2020-07-11, 00:42
Medlem
Ingen som har råkat snubbla förbi kärringen på stan nu när hon är fri? Ingen som har en bild på na?
Citera
2020-07-11, 01:07
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Ingen som har råkat snubbla förbi kärringen på stan nu när hon är fri? Ingen som har en bild på na?
Gissar att hon befinner sig i en knarkarkvart hög som ett hus nu.
Hoppas att hon dör.
Citera
2020-07-11, 09:38
Medlem
Spiken i kistan är väl att de hittar henne död i en överdos inom det närmsta. Så kan myndigheter ta på sig denna soppa från början till slut! Hon skall inte va ute obevakad, inte ha rätten att sitt liv, den lätta utvägen. Hon förtjänar att sitta inlåst med sina tankar mkt mkt länge! Hon hittas död, så får myndigheter ta på sig skulden för hennes, Ps, och framför allt lilla Esmeraldas död. Fyfan för o hamna i klorna på Norrköpings myndigheter, inte ett rätt hittills!
Citera
2020-07-11, 13:06
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Spiken i kistan är väl att de hittar henne död i en överdos inom det närmsta. Så kan myndigheter ta på sig denna soppa från början till slut! Hon skall inte va ute obevakad, inte ha rätten att sitt liv, den lätta utvägen. Hon förtjänar att sitta inlåst med sina tankar mkt mkt länge! Hon hittas död, så får myndigheter ta på sig skulden för hennes, Ps, och framför allt lilla Esmeraldas död. Fyfan för o hamna i klorna på Norrköpings myndigheter, inte ett rätt hittills!
Hmm, vad olikt mig du resonerar. Jag tycker att myndigheterna i Norrköping agerat rätt och riktigt kring det här fallet.

Jag tycker att ALL skuld ligger hos föräldrarna och framförallt Rebecka.

Soc kunde kanske med facit i handen gjort ett omedelbart LVU på juldagen. Men jag tror inte att det hade hållt vid en prövning. På juldagen visste ju faktiskt ingen att hon skulle dö. Och med tanke på att de blivet totalsågade i kammarrätten (Jönköping)och inte fått igenom vare sig LVUet, drogtester eller insyn i hemslussnigen. Tänker jag att de hellre ville vänta till de hade något ordentligt på fötterna än att rycka flickan fram och tillbaka. Innan man gick in med ett omedelbart. Som sagt, ingen viste ju att hon skulle dö.
Det är ju knappast kriminalvården eller polisen som är ansvariga för att hon är släppt. Utan svensk lagstiftning. Den är ju samma över hela landet och har inget med någon myndighet i Norrköping att göra.

Svensk lagstiftning brister ju däremot i det här fallet. Vi har en förundersökning som tydligt visar att Esmeralda försummades. Vittnesmål om att hon fick sova i källaren eller i rummet bakom köket. Sms där hon kallas mongo, Götel och krigsskadad flykting. Rebecka har googlat på tvångströja barn och på vad droger gör för barn. Vi har ett flertal vittnesmål om vanvård och vi har ett barn som legat död flera dygn i lägenheten. Och vi har ingen lag som kan sätta dit henne så hon får det straff hon förtjänar.

Det är helt fördärvligt att det är näst intill lagligt att tortera och döda sitt barn i detta land.
Citera
2020-07-11, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Ja, jag minns henne som person.
En väldigt komplicerad sådan. Väldigt osäker i sig själv. Svårt att hålla sig till sanningen och hade ett sorts begär att skapa dramatik och intriger.
Manipulativ. Men också svårt att se konsekvenser av sitt handlande. Hamnade hon i en jobbig situation så kunde hon inte hantera det utan använde sig av strutsmetoden och körde huvudet i sanden och hoppades att det jobbiga skulle försvinna.

På grund av dessa egenskaper bröt jag vänskapen med henne. Man visste aldrig vart man hade henne, vad var sant, vad var inte sant av vad hon berättade..?

I botten en väldigt fin men vilsen människa och hon släpper inte människor inpå livet i första taget så det kan vara svårt att få grepp om henne.
Konstnärligt lagd.

Hon kom i kontakt med droger i tidig tonår. Och jag har oroat mig otroligt mycket för henne många gånger.

Hennes familj har vänt ut och in på sig själva för att stötta och hjälpa men de når inte fram till henne.

Jag är så fruktansvärt illa berörd av hela händelsen. Men tyvärr kan jag inte påstå att jag är förvånad även om jag inte hade kunnat tro att det någonsin skulle bli såhär. Men är det någon som skulle kunna ställa till det för sig så här extremt så är det R, som den person hon var när vi var unga.

Det verkar som att din minnesbild av R är väldigt påverkad av det som har hänt. Bilden du målar upp av henne har förändrats väldigt mycket under tidens gång då du i början beskrev henne som "en väldigt fin person".
Citera
2020-07-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hmm, vad olikt mig du resonerar. Jag tycker att myndigheterna i Norrköping agerat rätt och riktigt kring det här fallet.

