2020-03-14, 23:04
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja det kan hända men föräldraledig är dom flesta. Jag svarade på en post angående varför man skall betala för R lgh på 127 kvm.

Ja o jag svara på din post där du hävdade att dom arbetat fram tills nyligen.. det har dom ju inte.

O ang Vallins vittnesmål om hur bra P o R var ska vi nog inte lägga så stor vikt på.. han är inte direkt känd för att vara en särskilt bra arbetsgivare.
Citera
2020-03-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
”Socialnämnden bestämde att Rebecka inte längre behövde lämna drogprover eftersom detta
inte längre ansågs nödvändigt”

Men var inte det pga att hon inte hade några hemmavarande barn efter att E omhändertogs? (Jag är för trött för att gå igenom sidorna nu).
Eller var detta i samband med att Rebecka ville ha E?

Använder domstolen det i sin bedömning så är det klarlagt att hon slapp lämna fler drogtester efter socialnämnden inte ansåg det nödvändigt. Hon har sedan dag 1 varit inställd på att få hem barnen.
Det mesta om drogtesterna handlar om pappan. Nu är det inte så noga, men man skall liksom ha med detta så det framgår att hon faktiskt inte behövde lämna fler drogprover efter ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Ja o jag svara på din post där du hävdade att dom arbetat fram tills nyligen.. det har dom ju inte.

O ang Vallins vittnesmål om hur bra P o R var ska vi nog inte lägga så stor vikt på.. han är inte direkt känd för att vara en särskilt bra arbetsgivare.

Du lägger inte fram något av relevans, och inte heller har det med skattemedel att göra när det kommer till lägenheten på 127 kvm. Det framgår att den skaffades i samband med att dom började begära tillbaka sina barn. Du får berätta för domstolen hur du ser på vittnena. Domslutet utgår givetvis från den informationen som framkommer så även från vittnen. Att socialtjänsten misstänker något är ju ingenting som domstolen tog hänsyn till.
Senast redigerad av Browser 2020-03-14 kl. 23:32.
Citera
2020-03-14, 23:34
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.G
Har läst dem. Men det är inte så mycket som förklarar VARFÖR soc inte gjorde mer. Och vadå såg normalt ut när de blev insläppta dagen efter?!?! Och barnen sov kl 20, jaha och! Visa det då!
Jag tycker det finns förklarat massor av gånger i tråden olika tankar om varför soc inte gjorde mer. Men ingen utom se som jobbar i myndighetsgruppen på soc i Norrköping kan ju vet exakt hur de resonerade.

Jag måste oxå fråga. Du skrev i ett tidigare inlägg att du var 100% säker på att barn inte tänker och känner som oss. Hur menade du?

Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
BVC var uppmärksamma men sade att de inte reagerade på några konstigheter. Förutom att PL verkade trött och blek ibland och att de ”såg konstiga ut”. Vad det nu innebär? Konstiga kläder och yttre? Konstiga rörelser/affekt? Finns det någon här som förstår sig på BVCs språk i sammanhanget? De sade även att pappan blev upprörd när de föreslog att E skulle gå i förskolan. Det där tycker jag ändå säger mycket. Vilka sjukskrivna (!) småbarnsföräldrar tackar inte ja till några timmars avlastning (och stimulans till sin treåring)? De måste ha varit rädda för att fler skulle få insyn.
Att BVC säger en sådan sak är ganska alarmerade. Det gäller inte konstiga kläder. Min tolkning är att det är en omskrivning för påverkade.

Och jag tror som du att man ville minimera insynen i familjen. Man kunde skärpa upp det ett par timmar, men skulle aldrig klara av att bibehålla en sådan kontinuitet som hämtningar och lämningar på förskolan innebär.

Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
”Socialnämnden bestämde att Rebecka inte längre behövde lämna drogprover eftersom detta
inte längre ansågs nödvändigt”

Men var inte det pga att hon inte hade några hemmavarande barn efter att E omhändertogs? (Jag är för trött för att gå igenom sidorna nu).
Eller var detta i samband med att Rebecka ville ha E?
Exakt, att inte behöva lämna urinprov vid ett tillfälle betyder ju inte att man inte behöver det ett annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Ibland syns inte din signatur så det var lite svårt och förstå först vad du menade haha!
https://gyazo.com/be2a5f5d9a486fd233b9e43fad668ae6

I väntan på att få svar på alla frågor så tänkte jag länka det här inlägget om någon vill ställa frågor till en kvinna som just nu jobbar med en Lex Esmeralda. Hon verkar också vara duktig på att svara och lyssnar på vad man skriver (Vad jag sett hitills)
https://www.facebook.com/lenahallengrenofficiell/posts/941254226290038

1. Någon som vet om det äldre barnet kommer att förhöras? Svårt för oss att veta kanske men om ni vet andra händelser där underåriga har fått höras för att få en bild. Jag kan tänka mig två scenarion. Ett där det äldre barnet är helt apatisk och svår att få kontakt med eller ett där barnet vill tala om vad han har fått se för att få hjälp / hjälpa sin syster

2. När öppnar dem upp så att allmänheten får läsa allting från dödsorsak till förundersökning? Jag är jätte dålig insatt i detta så tacksam om någon vet
Fub kommer när förundersökning är klar och åtal väcks. Skulle inget åtal väckas, kommer ingen fub.
Citera
2020-03-14, 23:52
Avslutad
Hej kommer in ny i tråden ikväll efter atr ha läst om detta fall, så fruktansvärt 😔 kan någon länka till biologisk mamma, namn, Facebook etc.
Citera
2020-03-14, 23:55
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Ibland syns inte din signatur så det var lite svårt och förstå först vad du menade haha!
https://gyazo.com/be2a5f5d9a486fd233b9e43fad668ae6

