2020-07-10, 08:53
Medlem
Svaret kanske står någonstans men jag hittar det inte...
Såå, PL, vad hände med honom? Han dog efter två veckor i häktet? Var det abstinens som tog kål på honom?
Citera
2020-07-10, 11:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliax
Såå, PL, vad hände med honom? Han dog efter två veckor i häktet? Var det abstinens som tog kål på honom?
Svaret är inte offentligt ännu, och kanske inte blir. Det sista jag hörde var att kriminalvården skulle utredas om de begått försummelse.
Citera
2020-07-10, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag unnar inte denna människan någonting, som du säkert förstår. Men det skall ändå sägas att det ALDRIG yrkats på livstids fängelse under denna rättegång.

Frågan om ev. vårdnad avgörs inte i denna rättegången.

Absolut, det jag menar är att enligt mig har hon gjort sig förtjänt av livstids fängelse och ska definitivt inte vara nära barn under resten av livet.
Citera
2020-07-10, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Bara hon.

Jaha, då ska hon alltså planera E:s begravning nu. Var finns logiken i systemet?

Finns det minsta lilla gnista av kärlek i hennes hjärta låter hon Melinda med familj komma. Om Melinda själv vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Men begravningen har väl varit redan på flickan ? Och styvmamman var ju på den .

Tydligen var ett av yrkande för att hon skulle släppas att hon skulle få gå på Esmeraldas begravning. Så den har inte varit.
Citera
2020-07-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evildancer
Tydligen var ett av yrkande för att hon skulle släppas att hon skulle få gå på Esmeraldas begravning. Så den har inte varit.

Ursäkta? Hon hånar, fryser ut, svälter och dödar ett barn, vad ska hon på begravningen att göra? Ska hon stå där och låtsas vara ledsen? Eller hon kanske ska fira att hon nu slipper barnet som hon hade elaka öknamn på?
Citera
2020-07-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ursäkta? Hon hånar, fryser ut, svälter och dödar ett barn, vad ska hon på begravningen att göra? Ska hon stå där och låtsas vara ledsen? Eller hon kanske ska fira att hon nu slipper barnet som hon hade elaka öknamn på?

Hon tycker såååå synd om sig själv. Det är väl därför.
Jag personligen anser att hon inte borde få gå på begravningen efter att hon misshandlat och försummat denna flickan i många månader..
Jag tycker det är så fruktansvärt sjukt att Esmeraldas riktiga mamma Melinda, ska behöva be om lov att få gå på begravningen. Medans R ska ha rätten att göra det... Att dessutom få anordna begravningen. Vem av R och Melinda känner Esmeralda bäst? Vem borde ha kunskap att anordna den bästa begravningen för henne? Jo, Melinda. Samtidigt som R kan sitta hemma på brottsplatsen och tycka synd om sig själv... Hon har inget där att göra. Usch!
Citera
2020-07-10, 17:48
Medlem
Tror ni att Rebecka kommer att få skyddad identitet?
Citera
2020-07-10, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera2015
Socialen verkar dela ut fina och dyra lägenheter nuförtiden. Nr34 är bara ett exempel....
Nej du, den lgh har de skaffat själva med kontakter.
Citera
2020-07-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Tror ni att Rebecka kommer att få skyddad identitet?

Kanske, som hon ändå kommer fucka upp på sin jakt för opiater.
Hon har väl en ytterst liten bekantskapskrets nu kan jag tänka mig.
Citera
2020-07-10, 19:22
Medlem
Förtvivlad över att riskera att träffa på R nu. Undrar om hon bor hemma, går förbi minnesplatsen på väg in och ut? Svårt att ta in!

Edit: jag vill INTE se henne!!!!
Citera
2020-07-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eliax
Pågår utredning på det.
Citera
2020-07-11, 00:18
Medlem
De kanske blir helt skit fel nu.. Men skulle vi inte kunna starta nån form av insamling kallad esmeralda? Så att nåt/några barn får det bättre? Allmänna barnhuset verkar vettigt... Hur gör man för att starta en insamling och hur visar man för dom som skänkt pengar att pengarna kommit dit???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in