• 1
  • 2
2020-01-28, 10:39
Medlem
spoilers avatar
"En ung flicka har våldtagits av en frisör i norra Skåne.
Flickan – som bor på ett LSS-boende – har en lindrig utvecklingsstörning som gör henne blyg och rädd. Hon vågade inte säga emot.
Mannen måste ha insett att hon inte deltog frivilligt, anser Kristianstads tingsrätt, som dömer honom till två års fängelse för våldtäkt.

/…/

Hon visades in i ett rum med massagebänk, innanför själva salongen. När han sa till henne att ta av sig kläderna blev hon chockad men vågade inte annat.

”Hon kände sig tvingad till det. Hon är blyg och rädd för hur andra personer reagerar om hon säger nej”, skriver Kristianstads tingsrätt i domen.
Mannen, som är i 35-årsåldern, oljade in flickan och gav henne sedan en intim massage som hon skräckslagen genomled, stel som en pinne.
Hon sa att det räckte, att hon inte ville och att hon måste gå hem, men han svarade att han inte var klar än."

https://www.expressen.se/kvallsposte...sstord-flicka/

Betalvägg

Företagare våldtog sin kund – döms till fängelse

https://www.kristianstadsbladet.se/n...till-fangelse/

Någon som vet mer?
Citera
2020-01-28, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Flickan – som bor på ett LSS-boende – har en lindrig utvecklingsstörning som gör henne blyg och rädd. Hon vågade inte säga emot.
Mannen måste ha insett att hon inte deltog frivilligt, anser Kristianstads tingsrätt, som dömer honom till två års fängelse för våldtäkt.

/…/

Hon visades in i ett rum med massagebänk, innanför själva salongen. När han sa till henne att ta av sig kläderna blev hon chockad men vågade inte annat.

”Hon kände sig tvingad till det. Hon är blyg och rädd för hur andra personer reagerar om hon säger nej”, skriver Kristianstads tingsrätt i domen.
Mannen, som är i 35-årsåldern, oljade in flickan och gav henne sedan en intim massage som hon skräckslagen genomled, stel som en pinne.
Hon sa att det räckte, att hon inte ville och att hon måste gå hem, men han svarade att han inte var klar än."

Betalvägg

Någon som vet mer?

Aredo beauty center vid Willys hemma
Citera
2020-01-28, 11:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler

/…/

Betalvägg

Någon som vet mer?
"Ung flicka" är lite sensationslystet då han inte blev fälld för våldtäkt mot barn. "Ung kvinna" eller möjligen "tonårsflicka" (om hon är tonåring) hade varit mer riktigt, kan jag tycka.
Att hon tackade ja till massage, vilket står i artikeln, är intressant i sig. Det borde möjligen vara förmildrande - en form av uttalat samtycke alltså. Men det beskrivs ju inte närmare vad han egentligen gjorde, hade det varit samlag skulle det nog ha stått.
Att ge massage till någon som tackat ja till massage, borde inte vara så himla brottsligt. För att få det till våldtäkt och inte bara ofredande eller utnyttjande bör penetrering av vagina med fingrarna ha skett. Nåja, det står väl i domen och den hade varit intressant att läsa. Jag gissar att detta överklagas och att straffet kan komma att ändras. Icke desto mindre är det svinaktigt att utnyttja utvecklingsstörda och något straff bör han under alla omständigheter få.
Citera
2020-01-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
"Ung flicka" är lite sensationslystet då han inte blev fälld för våldtäkt mot barn. "Ung kvinna" eller möjligen "tonårsflicka" (om hon är tonåring) hade varit mer riktigt, kan jag tycka.
Att hon tackade ja till massage, vilket står i artikeln, är intressant i sig. Det borde möjligen vara förmildrande - en form av uttalat samtycke alltså. Men det beskrivs ju inte närmare vad han egentligen gjorde, hade det varit samlag skulle det nog ha stått.
Att ge massage till någon som tackat ja till massage, borde inte vara så himla brottsligt. För att få det till våldtäkt och inte bara ofredande eller utnyttjande bör penetrering av vagina med fingrarna ha skett. Nåja, det står väl i domen och den hade varit intressant att läsa. Jag gissar att detta överklagas och att straffet kan komma att ändras. Icke desto mindre är det svinaktigt att utnyttja utvecklingsstörda och något straff bör han under alla omständigheter få.
Skulle det inte märkas att flickan hade någon form av utvecklingsstörning ?
Citera
2020-01-28, 11:57
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Jävla svin har ni namn och bild på svinet?
Citera
2020-01-28, 12:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omape06
Aredo beauty center vid Willys hemma
Ägaren är 37 år.

