• 1
  • 2
2020-01-31, 11:23
Bannlyst
Undrar om det finns NÅGON svensk ägd i stockholm där en svensk står i kassen och inte alibaba ?
Jag har bott i stockholm i över 10 år och jag fortfarande inte stött på nån svensk ägd kiosk det är väldigt märkligt, vet ni någon så säg till var den finns så ska jag direkt supporta den kiosken.
Citera
2020-01-31, 11:26
Bannlyst
det beror på att svenskarna är lata och inte vill jobba.
Citera
2020-01-31, 11:31
Medlem
finns väl ingen som pallar jobba i en korvkiosk? Jobba nätter, servera jobbiga fyllon, knivhot och få dras med utpressning från ligor och andra kriminella gäng? Nej tack!
Citera
2020-01-31, 11:33
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
Precis så är det!
Innan massinvandringen så var Sverige ett u-land, det har jag läst på expos hemsida.
Citera
2020-01-31, 11:34
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:

Vilka svenskar talar du om ?

Vi miljoner som går till jobbet för att försörja arbetsskygga lata negrer och araber.
Skulle inte bli mycket bidrag till parasiterna om vi lata SVENSKAR sket i att jobba.

Vem fan vill jobba i en kiosk då det inte är lönsamt om du är hederlig. Blattarna köper ofta
smuggelcigaretter och stöldgods samt fifflar med kvitton,drogförsäljning och penningtvätt är inte helt
ovanligt därav så kan det vara lönsamt att driva kiosk,sen att de har socialbidrag på det med gör det inte mindre lönsamt.
Citera
2020-01-31, 11:36
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenkolrot
Precis så är det!
Innan massinvandringen så var Sverige ett u-land, det har jag läst på expos hemsida.

Exakt. Skolan som hade usla PISA-resultat. Ett rättsväsende som knappt existerade,en havererad sjukvård,inga pizzor eller kebab.

Näe det var allt sämre förr.

Notera sarkasm/ironi i texten ovan
Citera
2020-01-31, 11:37
Bannlyst
svenskarna vill inte jobba 7 dagar i veckan.

svenskarna vill jobba måndag till fredag och sen gå tidigare på fredagen så dom kan ha "fredagsmys"

vet ni någon svensk som jobbar 7 dagar i veckan? nej trodde inte det heller.
Citera
2020-01-31, 11:38
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Kiosk eller korvkiosk?
Citera
2020-01-31, 11:38
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Vilka svenskar talar du om ?

Vi miljoner som går till jobbet för att försörja arbetsskygga lata negrer och araber.
Skulle inte bli mycket bidrag till parasiterna om vi lata SVENSKAR sket i att jobba.

Vem fan vill jobba i en kiosk då det inte är lönsamt om du är hederlig. Blattarna köper ofta
smuggelcigaretter och stöldgods samt fifflar med kvitton,drogförsäljning och penningtvätt är inte helt
ovanligt därav så kan det vara lönsamt att driva kiosk,sen att de har socialbidrag på det med gör det inte mindre lönsamt.

På min närmare kiosk som jag sällan besöker hör jag hur han fifflar. Om jag betalar kontant trycker han in summan men gör inte sista steget så det reggae. Aldrig fler i kiosken. Sjukt otrevlig också. Måste vara en fasad för annat
Citera
2020-01-31, 11:40
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
svenskarna vill inte jobba 7 dagar i veckan.

svenskarna vill jobba måndag till fredag och sen gå tidigare på fredagen så dom kan ha "fredagsmys"

vet ni någon svensk som jobbar 7 dagar i veckan? nej trodde inte det heller.

vet flertalet egna företagare som jobbar var jävla dag,1000-tals bönder jobbar 24/7-365. Näe du har verkligen liten koll på hur verkligheten ser ut. Kanske dags att skaffa dig ett arbete.
Citera
2020-01-31, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities

Ont: Svenskt_ _ägda kiosker finns det inte gott om, jag vet en som jag köper snus i när jag är i krokarna, tyvärr så ligger den inte i STHLM.
Citera
2020-01-31, 11:42
Bannlyst
Menar en vanlig lokala turk kiosk som är svensk ägd vet du någon i sthlm där en svensk står i kassan så skriv det gärna här var isåfall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in