2020-01-29, 18:11
Medlem
kato85s avatar
Rekommenderade folk att spela ett spel som handlar om ett epidemiskt utbrott i världen, detta i tråden om det nya coronaviruset i Kina.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik

Självklart var det inget kommersiellt syfte i att publicera inlägget, utan jag spelar själv spelet som privatperson och anser det vara helt relevant i den uppkomna situation som vi nu har.

Moderatorn Hamilton verkar dock vara skjutglad och raderade mitt inlägg och nu skall man alltså rösta om jag ska få en varning, avstängning eller bannlysning, vilket är helt befängt.

Skall det ges avstägning eller bannlysning så får man isådanafall komma med bevis för att jag på ngt. sätt representarar företaget eller på något sätt tjänar pengar på att ens publicera detta material.

Glömde säga att det finns många andra fina spel som handlar om virus och epidemier där ute, behöver inte vara Plague.inc man skall spela.
Vore tråkigt om man inte fick nämna spel som relaterar till en händelse, ex. FIFA2020 till dagens fotboll, Endgame Syria om kriget i Syrien eller varför inte Flight Simulator X där man får flyga flera flygplan tillverakde utav renomerade flygplanstillverkare.
2020-01-29, 18:17
Bannlyst
aldrig varit med om att "ditt inlägg blivit raderat blabla...för bedömning...blablabla" inte resulterat i en varning så vet inte vad för bedömning de och vilka de är ska göra då det ändå 100 % leder till varning.
Slösa inte energi på klaga, gör ett nytt konto bara och glöm det.
2020-01-29, 18:20
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskimomannen
aldrig varit med om att "ditt inlägg blivit raderat blabla...för bedömning...blablabla" inte resulterat i en varning så vet inte vad för bedömning de och vilka de är ska göra då det ändå 100 % leder till varning.
Det har jag varit med om många gånger. De flesta gångerna har det lämnats utan varning.

OM det är som TS påstår, så kommer denne frias tippar jag på.
2020-01-29, 18:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Då är jag motsatsen. Jag har friats alla de gånger jag varit uppe till bedöming för 1.xx.

Så några 100% åt ditt håll är det definitivt inte.

Inte mycket att böla om för TS än heller. Inget har ju hänt. Man kan ju inte klaga på att något kanske kommer att ske.
2020-01-29, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det har jag varit med om många gånger. De flesta gångerna har det lämnats utan varning.

OM det är som TS påstår, så kommer denne frias tippar jag på.
Om det inte blev en varning så borde väl den som raderade lägga tillbaka inlägget och själv få en varning? Kan du uppge något exempel på när detta skett och vilken moderator som raderade inlägget?
2020-01-29, 18:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Rekommenderade folk att spela ett spel som handlar om ett epidemiskt utbrott i världen, detta i tråden om det nya coronaviruset i Kina.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik

Självklart var det inget kommersiellt syfte i att publicera inlägget, utan jag spelar själv spelet som privatperson och anser det vara helt relevant i den uppkomna situation som vi nu har.

Moderatorn Hamilton verkar dock vara skjutglad och raderade mitt inlägg och nu skall man alltså rösta om jag ska få en varning, avstängning eller bannlysning, vilket är helt befängt.

Skall det ges avstägning eller bannlysning så får man isådanafall komma med bevis för att jag på ngt. sätt representarar företaget eller på något sätt tjänar pengar på att ens publicera detta material.

Glömde säga att det finns många andra fina spel som handlar om virus och epidemier där ute, behöver inte vara Plague.inc man skall spela.
Vore tråkigt om man inte fick nämna spel som relaterar till en händelse, ex. FIFA2020 till dagens fotboll, Endgame Syria om kriget i Syrien eller varför inte Flight Simulator X där man får flyga flera flygplan tillverakde utav renomerade flygplanstillverkare.

Hur ser PM-konversationen ut? Den ska bifogas:

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
2020-01-29, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då är jag motsatsen. Jag har friats alla de gånger jag varit uppe till bedöming för 1.xx.

Så några 100% åt ditt håll är det definitivt inte.

Inte mycket att böla om för TS än heller. Inget har ju hänt. Man kan ju inte klaga på att något kanske kommer att ske.

Ge ett exempel på det då, verkar dåligt modererande om du 100 % av ditt raderade inlägg visat sig vara felaktigt, det är väl också anmärkningsvärt?
2020-01-29, 18:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ge ett exempel på det då, verkar dåligt modererande om du 100 % av ditt raderade inlägg visat sig vara felaktigt, det är väl också anmärkningsvärt?

Vadå felaktigt? Inget har ju som sagt hänt ännu, så inget felaktigt kan ens ha skett.

Det är bara uppe för omröstning och det är helt rätt agerat, inte fel. Det blir heller inget fel om inlägget återställs då det har agerats rätt enligt reglerna från alla håll.

Vid radering och varning har dock postaren i så fall begått ett fel, men där är vi ju inte.
2020-01-29, 18:31
Moderator
^Eazs avatar
Såg länken ut som en reflänk?

När det handlar om 1.XX regler så är det bäst att ta det säkra före det osäkra och se vad de andra moderatorerna säger om saken, speciellt om man inte är säker själv.

Sen skulle jag väl säga att inlägget är OT, då spel inte hör hemma i den tråden.
2020-01-29, 18:59
Medlem
Ngt har hänt här på Fb.
För 10 år sedan brukade man kunna lita på att att moderators inte kunde missbruka sina rättigheter, med få undantag som tex *** som moddat sen dinosaurierna, så är det inte nu

Tar inte just detta fallet i åtanke, vet för lite om detta..
Men inlägg och trådar försvinner spårlöst när de defacto är både regelrätta och relevanta, men ställer moddningar inför faktum att det är fel.

Nu inväntar jag endera eller alla svar av:
Ge exempel. Hur gör man det när det är borta?
Detta inlägg blir raderat.
Bann eller en serie av varningar som ger bann.

Så uppfattar jag Fb idag.
2020-01-29, 19:47
Medlem
najass avatar
1) det är exakt som det alltid har varit, dvs misstänkta 1.xx-regelbrott tas upp för omröstning bland moderatorerna. Utfallet kan bli allt mellan återställning av inlägget och Bannlysning. Återställning sker hela tiden eftersom vi är ålagda att polla alla misstänkte 1.xxx-regelbrott som inte är helt solklart uppenbart ok.

2) följ instruktionerna för klagomål på moderering (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator (men vänta för jösse namn tills det finns nått att klaga på)

Denna låses till instruktionerna följts.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in