2020-02-03, 06:51
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Föräldrarna verkar inte fått gehör hos personalen med sina farhågor om tex könshår i barnens underkläder. Vore det på sin plats med säg 3 månaders löneavdrag för personalen som i princip inte gjort någonting alls?
Citera
2020-02-03, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus
Föräldrarna verkar inte fått gehör hos personalen med sina farhågor om tex könshår i barnens underkläder. Vore det på sin plats med säg 3 månaders löneavdrag för personalen som i princip inte gjort någonting alls?

Vadå löneavdrag? De bör få sparken för skyddande av brottsling. Att han kunde hålla på så länge är bara ett bevis till på vilket sjukt feminiserat samhälle lever vi i. "En kille som jobbar på dagis. Oj, vad gulligt!" tyckte säkert dessa F! och MP röstande föräldrar i början...
Citera
2020-02-03, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitMan40Plus

Låter märkligt. Hitta man könshår i barnen underkläder, då man plocka alla i personalen på DNA. Men det här ett bevis på att män inte skall jobba på dagis. Män skall bli kustjägare eller liknade, inte hålla på och fjolla på ett dagis.
Citera
2020-02-03, 07:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
rätt åt det jävla svinet.

Frågan hur svårt misshandlad han blev. Hagarmannen lyckades man fostra ordentlig med några golfklubbor.
Citera
2020-02-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Frågan hur svårt misshandlad han blev. Hagarmannen lyckades man fostra ordentlig med några golfklubbor.

Nej, han överlevde utan men.

Hur som helst bör regeringen omedelbart benåda den som gjorde det. Skadedjursbekämpning måste vara tillåtet.
Citera
2020-02-03, 08:27
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Detta är inte tråden där man generellt diskuterar huruvida män bör arbeta inom barnomsorgen. Denna tråd handlar om ett specifikt brott.

Inte heller bidrar inlägg av typen "döda aset" till diskussionen.

/Mod
Citera
2020-02-03, 08:29
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vad gäller pedofili så hade ju RFSL på tidigt 90-tal en undergrupp för pedofiler och på 70 talet var det väl någon riksdagspolitiker som skrev en motion om att tillåta pedofili. Det är onekligen så att rättssystemet och våra politiker har en klubben syn på hur allvarligt man ska se på pedofili.

Trodde du blandat ihop årtalen vad gällande RFSL och deras "pedofila arbetsgrupp" som var aktiv på 70-talet. Men upptäckte efter en sökning på google att du har rätt. Vi snackar om pedofila sektioner inom Sveriges främsta, och i vidda mån accepterade, HBTQ-rörelse in på 90-tal. Troligen finns dessa krafter fortfarande kvar, i det dolda.

Beklämmande läsning om pedofilförespråkande inom RFSL:

https://www.varldenidag.se/nyheter/r...SC1Fealdqal4Q/

Vill dock poängtera att jag själv inte har något emot homo- och bisexuella i sig eller tror att de på något sätt är överrepresenterade som pedofiler på det sätt som män bevisligen är. Däremot kan RFSL och deras perveterade vänsteräckleri och godhetsknarkande dra åt helvete. De sätter sig på väldigt höga hästar trots att de själva inte har rent mjöl i påsen.

Summa kardemumma måste det till krafttag mot pedofili och en ökad opinion som ställer krav. Brott av detta slag är ovanliga men ett skadat barn är ett skadat barn alldeles för mycket.
Senast redigerad av Loveaffair 2020-02-03 kl. 08:47.
Citera
2020-02-03, 09:30
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det där är ju bara munväder. Alla snackar vitt och brett om att de ska mörda pedofiler som petat på deras barn. Även jag har säkert sagt det flera gånger. Ändå händer det i stort sett aldrig i Sverige. Vadan detta behov av att säga "jag skulle minsann döda den som äcklar sig med mitt barn" när det till 99%s säkerhet bara är skitsnack?

Det verkar vara en helt annan sak i andra länder där folk faktiskt tar saken i egna händer och mördar pedofiler och våldtäktsmän. Det finns ju flertalet exempel på det men knappast något från Sverige.

Självklart har du en poäng. Jag vet inte hur jag skulle reagera om någon rörde mina barn. Det brukar allt som oftast vara en nära anhörig, och hur reagerar man ifall det är någon man tycker om? Jag måhända äga ett stort våldskapital men jag är ingen galning.
Citera
2020-02-03, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
För alla som hittar hit från Aftonbladet så heter pedofilen Roger Linde, 38 år, Tumba.

roggan8*1 på instagram?
Citera
2020-02-03, 11:50
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Där behövs lagändring, att BRF kan selektera borta såna som har suttit i fängelse. Det handlar om människor trygghet och då kan man låta såna här varelse få bo ibland oss andra.

Helt enig där. Sitter själv i en Brf-Styrelse och hade gärna sett att vi hade stöd att neka kriminella...
Citera
2020-02-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Vadå löneavdrag? De bör få sparken för skyddande av brottsling. Att han kunde hålla på så länge är bara ett bevis till på vilket sjukt feminiserat samhälle lever vi i. "En kille som jobbar på dagis. Oj, vad gulligt!" tyckte säkert dessa F! och MP röstande föräldrar i början...

Sparken och skadestånd till drabbade är väl ett minimu????
Citera
2020-02-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Trodde du blandat ihop årtalen vad gällande RFSL och deras "pedofila arbetsgrupp" som var aktiv på 70-talet. Men upptäckte efter en sökning på google att du har rätt. Vi snackar om pedofila sektioner inom Sveriges främsta, och i vidda mån accepterade, HBTQ-rörelse in på 90-tal. Troligen finns dessa krafter fortfarande kvar, i det dolda.

Beklämmande läsning om pedofilförespråkande inom RFSL:

https://www.varldenidag.se/nyheter/r...SC1Fealdqal4Q/

Vill dock poängtera att jag själv inte har något emot homo- och bisexuella i sig eller tror att de på något sätt är överrepresenterade som pedofiler på det sätt som män bevisligen är. Däremot kan RFSL och deras perveterade vänsteräckleri och godhetsknarkande dra åt helvete. De sätter sig på väldigt höga hästar trots att de själva inte har rent mjöl i påsen.

Summa kardemumma måste det till krafttag mot pedofili och en ökad opinion som ställer krav. Brott av detta slag är ovanliga men ett skadat barn är ett skadat barn alldeles för mycket.

Håller med dig i det du säger. Helt ofattbart att RFSL kunde engagera sig i något sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in