Liggande på marken fick han att emot flera slag mot överkroppen och en knytnäve mot skrevet som gav honom smärtor resten av dagen.

Citat:
Eftersom han inte har någon tidigare kriminell belastning av betydelse döms han till 75 timmars samhällstjänst. Brottets straffvärde är annars två månaders fängelse

https://www.expressen.se/kvallsposte...gsmal-pa-lidl/

Knytnäve i skrevet??? Någon som har domen eller vet vem skrevmisshandlaren är?
Citera
2020-01-31, 16:33
Medlem
Blatteradarn ger utslag direkt. Löddeköpinge kryllar av MENA. Vilken sort var det den här gången?
Citera
2020-01-31, 16:34
Medlem
Slag mot skrevet tyder på utvecklingsstörning
Citera
2020-01-31, 16:34
Bannlyst
svensken tål mycket, men inte att man går före i kön!
Citera
2020-01-31, 16:43
Äldre människor måste lära sig att hålla tand för tunga i dagens samhälle. Det är farligt för försvarslösa åldringar att ge sig in i diskussioner med blattar och annat patrask. Året är inte 1975 längre, när äldre hade visst skydd av respekten för den äldre generationen. Spärrarna finns inte längre. Hytter en äldre man med näven åt några fotbollsspelande fjortisar på bilparkeringen så springer inte ungarna längre iväg. Tvärtom kan det sluta med att gubben får näsan avsparkad.

Jag tjatar fortfarande på min 75-åriga mor att hon ska vara tyst när hon ser saker hon reagerar på ute på stan, för även om hon kanske har moraliskt rätt så spelar det ingen roll. Våldet styr och hon har ingen chans om hon retar upp fel slödder.

Det ska naturligtvis inte vara såhär men nu när det är såhär så får man anpassa sig. Det här är inte åldringarnas kamp.
Citera
2020-01-31, 16:51
Bannlyst
Självklart är det en liten kissblatte. Dessa tål inte att tillrättavisas när de gör fel speciellt inte av gamla eller yngre svenskar då får man räkna med att de blir provocerade och försöker att ge dig smörj. De tror att de står överst i näringskedjan när de egentligen ligger på botten och. Så är man 75 så gäller det att veta hur man slåss när man handskas med dessa individer. Helst ska du ha några år av boxning under bältet i den åldern om du ska våga stå på dig.

Jag själv har varit i många av dessa kö-kamper där dom försöker tränga sig fram. Vad jag gör är att gå och ställa mig framför dem igen utan ett ord. Ibland tar jag även tag i deras krage och drar bak dom igen. Jag ställer inte till någon scen utan visar att här stod jag. Sen får dom väl svinga om dom känner för det, men jag tror att dem märker att deras nylle kommer hamna i diskbänken. Därför blir det ofta ganska tyst.

På sin höjd har jag fått ett "lugna ner dig kompis." vilket jag inte besvarade med ett enda ljud. Det är min plats och dom bör förstå sig på hur ett kösystem fungerar.
Citera
2020-01-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
svensken tål mycket, men inte att man går före i kön!
Nä, där gick han över gränsen. De kan betala hans uppehälle, sjukvård osv men att tränga sig i kön är en ren kränkning. Det gäller att lära sig vad som är viktigt i det nya landet!
Citera
2020-01-31, 17:03
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
När 75-åringen börjat lyfta över varorna i bagageutrymmet kom 37-åringen osedd bakifrån och gav honom ett slag i ansiktet med knuten näve.

Fega fan
Citera
2020-01-31, 20:12
Medlem
AwakeAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winona
Slag mot skrevet tyder på utvecklingsstörning

Han låg nog i underläge.
Citera
2020-01-31, 20:15
Medlem
AwakeAsFucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Självklart är det en liten kissblatte. Dessa tål inte att tillrättavisas när de gör fel speciellt inte av gamla eller yngre svenskar då får man räkna med att de blir provocerade och försöker att ge dig smörj. De tror att de står överst i näringskedjan när de egentligen ligger på botten och. Så är man 75 så gäller det att veta hur man slåss när man handskas med dessa individer. Helst ska du ha några år av boxning under bältet i den åldern om du ska våga stå på dig.

Jag själv har varit i många av dessa kö-kamper där dom försöker tränga sig fram. Vad jag gör är att gå och ställa mig framför dem igen utan ett ord. Ibland tar jag även tag i deras krage och drar bak dom igen. Jag ställer inte till någon scen utan visar att här stod jag. Sen får dom väl svinga om dom känner för det, men jag tror att dem märker att deras nylle kommer hamna i diskbänken. Därför blir det ofta ganska tyst.

På sin höjd har jag fått ett "lugna ner dig kompis." vilket jag inte besvarade med ett enda ljud. Det är min plats och dom bör förstå sig på hur ett kösystem fungerar.

Bra gjort. Känner dom att man har våldskapital så fegar dom alltid ur.
Citera
2020-01-31, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Bra gjort. Känner dom att man har våldskapital så fegar dom alltid ur.

Exakt. Är man en liten farbror på 75 utan boxning i bakrunden så får man nog räkna med att åka på en suckerpunch. Du skadade ju deras "heder" när du fick dem att skämmas.
Citera
2020-01-31, 21:13
Medlem
Vad heter den dömda gärningsman?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem