Citat:
Ursprungligen postat av
miss.G
Har läst dem. Men det är inte så mycket som förklarar VARFÖR soc inte gjorde mer. Och vadå såg normalt ut när de blev insläppta dagen efter?!?! Och barnen sov kl 20, jaha och! Visa det då!
Jag tycker det finns förklarat massor av gånger i tråden olika tankar om varför soc inte gjorde mer. Men ingen utom se som jobbar i myndighetsgruppen på soc i Norrköping kan ju vet exakt hur de resonerade.
Jag måste oxå fråga. Du skrev i ett tidigare inlägg att du var 100% säker på att barn inte tänker och känner som oss. Hur menade du?
Citat:
Ursprungligen postat av
ApfelBirne
BVC var uppmärksamma men sade att de inte reagerade på några konstigheter. Förutom att PL verkade trött och blek ibland och att de ”såg konstiga ut”. Vad det nu innebär? Konstiga kläder och yttre? Konstiga rörelser/affekt? Finns det någon här som förstår sig på BVCs språk i sammanhanget? De sade även att pappan blev upprörd när de föreslog att E skulle gå i förskolan. Det där tycker jag ändå säger mycket. Vilka sjukskrivna (!) småbarnsföräldrar tackar inte ja till några timmars avlastning (och stimulans till sin treåring)? De måste ha varit rädda för att fler skulle få insyn.
Att BVC säger en sådan sak är ganska alarmerade. Det gäller inte konstiga kläder. Min tolkning är att det är en omskrivning för påverkade.
Och jag tror som du att man ville minimera insynen i familjen. Man kunde skärpa upp det ett par timmar, men skulle aldrig klara av att bibehålla en sådan kontinuitet som hämtningar och lämningar på förskolan innebär.
Citat:
Ursprungligen postat av
OroligLantis
”Socialnämnden bestämde att Rebecka inte längre behövde lämna drogprover eftersom detta
inte längre ansågs nödvändigt”
Men var inte det pga att hon inte hade några hemmavarande barn efter att E omhändertogs? (Jag är för trött för att gå igenom sidorna nu).
Eller var detta i samband med att Rebecka ville ha E?
Exakt, att inte behöva lämna urinprov vid ett tillfälle betyder ju inte att man inte behöver det ett annat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Citra
Ibland syns inte din signatur så det var lite svårt och förstå först vad du menade haha!
https://gyazo.com/be2a5f5d9a486fd233b9e43fad668ae6
I väntan på att få svar på alla frågor så tänkte jag länka det här inlägget om någon vill ställa frågor till en kvinna som just nu jobbar med en Lex Esmeralda. Hon verkar också vara duktig på att svara och lyssnar på vad man skriver (Vad jag sett hitills)
https://www.facebook.com/lenahallengrenofficiell/posts/941254226290038
1. Någon som vet om det äldre barnet kommer att förhöras? Svårt för oss att veta kanske men om ni vet andra händelser där underåriga har fått höras för att få en bild. Jag kan tänka mig två scenarion. Ett där det äldre barnet är helt apatisk och svår att få kontakt med eller ett där barnet vill tala om vad han har fått se för att få hjälp / hjälpa sin syster
2. När öppnar dem upp så att allmänheten får läsa allting från dödsorsak till förundersökning? Jag är jätte dålig insatt i detta så tacksam om någon vet
Fub kommer när förundersökning är klar och åtal väcks. Skulle inget åtal väckas, kommer ingen fub.