• 1
  • 2
2006-03-23, 00:08
Medlem
On fires avatar
Den musiken äger och jag vill ha den men hittar inte den på närmaste nerladdnings sida. Någon som vet var man kan hitta den eller nåt? Finns väll bara ett musik stycke tror jag.
Citera
2006-03-23, 00:10
Medlem
LadyTieras avatar
sjung du min dal?

jag fick ladda ner ljudboken och ta den därifrån, hade den på mitt bröllop när vi gick in mot vigselförättaren.
Citera
2006-03-23, 00:44
Jag har den tror jag. Ska ladda upp den någonstans. Återkommer....
Citera
2006-03-23, 00:59
http://s10.yousendit.com/d.aspx?id=0...E1Y2XTO0IS3VHT

Varsågod Massa snack i början men sen kommer "Världshussången". Eller det kanske inte var den du menade utan snarare "main theme"?
Citera
2006-03-23, 01:00
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnslaveThemAll!
Jag har den tror jag. Ska ladda upp den någonstans. Återkommer....

Man tackar. Det är låten som är när dom ska till Nangilima och när skorpan kommer till Törnrosdalen tror jag. Några stråkinstrument. Nu kom jag fram till att det inte var den låten utan det som börjar 28 sekunder in i "låten". Dessutom säger dom inte samma sak i "låten" som i filmen.
När Johnatan säger gissa vilken som är din. I filmen säger han typ välj vilken häst du vill. Skorpan väljer den hästen som inte är Fjalar och Johnatan säger där hög du allt i sten Skorpan den hästen är min men du kan få Fjalar.
Citera
2006-03-23, 04:43
Medlem
brianmolkos avatar
den ondskefulla Tengilmusiken ?
Citera
2006-03-23, 09:31
Medlem
Knullkungens avatar
På skivan filmmusik med Björn Isfält finns stråktemat till Bröderna Lejonhjärta. utgivet. Skivan gavs ut av Virgin 1999 och bör inte vara så svår att få tag på.
Citera
2006-03-23, 09:53
Medlem
Aquabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
den ondskefulla Tengilmusiken ?
Jag skulle också vilja ha "Tengils Theme" eller vad den nu kan kallas, inte ens Emperor kan få det att låta så ondskefullt.
Citera
2006-03-23, 10:03
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
På skivan filmmusik med Björn Isfält finns stråktemat till Bröderna Lejonhjärta. utgivet. Skivan gavs ut av Virgin 1999 och bör inte vara så svår att få tag på.

Jag hittar inte den för nedladning. Eller du menar kanske att hitta i affär?
Citera
2006-03-23, 10:30
Citat:
Ursprungligen postat av Aquabot
Jag skulle också vilja ha "Tengils Theme" eller vad den nu kan kallas, inte ens Emperor kan få det att låta så ondskefullt.

Precis! "Tengils theme" är den ultimata ondskan!

Emperor theme får en kanske att tänka på buttra parader på sin höjd... Men när man hör "Tengils theme" så tänker man snarare på barnamord och våldtäkt av kvinnor

Om någon kunde ladda upp "Tengil theme" vore jag glad! Snälla, nån har väl den på sin dator?
Citera
2006-03-23, 10:39
Säg till om ni vill ha lite Ronja rövardotter-musik uppladdat...

Björn isfält är GRYM!
Citera
2006-03-23, 11:05
Medlem
Bruce Waynes avatar
Jag tror inte att all musik finns utgiven. Det är likadant med andra av geniet Torbjörn Isfälts filmer - soundtracket till "En Kärlekshistoria" innehåller inte all musik som han gjorde till filmen.

Detsamma gäller ju många filmer, inte ens "Star Wars" klarar sig undan - finns t.ex. låtar från den senaste filmen som inte fanns med på plattan.

Som redan nämnts så finns det en hyfsat utgivning av Isfälts låtar på en CD med hans filmmusik. Där finns temat till "Bröderna Lejonhjärta" med, plus en del annat godis.

Tyvärr tappade hans musik lite med åren, hans bästa grejer kom på 1970-talet. Musiken till "Kådisbellan" är inte riktigt i samma höga klass kan jag tycka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in