2006-03-22, 23:30
Bannlyst
Har en del frysta broccoli som jag skulle vilja tillaga, men grejer r den att det r s drygt och det luktar ju s nr man ska koka den. Kan man bara kra in skiten i micron och p s stt f broccolin tillagad?
Citera
2006-03-22, 23:35
Medlem
Str det inget p psen? Kolla i microns instructionsbok d. Men jo, det br vl g p nt stt.
Citera
2006-03-23, 02:21
Medlem
Ett tips r att skja broccolin i varmvatten innan du stoppar den i mikron. G mycket snabbare d.
Citera
2006-03-23, 09:23
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Ett tips r att skja broccolin i varmvatten innan du stoppar den i mikron. G mycket snabbare d.

App app. Inget varmvatten frn kran i matlagning! Varmt vatten fr koppar att flla ut, och det r tmligen obra att f i sig.

Att koka broccoli i micro r inga problem. Tck med vatten, och kr en stund tills de r mjuka. Fast jag fredrar sjlv att ngkoka dem.
Citera
2006-03-23, 11:00
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
App app. Inget varmvatten frn kran i matlagning! Varmt vatten fr koppar att flla ut, och det r tmligen obra att f i sig.

Att koka broccoli i micro r inga problem. Tck med vatten, och kr en stund tills de r mjuka. Fast jag fredrar sjlv att ngkoka dem.
Det dr r ju en myt idag Varmvatten gr utmrkt att anvnda
Citera
2006-03-23, 11:07
Bannlyst
jag prvade att koka den i micron igr. Det gick rtt bra faktiskt.
Lade ner broccoli i en tupperwareburk, ste ver lite vatten och p med ett lock (p glnt)
Dock mste jag nog dra ner p tillagningstiden fr dom blev alldeles fr mjuka. Vill ha lite tuggmotstnd.
Citera
2006-03-23, 11:18
Medlem
knakelibangs avatar
Hur r det med att micron ska i princip "dda" alla vitaminer och antioxidanter d? Myt eller sanning?
Citera
2006-03-24, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz

Du missuppfattar vad jag skrev. Jag pratar ocks om microvgsugn men sklj med varmvatten och hll bort vattnet innan s g det snabbare. Ondigt att tcka med vatten. Ta bara himla lng tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in