2020-05-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Varför måste staten envisas med att ha en så repressiv drogpolitik?
Menar du att en liberalare drogpolitik skulle innebära att Esmeralda levt i dag?
Citera
2020-05-14, 16:18
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Tack snälla du.
Nu måste man föreberda sig psykiskt att läsa vad som har hänt stackars E

Ja etter å ha sittet igår/idag och lest den grusomme fup`n i wilmafallet, ser jag inte frem till att lese fup i detta fallet hvor den sikkert er helt forjævlig.

Så her måste man föreberda sig psykiskt tror jag.
Citera
2020-05-14, 17:49
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Känner att det kommer bli jobbigt att läsa denna FUPen, alltid så känsligt med barn.
Minns mamma som mördade sitt barn med fentwnylplåster och försökte ta sitt eget liv. Den värsta förundersökningen jag läst.
Kanske Arboga också.

Intressant men hemskt
Ja usch, det där fallet (mamman som dödade barnet med plåster) minns jag tydligt, riktigt obehaglig läsning. Men det är det ju alltid när det är allvarlig brottslighet mot små barn. Dock får man vara i alla fall lite tacksam för att de numera inte släpper obduktionsbilder, som de fortfarande gjorde i Arboga-fallet. De bilderna är fastbrända i mitt huvud för alltid.
Citera
2020-05-14, 18:55
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av couriosgeorge
Menar du att en liberalare drogpolitik skulle innebära att Esmeralda levt i dag?

Sverige måste bestämma sig Antingen restriktiv som idag men då låsa in folk på riktigt och det länge och inte släppa ut dom förrän de är garanterat drogfria eller inse att det är en beroendesjukdom och behandla den som sådan. Slutresultatet är samma, färre döda.

Dagens politik är den sämsta ur 2 världar och vi har ju då följaktligen Europas högsta antal döda per capita.
Citera
2020-05-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Sverige måste bestämma sig Antingen restriktiv som idag men då låsa in folk på riktigt och det länge och inte släppa ut dom förrän de är garanterat drogfria eller inse att det är en beroendesjukdom och behandla den som sådan. Slutresultatet är samma, färre döda.

Dagens politik är den sämsta ur 2 världar och vi har ju då följaktligen Europas högsta antal döda per capita.
Aha, ok! Fast själv föredrar jag höga dödstal bland packet. Önskar att de här två plantorna hade lyckats överdosera själva innan de utsatte sitt barn för det.
Citera
2020-05-14, 22:26
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av couriosgeorge
Aha, ok! Fast själv föredrar jag höga dödstal bland packet. Önskar att de här två plantorna hade lyckats överdosera själva innan de utsatte sitt barn för det.

Önskar du se alla andra som lider av beroendesjukdomar döda med?
Citera
2020-05-15, 08:06
Medlem
Zoneinopiums avatar
Någon som vet när fupen bli tillgänglig??
Citera
2020-05-15, 08:15
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium

Vid lunch har någon skrivit.
Citera
2020-05-15, 08:15
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Vill du verkligen läsa den?

Finns det någon sammanfattning?
Citera
2020-05-15, 08:22
Medlem
Lite mer info om pappans död, abstinens misstänkt orsak och kriminalvården utreds för att inte ha haft tillräcklig tillsyn i häktet.

https://sverigesradio.se/artikel/7473770
Citera
2020-05-15, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Lite mer info om pappans död, abstinens misstänkt orsak och kriminalvården utreds för att inte ha haft tillräcklig tillsyn i häktet.

https://sverigesradio.se/artikel/7473770

Han tog förmodligen bensodiazepiner eller opiater och avtändningen på det kan bli livsfarlig.
De brukar väl få hjälp på något vis i normala fall?
De har väl en läkare kopplad till häktet?
Citera
2020-05-15, 08:58
Medlem
Fan. Vill läsa FUPen men allt med barn påverkar mig så mycket. Har läst många FUPar med barn inblandade och allt man sett och läst finns kvar i en. Det går inte att radera.
Bobby
Saga och Max
Yara
3 åringen som blev misshandlad av sin styvpappa
Mordet på Theo
Spädbarnsmordet i Trollhättan
Mordet i Halmstad
Bebisen som mördades av sin pappa, glömt var
Göteborg Gårdssten - mamma mördade 3 barn
Dubbelmordet i Sala av pappan
Pojken i Skaraborg som mördades av sin pappa

Ja listan är lång. Men allt finns kvar som taggar i hjärtat och det hugger till varje gång man tänker på det. Men ska ändå läsa för att försöka förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in