2020-01-31, 13:46
Medlem
För att inte bli polisanmälda så omber jag er alla att vi istället väntar på vad polisen har att säga!
Citera
2020-01-31, 13:49
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurgardaren
För att inte bli polisanmälda så omber jag er alla att vi istället väntar på vad polisen har att säga!

Va?
Citera
2020-01-31, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Va?
Det Jonas sa, att han polisanmäler om vi fortsätter hänga ut namn. Bäst att bara respektera det
Citera
Medlem
En dum undran: Om man benämner de anhållna som anhöriga, utesluter det föräldrarna eller vårdnadshavare?

Tänker i så fall om det är barnvakter (syskon, mormor, morfar, farmor, farfar osv) som är anhållna? Man behöver inte nödvändigtvis bo på adressen för att barnvakta. Tvärtom. Mycket enklare att vara barnvakt i barnets egna hem pga leksaker, blöjor, säng osv.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Ingen kan bli polisanmäld för att diskutera offentliga uppgifter!

Otur för surkarten att han bor på adressen som ett brott begåtts. Det räcker gott och väl med att dementera, man behöver inte bli otrevlig för det.
Citera
Medlem
Citat:
Flashback är väl till för att spekulera och det är inte brottsligt.
Att påstå att någon gjort en specifik handling kan däremot vara det. Även om det är sant.

Vad jag vill veta är vad det är för sorts personer som kan göra så mot ett litet barn. Vad de heter är inte så intressant.
Citera
2020-01-31, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen kan bli polisanmäld för att diskutera offentliga uppgifter!

Otur för surkarten att han bor på adressen som ett brott begåtts. Det räcker gott och väl med att dementera, man behöver inte bli otrevlig för det.
Nä, den anmälan blir det inte mycket av. Yttrandefrihet.
Citera
2020-01-31, 13:53
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Det Jonas sa, att han polisanmäler om vi fortsätter hänga ut namn. Bäst att bara respektera det

Jag tolkade som att han polisanmäler om vi "hänger ut" hans familj.
Citera
2020-01-31, 13:54
Medlem
vichy6s avatar
Citat:

Ok, men spekulerar utan namn
Citera
2020-01-31, 13:55
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Att påstå att någon gjort en specifik handling kan däremot vara det. Även om det är sant.

Vad jag vill veta är vad det är för sorts personer som kan göra så mot ett litet barn. Vad de heter är inte så intressant.

Tror Difaren vilseleder
Citera
2020-01-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick

Jag är bara lite paranoid... men ja, namnet är inte det mest intressanta.
Citera
2020-01-31, 13:56
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:

Lugn. Att polisen kontaktar dig för det du skrivit i tråden är inte troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in