2020-01-29, 23:13
Medlem
Ballistens avatar
Finns det osynliga villkor för fast tjänst? Exempelvis att man inte kan arbeta på en annan arbetsplats under samma anställningsperiod?

Som vikariatanställd kan man ju ha hur mycket jobb som helst och hur många arbertsgivare man vill. Men vad händer vid fast anställning och hur ser arbetsgivaren att man har jobb på andra håll?
Citera
2020-01-29, 23:19
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisten
Finns det osynliga villkor för fast tjänst? Exempelvis att man inte kan arbeta på en annan arbetsplats under samma anställningsperiod?

Som vikariatanställd kan man ju ha hur mycket jobb som helst och hur många arbertsgivare man vill. Men vad händer vid fast anställning och hur ser arbetsgivaren att man har jobb på andra håll?
Det är olika. En del bryr sig inte alls och andra har stenhårda förbud.
Citera
2020-01-29, 23:22
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:

Ett vikariat menas ju att du jobbar i någon annans ställe tex en kvinna som är gravid och skall föda barn eller att någon är tjänsteledig av andra skäl.
Citera
2020-01-29, 23:25
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Jag gissar nu : Menar du att vill jobba extra utöver din vanliga anställning ? Ja, det går bra även när du blir fastanställt. Det går bra när du är anställt av privat arbetsgivare. Om du är t.ex. kommunalanställt så får du jobba max 40 timmar i veckan i kommunen, men du får jobba extra i en grannkommun för att komma runt regeln. Jag vet en del som gör så och de jobbar 150% sammanlagt, det är fullt tillåtet och ingen kan förbjuda dig den möjligheten. Du har noll fritid annars,men det kanske det är värt ?
Citera
2020-01-29, 23:27
Medlem
Ballistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag gissar nu : Menar du att vill jobba extra utöver din vanliga anställning ? Ja, det går bra även när du blir fastanställt. Det går bra när du är anställt av privat arbetsgivare. Om du är t.ex. kommunalanställt så får du jobba max 40 timmar i veckan i kommunen, men du får jobba extra i en grannkommun för att komma runt regeln. Jag vet en del som gör så och de jobbar 150% sammanlagt, det är fullt tillåtet och ingen kan förbjuda dig den möjligheten. Du har noll fritid annars,men det kanske det är värt ?
Jo jag tänker göra så i ett antal månader alla pengar slängs in på börsen, stor satsning på gång.
Citera
2020-01-29, 23:30
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Jo jag tänker göra så i ett antal månader alla pengar slängs in på börsen, stor satsning på gång.

Är du ung och frisk så klarar du lätt 2 år. Lycka till med investeringarna !
Citera
2020-01-30, 07:28
Medlem
ekerilars avatar
Det är inte självklart att det är okay.

Enligt de flesta avtal måste huvudsaklig arbetsgivare informeras och ibland även godkänna bisyssla.
Den huvudsakliga arbetsgivaren kan ha funderingar kring huruvida du orkar med ditt ordinarie jobb om du dessutom exempelvis kör taxi hela nätterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in