Soc kunde kanske med facit i handen gjort ett omedelbart LVU på juldagen. Men jag tror inte att det hade hållt vid en prövning. På juldagen visste ju faktiskt ingen att hon skulle dö. Och med tanke på att de blivet totalsågade i kammarrätten (Jönköping)och inte fått igenom vare sig LVUet, drogtester eller insyn i hemslussnigen. Tänker jag att de hellre ville vänta till de hade något ordentligt på fötterna än att rycka flickan fram och tillbaka. Innan man gick in med ett omedelbart. Som sagt, ingen viste ju att hon skulle dö.
Det är ju knappast kriminalvården eller polisen som är ansvariga för att hon är släppt. Utan svensk lagstiftning. Den är ju samma över hela landet och har inget med någon myndighet i Norrköping att göra.

Svensk lagstiftning brister ju däremot i det här fallet. Vi har en förundersökning som tydligt visar att Esmeralda försummades. Vittnesmål om att hon fick sova i källaren eller i rummet bakom köket. Sms där hon kallas mongo, Götel och krigsskadad flykting. Rebecka har googlat på tvångströja barn och på vad droger gör för barn. Vi har ett flertal vittnesmål om vanvård och vi har ett barn som legat död flera dygn i lägenheten. Och vi har ingen lag som kan sätta dit henne så hon får det straff hon förtjänar.

Det är helt fördärvligt att det är näst intill lagligt att tortera och döda sitt barn i detta land.

Jag har läst FUP men måste ha missat förhörsdelen där det nämns att de tvingade henne att sova i källaren. Vet du vilket förhör det är? Helt horribelt... Hjärtat värker av smärta över tanken på det.
Citera
2020-07-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksstrumpa
Det verkar som att din minnesbild av R är väldigt påverkad av det som har hänt. Bilden du målar upp av henne har förändrats väldigt mycket under tidens gång då du i början beskrev henne som "en väldigt fin person".

Jag får snarare intrycket att användaren hela tiden har gjort sitt bästa för att måla upp en så sann bild som möjligt. Färgad av händelsen har den väl varit hela tiden, iom att det första inlägget skrevs efteråt? Du förstår kanske att många inte kan se andra människor i svart eller vitt, oavsett vad de har gjort?
Citera
2020-07-11, 21:20
Medlem
Citat:

Ett akut LVU hade väl varit möjligt när flickan var svårt undernärd, blåslagen och drogad?
Citera
2020-07-11, 21:22
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minosa
Jag har läst FUP men måste ha missat förhörsdelen där det nämns att de tvingade henne att sova i källaren. Vet du vilket förhör det är? Helt horribelt... Hjärtat värker av smärta över tanken på det.
Net det sig inte källaren, det var där syskonen inte fick trösta henne, då fick hon sova i köket/ rummet bakom köket.?Det utrymmet var iallafall enligt Flashback en trappa ner till källaren. Det samt att hon var rädd för källernen.
Citera
2020-07-11, 22:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Ett akut LVU hade väl varit möjligt när flickan var svårt undernärd, blåslagen och drogad?
De som nog inte blåmärkena. Socialen ber inte att få se barnen nakna när de kommer. Men att hon var avsmalnad såg de säkert. Men jag har svårt att tänka att de hade fått det akuta lvuet permanentat hos en förvaltningsdomstol vars senaste dom kammarrätten sågade helt.
Citera
2020-07-12, 05:58
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksstrumpa

Det är klart att min bild av henne ändrats. Vi umgicks varje dag och jag blev ständigt en bricka i hennes spel. Hon var så klart inte alltid bara elak. Jag har alltid velat tro att hon ändå, innerst inne, var en "bra" person.
Efter att ha tagit del av FUP så förstår jag att hon är mer störd än jag någonsin kunnat tro.
Hon är inte det minsta "god". Vilsen möjligtvis men ingen bra person överhuvudtaget.

Som jag skrivit tidigare är jag den typen av människa som vill tro gott om andra. Detta gällde så klart även henne.
Citera
2020-07-12, 07:52
Medlem
Citat:
Net det sig inte källaren, det var där syskonen inte fick trösta henne, då fick hon sova i köket/ rummet bakom köket.?Det utrymmet var iallafall enligt Flashback en trappa ner till källaren. Det samt att hon var rädd för källernen.
Det finns ett utrymme i köket som är som ett kallförråd. Från detta utrymme går ingen trapp. Det finns oxå en utgång till en trapp från köket. En trapp som alla i huset kan använda. Det troligaste är att E sov i förrådet. I fup finns ritningar man kan titta på och dessa har diskuterats härinne. Men då kom vi inte fram till någon trapp från förrådet. Möjligtvis att någon hittade på det, utan att titta på ritningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in