Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Jag ser skärmdumpar som tagits från M vänföreningssida av dom här nya kontona på Instagram och där stod det i klartext att flickan upplevs som abstinent och endast 9 dagar gammal blir hon övergiven av de personer som gett henne liv.
Jag kan konstatera att Melinda har strukit den texten i dagsläget, och det betyder alltså att hon inser att det låter väldigt långt från sanningen eller så har en jurist rått henne att ta bort texten.
Hur man redovisar pengarna i den sk vänföreningen finns inte med. Det står att man skall stötta familjehem med frågor osv, men pengarna tiggs och man säljer ut sig med reklam. Familjehem har en familjehemssekreterare så någon förening skall inte vara nödvändig. Det känns lagom unket måste jag säga. Dessutom är storyn från fostermamman långt ifrån sann då vi hamnar på sakuppgifterna och det är extremt uselt i ett fall som det här. En biologisk mamma har fått löpa gatlopp i medier och på sociala plattformar där blodvittringen och jakten har varit enormt. Det är illa även om det gäller en dömd gm. Pöbelväldet och där media struntar i att vara källkritisk stör mig. Hon är dömd och inväntar en förhandling i HR som förmodligen går på TR linje och ändå är pöbeln skoningslös och kan inte förhålla sig till sakfakta.
Att skriva att flickan upplevs som abstinent är inte detsamma som att påstå att hon är abstinent.
Dock utreddes det inte, kanske pga att R hade medicin utskriven..?
Texten om misstänkt abstinent fanns fortfarande på sidan för namnunderskrifter igår, men det verkar som att M har rensat en del på Instagram. Jag är inte inne så ofta, men vill minnas att det låg fler inlägg där tidigare.
”Huvudsyftet med föreningen är att
alla familjehemsplacerade barn skall få en trygg och säker uppväxtmiljö.
Vänföreningen skall bistå familjehem och placerade barn utifrån deras behov med juridisk och ekonomisk hjälp eller bara med en guldkant.” är syftet med föreningen. Varför familjehem behöver juridisk rådgivning i någon större utsträckning är (åtminstone för mig) lite oklart, eftersom det väl är socialtjänsten som driver frågan om LVU, och familjehemmet har sitt uppdrag från dem.
Det står ingenting (i Guldfynds reklam) om hur pengarna ska redovisas, men å andra sidan - hur ofta gör det det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Att ge sin bild av det hela givetvis. Vi ser en flicka i mammans hem som inte är blåslagen och vi ser att flickan inte är drogad. Vi kan också konstatera att flickan var tunnhårig redan i familjehemmet. Vi vet numera att allt som basunerats ut i media och av fostermamman inte stämde då fallet granskades i domstolen. I dag finns en bild från umgänget som nästan aldrig har nämnts utan lögner, lögner och åter lögner har varit fokus i detta fallet.
Det finns fler bilder från E födsel och mer umgänge och det vittnar om att E träffat sin biologiska mor hela vägen.
Jag vill minnas att det står att R hade umgänge, men att hon ibland ställde in/inte dök upp.
Ska se om jag orkar scrolla.
Att R inte haft något umgänge alls har iaf inte jag läst något om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Du har nog tagit dig stora friheter i detta fallet och vräkt ur dig om saker som inte är bevisat och som är gränsen på förtal. Ja du läste rätt förtal. Så vad är det för skador och hur har E fått dom. Du tycks ju vara insatt så jag förväntar mig att du radar upp dom här i tråden.
Tunnhårig redan i familjehemmet vilket konstateras via bilder. Skönt att Europadomstolen ser de biologiska föräldrarnas viktiga roll i sammanhanget..Mänskliga rättigheter är inget att leka med utan HD Norge fick på tafsen
Att flickan hade väldigt många skador är väl ingenting du ifrågasätter? Dock dokumenterades ju samtliga skador, inklusive (typ) ’ytligt rivmärke, 1,5 mm’ vilket jag förstår leder till skrämmande siffror.
Att barn trillar och slår sig är inte märkligt. I somras räknade jag blåmärken på mitt barns ben (just pga antalet skador på lilla E), och kom fram till att hen hade 20 blåmärken.
Men rättsläkaren fastslog att E hade omfattande skador, och flera som tros ha orsakats av annan.
Vad menar du med ”Skönt att Europadomstolen ser de biologiska föräldrarnas viktiga roll i sammanhanget..”? Är det sammanhanget i detta fall, eller något annat (norskt?) fall?
I detta fall kan väl inte tycka att en hemflytt, under de omständigheter som rådde, var en bra idé?
Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Okej, du har inget om skadorna utan hänvisar till FU. Du vet att hon inte dömdes för misshandel eller mord va? Och du kan knappt stava för att göra dig förstådd. Men då vet jag att du ingenting har att delge utöver det domstolen redan konstaterat.
Du vet att hon dömdes för vållande till annans död - grovt brott, (samt narkotikabrott och ringa narkotikabrott)?
Så hon anses inte oskyldig till Es tragiska öde.
Kasta inte sten när du sitter i glashus.
Att gnälla över någon annans stavning är vanskligt när man själv inte vet skillnaden på de och dem. Att skriva ’dom’ som du gör är förvisso bättre än att blanda ihop de/dem, men särskilt beklämmande i trådar om just brottsfall, där ordet dom ofta förekommer.
Så kliv ned från dina höga hästar.