• 1
  • 2
2006-03-22, 22:37
Medlem
Hej en kompis till mig anser att AK r bttre n QQ.
Det jag undrar r om han har rtt om det r 10 spelare vid bordet ..har han rtt? Upp till 6 spelare vet jag ju att QQ r bttre
Citera
2006-03-22, 22:40
Medlem
flushdraws avatar
Ett hgt pocketpar (alla pocketpar?), r bttre n ngon annan starhand innan floppen.
Citera
2006-03-22, 22:47
Medlem
leon881s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobilnoob
Det jag undrar r om han har rtt om det r 10 spelare vid bordet ..har han rtt? Upp till 6 spelare vet jag ju att QQ r bttre

gr ju inte att jmnfra p det viset.. Vilken hand som helst kan vara bttre beror p situation .. jag menar tnk om du mter en maniac och gr all in med QQ och maniac synar med 6 2 Ofs och floppar stege..

jag vet inte vad ni andra tycker men att bara tnka p hlkortet r fr mig inte en vinnade taktik..

jag slngde faktiskt AA en gng och beslutet var helt korrekt d en annan fick en frg p floppen och tog 3 stackar .. detta var i en turnering

men sjlvklart r det en bra hand som bara mste spelas i rtt lge
Citera
2006-03-22, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leon881
gr ju inte att jmnfra p det viset.. Vilken hand som helst kan vara bttre beror p situation .. jag menar tnk om du mter en maniac och gr all in med QQ och maniac synar med 6 2 Ofs och floppar stege..

jag vet inte vad ni andra tycker men att bara tnka p hlkortet r fr mig inte en vinnade taktik..

jag slngde faktiskt AA en gng och beslutet var helt korrekt d en annan fick en frg p floppen och tog 3 stackar .. detta var i en turnering

Du kan vl knappast pst att slnga AA preflop r ett korrekt beslut? Visst att han vann potten men AA skulle jag aldrig kasta pre.
Citera
2006-03-22, 22:50
Medlem
flushdraws avatar
Citat:

Starkt
Citera
2006-03-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobilnoob
Det beror p motstndet. r det ett motstnd som trycker in vldigt mycket deg med Ax p handen nr ett A trffar floppen s kan kanske AK va mer vrt, men i de allra flesta omstndigheter lr man nog tjna mer med QQ.
Citera
2006-03-22, 22:53
Medlem
Citat:
gr ju inte att jmnfra p det viset.. Vilken hand som helst kan vara bttre beror p situation .. jag menar tnk om du mter en maniac och gr all in med QQ och maniac synar med 6 2 Ofs och floppar stege.
Det enda som r vrt att diskutera r ju vilken hand som har bst vntevrde.
Citera
2006-03-22, 22:54
Medlem
leon881s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olletraskarpå
Du kan vl knappast pst att slnga AA preflop r ett korrekt beslut?

Jo nr tre spelare fre mig gtt all in och jag fr en knsla att mina ess inte har s mnga outs.. och i det lget kndes det som en fold var rtt .. men inget jag gr i vanliga fall sjlvklart har bara hnt 1 gng . men jag har frlorat mnga hnder med AA
Citera
2006-03-22, 22:56
Medlem
Citat:
Jo nr tre spelare fre mig gtt all in och jag fr en knsla att mina ess inte har s mnga outs.. och i det lget kndes det som en fold var rtt .. men inget jag gr i vanliga fall sjlvklart har bara hnt 1 gng . men jag har frlorat mnga hnder med AA
Om turneringen r inne i ett skede med brant prisstegring och du har en vldigt liten stack s kan det mjligen mjligen va korrekt att slnga, men annars r synen solklar. AA r en extremt stark hand multiway om du kan dega in allt preflop.
Citera
2006-03-22, 22:57
Medlem
leon881s avatar
Poker handlar ju om s mycket mer n bara starthanden . jag har inte sagt vilken som r bst vet faktiskt inte. tycker bara att det beror p situationen
Citera
2006-03-22, 22:58
Medlem
Citat:
Poker handlar ju om s mycket mer n bara starthanden . jag har inte sagt vilken som r bst vet faktiskt inte. tycker bara att det beror p situationen
Ja visst beror det p situationen och vad det har varit fr action fre en sjlv preflop, men ska man svara p frgan rakt av s fr man helt enkelt titta p vad som hr bst vntevrde om du inte vet ngot om situationen. Dvs vilken hand man tjnar mest med i snitt ver alla tnkbara situationer.
Citera
2006-03-22, 22:59
Medlem
leon881s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Om turneringen r inne i ett skede med brant prisstegring och du har en vldigt liten stack s kan det mjligen mjligen va korrekt att slnga, men annars r synen solklar. AA r en extremt stark hand multiway om du kan dega in allt preflop.

Som jag sa "den situationen s kndes det rtt. jag visste att jag skulle frlora ..
AA r en grymt bra hand

Instmmer i frgan med raol
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här