I väntan på att få svar på alla frågor så tänkte jag länka det här inlägget om någon vill ställa frågor till en kvinna som just nu jobbar med en Lex Esmeralda. Hon verkar också vara duktig på att svara och lyssnar på vad man skriver (Vad jag sett hitills)
https://www.facebook.com/lenahallengrenofficiell/posts/941254226290038

1. Någon som vet om det äldre barnet kommer att förhöras? Svårt för oss att veta kanske men om ni vet andra händelser där underåriga har fått höras för att få en bild. Jag kan tänka mig två scenarion. Ett där det äldre barnet är helt apatisk och svår att få kontakt med eller ett där barnet vill tala om vad han har fått se för att få hjälp / hjälpa sin syster

2. När öppnar dem upp så att allmänheten får läsa allting från dödsorsak till förundersökning? Jag är jätte dålig insatt i detta så tacksam om någon vet
Det är användarens personliga inställningar som avgör vad som syns och inte.
Citera
2020-03-15, 00:00
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Använder domstolen det i sin bedömning så är det klarlagt att hon slapp lämna fler drogtester efter socialnämnden inte ansåg det nödvändigt. Hon har sedan dag 1 varit inställd på att få hem barnen.
Det mesta om drogtesterna handlar om pappan. Nu är det inte så noga, men man skall liksom ha med detta så det framgår att hon faktiskt inte behövde lämna fler drogprover efter ett tag.

Du lägger inte fram något av relevans, och inte heller har det med skattemedel att göra när det kommer till lägenheten på 127 kvm. Det framgår att den skaffades i samband med att dom började begära tillbaka sina barn. Du får berätta för domstolen hur du ser på vittnena. Domslutet utgår givetvis från den informationen som framkommer så även från vittnen. Att socialtjänsten misstänker något är ju ingenting som domstolen tog hänsyn till.

Jag diskuterar inte ens skattemedel.. skiter väl fullständigt i hur dom har försörjt sig.. dom får bo i slott el i en papplåda o äta skattepengar till middag! Tjing
Citera
2020-03-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hej kommer in ny i tråden ikväll efter atr ha läst om detta fall, så fruktansvärt 😔 kan någon länka till biologisk mamma, namn, Facebook etc.

Kolla länkarna i CharlieRs signatur för namn.
Citera
2020-03-15, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
BVC var uppmärksamma men sade att de inte reagerade på några konstigheter. Förutom att PL verkade trött och blek ibland och att de ”såg konstiga ut”. Vad det nu innebär? Konstiga kläder och yttre? Konstiga rörelser/affekt? Finns det någon här som förstår sig på BVCs språk i sammanhanget? De sade även att pappan blev upprörd när de föreslog att E skulle gå i förskolan. Det där tycker jag ändå säger mycket. Vilka sjukskrivna (!) småbarnsföräldrar tackar inte ja till några timmars avlastning (och stimulans till sin treåring)? De måste ha varit rädda för att fler skulle få insyn.

Ja så tänker jag med. De måste vara rädda för insyn. Men vad jag förstått så var Bvc i januari och då måste verkligen Bvc ha förstått, och ändå gjorde de inte en orosanmälan. Med tanke på deras historia hade jag fan hittat på ngt till soc som de kunnat använda sig av.

Jag undrar vilka alla var som lovordade dem i rätten och vilket ”nätverk” barnen hade kring sig.
Citera
2020-03-15, 06:30
Medlem
Citat:
Ja så tänker jag med. De måste vara rädda för insyn. Men vad jag förstått så var Bvc i januari och då måste verkligen Bvc ha förstått, och ändå gjorde de inte en orosanmälan. Med tanke på deras historia hade jag fan hittat på ngt till soc som de kunnat använda sig av.

Jag undrar vilka alla var som lovordade dem i rätten och vilket ”nätverk” barnen hade kring sig.

Pappan blev lovordad o omnämnd för en väl genomförd nyårsmeny detta nyår. Han kanske var bra på jobbet?
Citera
2020-03-15, 07:57
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bibbifin
Pappan blev lovordad o omnämnd för en väl genomförd nyårsmeny detta nyår. Han kanske var bra på jobbet?

Jajaja återge hela bilden av St*g H*lms *i*o lovord... P va en av många fler som fick ett stort tack... när han va exekutiv chef på en annan krog så va det några som vittnade om hur illa behandlade dom blev där o det var stor omsättning i personalstyrkan.. kunder rasade över kvaliteten på hela stället.
Citera
2020-03-15, 08:40
Medlem
Citat:
Har läst!
Det jag med undrar över är att R säger de har släktingar runtomkring. Vilka syftar hon på?
Sen undrar jag, när R varit ute på stan utan barnen, vem har haft dem då? Den äldsta???

De gjorde väl som min biomorsa, lämnade barnen ensamma hemma. Min storasyster på 4 fick vara barnvakt åt mig på 2. Behöver jag säga att jag blev LVU:ad när det uppdagades
Citera
2020-03-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Jajaja återge hela bilden av St*g H*lms *i*o lovord... P va en av många fler som fick ett stort tack... när han va exekutiv chef på en annan krog så va det några som vittnade om hur illa behandlade dom blev där o det var stor omsättning i personalstyrkan.. kunder rasade över kvaliteten på hela stället.

Någon härinne har angivit att han har deklarerat 447 000:-, så ute på jobb har han varit, ibland lovordad o ibland inte. Jag kan mycket lite om hela bilden o funderar mycket på hur det var. Men tror att den arbetsgivare han hade vid nyår var noga med vilka han anställde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in