Rekommenderade folk att spela ett spel som handlar om ett epidemiskt utbrott i världen, detta i tråden om det nya coronaviruset i Kina.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik
Självklart var det inget kommersiellt syfte i att publicera inlägget, utan jag spelar själv spelet som privatperson och anser det vara helt relevant i den uppkomna situation som vi nu har.
Moderatorn Hamilton verkar dock vara skjutglad och raderade mitt inlägg och nu skall man alltså rösta om jag ska få en varning, avstängning eller bannlysning, vilket är helt befängt.
Skall det ges avstägning eller bannlysning så får man isådanafall komma med bevis för att jag på ngt. sätt representarar företaget eller på något sätt tjänar pengar på att ens publicera detta material.
Glömde säga att det finns många andra fina spel som handlar om virus och epidemier där ute, behöver inte vara Plague.inc man skall spela.
Vore tråkigt om man inte fick nämna spel som relaterar till en händelse, ex. FIFA2020 till dagens fotboll, Endgame Syria om kriget i Syrien eller varför inte Flight Simulator X där man får flyga flera flygplan tillverakde utav renomerade flygplanstillverkare.