• 1
  • 2
2020-01-30, 17:50
Medlem
Jag har alltid varit väldigt svag för Marabous Dubbelnougat, även om jag inte äter så mycket godis i övrigt.

Det senaste året eller så har jag dock blivit besviken varenda gång jag har ätit en.

Vad har hänt? Är mina smaklökar skadade eller har Mondelez sänkt kvaliteten kraftigt? Känns som att jag får hitta något nytt att smygäta när jag veckohandlar.
Citera
2020-01-30, 19:30
Medlem
Kottsmors avatar
Måste tyvärr hålla med dig.

I minnet var den krämig, len och riktigt packad med nötsmak.

Nu är den ju nästan grynig av vad jag antar är socker och utfyllnad.

Ska man ta det varvet till så gissar jag att Marabou och deras stora ägare Mondelez som fortsätter sänka standarden.

Men som föregående talare instämmer jag om att godis är godare gratis
Citera
2020-01-30, 23:11
Medlem
Jag håller med,

Den smakar inte som förr,
Citera
2020-01-31, 00:05
Medlem
Testa nougaten som finns bland bakvarorna istället!
Citera
2020-01-31, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottsmor
Måste tyvärr hålla med dig.

I minnet var den krämig, len och riktigt packad med nötsmak.

Nu är den ju nästan grynig av vad jag antar är socker och utfyllnad.

Ska man ta det varvet till så gissar jag att Marabou och deras stora ägare Mondelez som fortsätter sänka standarden.

Men som föregående talare instämmer jag om att godis är godare gratis

Upplever samma sak som du; nougaten är numera alltför sockertung. Man riktigt känner sockerkristallerna. Inte alls lika fet och nougatig som förr.
Citera
2020-01-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Testa nougaten som finns bland bakvarorna istället!
Har provat Odense och en del andra, men ingen slår minnet av hur dubbelnougaten smakade förr. Nu smakar den mer likt cloettas äckliga nougat.
Citera
2020-02-01, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
En eller två kanske. Om inte mondelez hade bytt ut hälften av nötterna mot mer socker. Nu blir det betydligt mindre än så.

Håller med! Det är inte samma som för några år sedan. Åt kanske 1 i veckan förr i tiden, varvade med pigalle och skotte, nu tittar jag inte ens på dem. Har en dubbelnougat som legat sedan innan jul, knappt sugen. Trist när gamla godsaker förändras till det sämre och man forfarande minns det goda.
Mondelez - nej tack!
Citera
2020-02-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.eriksson
Mondelez - nej tack!

De kör dessutom kampanjer HELA TIDEN numera; typ Marabou-chokladkakor 2 för 30:-.

Fazer går åt motsatt håll. Bibehåller och till och med förbättrar kvalitén. Höjer dessutom priset något. Men vilken skillnad jämfört med Marabous choklad. Fazer håller fast vid kvalitén! Mondelez kör Marabou ner i skiten.
Citera
2020-02-04, 00:31
Medlem
Alla marabous bitar e rent skit.

De säljer ju varorna gratis.

Inte fan går det att tillverka varor i sverige med svenska skatter och svensk personal och sen aldrig höja priset.

Det är sjukt att de säljer bitarna för 6kronor styck i stora butiker.

25år sen kostade det lika mycket.

Då får man sänka standarden ner till bottennivå.

Samma med aladdin.
Vilka tomtar som fortsätter köpa skiten och tror att man får nånting som ens heter choklad när de säljer aladdin för 59kronor ordinarie pris.
billigare än på 80-talet med andra ord.
Citera
2020-02-04, 06:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.eriksson
Håller med! Det är inte samma som för några år sedan. Åt kanske 1 i veckan förr i tiden, varvade med pigalle och skotte, nu tittar jag inte ens på dem. Har en dubbelnougat som legat sedan innan jul, knappt sugen. Trist när gamla godsaker förändras till det sämre och man forfarande minns det goda.
Mondelez - nej tack!

Pigall, Skotte och Dubbenougat?!
Du måste vara 50+

Hur står sig konkurenten Guldnougat mod Dubbenougaten?
Citera
2020-02-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Pigall, Skotte och Dubbenougat?!
Du måste vara 50+

Hur står sig konkurenten Guldnougat mod Dubbenougaten?
Tidigare har guldnougat varit mycket äckligare och mest smakat socker. Nu vet jag inte längre. Dubbelnougaten är degraderad och förmodligen i nivå med guldnougat nu mera.
Citera
2020-02-20, 13:12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
De kör dessutom kampanjer HELA TIDEN numera; typ Marabou-chokladkakor 2 för 30:-.

Fazer går åt motsatt håll. Bibehåller och till och med förbättrar kvalitén. Höjer dessutom priset något. Men vilken skillnad jämfört med Marabous choklad. Fazer håller fast vid kvalitén! Mondelez kör Marabou ner i skiten.
Köper ibland Japp och Fransk Nougat som jag tycker smakar som de alltid har smakat. Fazer använder dessutom färsk mjölk till sin choklad (mycket ovanligt) vilket såklart bidrar både till mer intensiv smak och högre pris kontra mjölkpulver som är i standard i kommersiell chokladtillverkning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in