Citat:
Ursprungligen postat av
sologa
Har läst tråden fr början men råka missa detta om naket barn och kalsongklädd mgm på restaurang. Finns någon sammanfattning av allt, så mkt crap i denna tråd...
Varför vill du ha en sammanställning om du läst allt? Den här pundaren Patrik är uppvuxen med ytterligare två bröder. Tydligen problematisk trio och av skvaller i tråden att döma så missbrukar även bröderna/eller åtminstone en bror. Patrik beskrivs som aggressiv, obefintlig impulskontroll, djupt störd och kriminell. Tydligen skulle hela samhället må bra av om någon kunde träffa honom med en kula.
Den stackars flickans idiotiska mamma, Rebecka, är även hon djupt drogberoende och väldig foglig. Tydligen verkar hon som trollbunden av fjanten Patrik för hon har inte bara dansat efter hans pipa, hon har även tagit honom i försvar och beskrivit honom som en lämplig och kärleksfull pappa.
Sen har vi Patriks äckliga ex som han har tre barn med. Den här lilla trasan till kvinna har tagit Patrik och Rebecka i försvar under ed och svurit dyrt och heligt att de är de mest kärleksfulla föräldrarna hon vet. Tydligen finns mycket att önska även i hennes föräldraskap då folk runtomkring henne skvallrat om att hennes barn mår dåligt och att hon själv är en olämplig mamma.
Vi har även Rebeckas förstfödda, en son som ska vara HVB-placerad. Han tycker jag mest synd om eftersom det här barnet farit illa i så pass många år. Någon - ingen verkar vilja/våga spekulera i vem, men någon vuxen har utnyttjat honom sexuellt. Det är så uppenbart i hans beteende som är utåtagerande stundtals och oroväckande sexuellt. Det här stackars barnet har Rebecka tvingat hem periodvis och då har den här djävulen Patrik låtit barnet sova inlindad i en plastpåse eftersom barnet kissat på sig på nätterna. Han är tydligen livrädd för Patrik. Enligt olika författare på forumet är det 2-3 män som ryktas vardera vara hans pappa.
Dessa avskum, Rebecka och Patrik har även passat på att göra ett till barn. En bebis född 2019. Oklart kring barnet, hur den mår, om barnet är placerat hos släktingar osv.
Esmeralda det stackars barnet föddes med svår abstinensbesvär för att äcklet till mamma var hög som ett hus när hon skulle förlösas. Patrik betedde sig våldsamt på BB och man var tvungen att tillkalla vakt som avlägsnade avskummet. Rebecka försökte övertalas till skyddat boende med barnet för att bli drogfri, men den 9:e dagen på BB lämnar hon bebis och återvänder till Patrik. Så barnet har varit utan anknytningsperson från dess födelse. Hamnade därefter i fosterfamilj som det inte står något om i tråden så kan inte recensera deras uppfostran av Esmeralda annat än att de verkar ha gjort ett kärleksfullt jobb. När esmeralda är 2,5 strider avskummet Rebecka för att få vårdnaden. Detta trots att Rebecka är en främling för Esmeralda, hon har inte närvarat vid alla umgängesträffar och verkar av allt att döma ha varit drogberoende även vid återkomsten. Esmeralda placeras i Rebeckas vård i aug 2019 som jag förstår. Under juldagen tillkallas social och polis till lägenheten men de vägrar öppna. Dagen därpå åker soc åter dit och då öppnar Rebecka. Vad som hänt gällande orosanmälan vet vi ingenting om. Kort därefter, dör Esmeralda. Oklart hur när var och varför. Annat än att avskummen underlåtit att direkt tillkalla ambulans och istället ska tydligen Patriks bror efter att den döda barnkroppen legat under barnsängen inlindad i plast - ha tillkallat polis.
En extremt obehaglig incident med en restaurang har beskrivits i tråden, väljer dock att avstå från den då jag faktiskt har svårt att tro skribenten som i mina ögon verkar vara djupt störd/uppviglande/njuta av detta.
I övrigt, kan alla ni korkade fjantar hålla er borta från att skriva strunt som inte DIREKT tillför ämnet något. Vi är många som följer det här på daglig basis och det är jävligt irriterande att läsa spaltmeter skit efter skit.
Är det ingen som känner Rebeckas familj och kan beskriva dom? Patriks familj? Vilka vänner och bekanta har de umgåtts med? Varför har inga grannar ingripit eller tillkallat polis tidigare? Jag menar, man vet väl för i helvette om det bor pundare i ens trapphus? Än mer graverande att tre barn varav en bebis bott där. Allt det här är så pass tragiskt att jag fan inte kommer över detta. Hur kan ni slapphänta avskum till människor sett på när detta hänt mitt framför era ögon?