*bdulel*h Ism*el Shih*b *l-Qund*lji

* = a

Inga anställda. Gift med en 27-åring.

Uppdaterar sin FB regelbundet fram till den 12:e dec, samma datum GM grips.

Ett senare inlägg:

Citat:
Nu har vi avbryt vår semster som skulle ske från den 23/12 tom 09 jan.
Så nu finns det många tider.
Vi finns på xxx-vägen 12 from imorgon.

Hjärtligt välkommna att boka in.
Senast redigerad av Chantre 2020-01-28 kl. 12:03.
Citera
2020-01-28, 12:02
Medlem
Studsbolls avatar
GM är förmodligen MENA; de har väldigt svårt att identifiera personer med förståndshandikapp, förmodligen säger det något om den egna förmågan. Det är viktigt att GM inte lyckas få det till samtycke även om tjejen inte gjort motstånd, annars sprider det sig bland bruschorna att dylika övergrepp på handikappade är accepterade.
Citera
2020-01-28, 12:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
GM är förmodligen MENA; de har väldigt svårt att identifiera personer med förståndshandikapp, förmodligen säger det något om den egna förmågan. Det är viktigt att GM inte lyckas få det till samtycke även om tjejen inte gjort motstånd, annars sprider det sig bland bruschorna att dylika övergrepp på handikappade är accepterade.

Eller så ses den förståndshandikappade som ett lätt byte.
Citera
2020-01-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ägaren är 37 år.

*bdulel*h Ism*el Shih*b *l-Qund*lji

* = a

Inga anställda. Gift med en 27-åring.

Uppdaterar sin FB regelbundet fram till den 12:e dec, samma datum GM grips.

Ett senare inlägg:
Satan vilken överraskning att han heter Abdullah. .jag var hundra på att han heter Mohammed...
När lär sig svenskarna att inte ha något som helst umgänge eller affärer med araber?
Jag bodde i Sverige i 25 år och hade ingenting med smutsen att göra.
Citera
2020-01-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
GM är förmodligen MENA; de har väldigt svårt att identifiera personer med förståndshandikapp, förmodligen säger det något om den egna förmågan.
Jag har alltid trott att det var tvärtom, att de har väldigt lätt att identifiera personer som är lätta att utnyttja. Eller åtminstone lika lätt som vi andra att identifiera men att det är mer kulturellt accepterat att utnyttja.

Någon god och fördomsfri person som kan reda ut orsaken?
Citera
2020-01-28, 12:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Skulle det inte märkas att flickan hade någon form av utvecklingsstörning ?
Varför frågar du mig om det?
Men när du ändå gör det, kan jag utifrån det lilla som står i artikeln svara, att det kanske inte märktes så tydligt. Att någon är blyg behöver ju inte tyda på utvecklingsstörning. Men jag gissar att hon var stammis där och att han mycket väl kände till hennes situation och psykiska förmågor.
Citera
2020-01-28, 12:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
Satan vilken överraskning att han heter Abdullah. .jag var hundra på att han heter Mohammed...
När lär sig svenskarna att inte ha något som helst umgänge eller affärer med araber?
Jag bodde i Sverige i 25 år och hade ingenting med smutsen att göra.
Källa på att hon är svensk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in