Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-11, 09:41
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Mr Google är din bäste vän.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_forskningsinstitut_i_Sverige

Kanske även något universitet är intresserat?
Fixa fram några sponsorer och bedriv enskild forskning går nog också, men glöm inte att en förnekarsajt fungerar dåligt att få din forskning presenterad på.

Men ett litet tips:
Berätta inte att du vill forska fram att Förintelsen aldrig inträffat.
Eller att jorden är platt.

/VV

Lika undanglidande, tramsigt och intellektuellt ohederligt som vanligt från dig.

Återigen, DINA åsikter om:
KAN jag publicera min forskning utan restriktioner vad gäller teori, slutsats och fora (publikt)???

Om INTE, VAD kan jag publicera från min forskning och VAR kan jag publicera det och VILKET etablissemang sätter dessa kriterier?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2023-02-11 kl. 10:15.
Citera
2023-02-11, 11:50
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
För att ugnarna behöver rengöras på slagg, likrester, koksrester och andra residualer efter att maskinen kremerat lik i många timmar. Sander bekräftade bl.a. detta i ett brev:
Jede Muffel muss in bestimmten Zeiträumen neu gefüllt, gereinigt, dann wieder gefüllt und wieder gereinigt werden, und so setzt sich das Spiel während der Dauer des Ofenbetriebes fort.
Det bekräftades även av kremeringsexperten Ivan Lagacé och har bevisats i bland annat denna tråd: (FB) Problemet med det eldfasta teglet i krematorierna i Auschwitz
Fat det visar inte det är fysiskt omöjligt! Liken lades på galler, rester med dylikt trillade ner, som sedan rensade igenom öppna en lucka. https://i.gremicdn.pl/image/free/80c4bcab73ccb6a78ff3ab0aac184db9/?t=resize:fill:1200:716,enlarge:1 Rensas för likdelar ja, som tar för lång tid att bränna upp som höfteskålen och kraniet. https://media.gettyimages.com/id/1230032056/photo/wwii-germany-camp-buchenwald.jpg?s=1024x1024&w=gi&k=20&c=urluAQeonCl h_iUt4P5pzTLVxeyGBkynvKu4W8u1xSw=

Citat:
Vad pratar du om?! Till och med Krema I i Auschwitz-I Stammlager hade en "Leichenhalle" i direkt anslutning till krematoriet. Sjukdomarna sprids inte om de ligger isolerade i ett bårhus under mark. Detta var liksom poängen med att bygga ett bårhus där liken kunde förvaras för att senare obduceras, kremeras, osv. Alla lik i Auschwitz uppstod för övrigt inte från sjukdomar och tyfus. Och av självklara skäl så avlusades bårhusen säkerligen med jämna mellanrum.
De andra då ? Hur ska man isolera lik med full av bakterier/virus? Har de plast över krematoriet?

Du är patetisk.

Citat:
Citat:
För att lokalen var en temporär avlusningslokal under en viss period. Din teori är för övrigt historiografiskt ohållbar, som jag förklarat i en lång rad andra inlägg, bland annat här:
Om du faktiskt var insatt i forskningsläget hade du vetat att 1) termen "Vergasungskeller" i relation till Krema II med största sannolikhet avsåg planer under höjden av tyfusepidemin att använda andra lokaler än de existerande avlusningskammrarna för att genomföra avlusningar av fångar. Detta är tydligt från det historiska kontextet, efter att Himmler i slutet på december 1942 beordrat att dödligheten i lägren måste sänkas med alla till buds stående medel. Även Richard Glücks beordrade detta i januari 1943 när tyfusepidemin blossade upp på nytt. Brevet med begreppet "Vergasungskeller" är daterat 29:e januari 1943. 2) Jag tror inte du övervägt vad texten i brevet faktiskt säger, rent konkret. Vad vi med säkerhet kan säga efter en noggrann läsning av texten är att en utrotningsrelaterad tolkning av ovanstående citat omöjligen kan försvaras. Brevet säger alltså följande:

"Crematorium II has been completed, except for minor details, by using all available manpower, in spite of extreme difficulties and severe frost and by running day and night shifts. The furnaces were fired up in the presence of senior engineer Prüfer of the contracting firm, Topf & Söhne of Erfurt, and function perfectly. The planking of the reinforced concrete ceiling of the corpse cellar could not yet be stripped because of the effect of frost. This is, however, of no importance, because the gassing cellar can be used for this instead. On account of freight restrictions, Topf & Söhne have as yet been unable to supply in time the aeration and de-aeration system as requested by Zentralbauleitung. On arrival of the aeration and de-aeration equipment installation will proceed immediately, and it is expected that the unit will be ready for operation on February 20, 1943. A report by the test engineer of Messrs. Topf & Söhne, Erfurt, is attached."

Vad som framgår är alltså att man pga. frost inte kunnat plocka bort plankorna från betongtaket i bårhuset (Leichenkeller 2), men att detta inte är ett problem, eftersom Leichenkeller 1 ("gaskällaren") kan användas för detta istället. Vad detta betyder är alltså att Leichenkeller 1 (den påstådda "gaskammaren") kunde ta över den funktion som Leichenkeller 2 hade eller planerades ha (omklädningsrum för judar på väg mot "gaskammaren"). Den logiska frågan blir alltså hur "gaskammaren" kunde fungera som ett "omklädningsrum" på samma gång. Helt omöjligt är det så klart inte, rent logiskt, att använda en "gaskammare" som ett omklädningsrum (kanske installerade man klädkrokar och lät Sonderkommandon plocka kläder, vilket inte ett enda vittne dock omnämner ), men varför påstås i sådana fall en byggnad ha konstruerats strax intill "gaskammaren" vars syfte specifikt var att fungera som ett omklädningsrum inför gasningar? Denna situation påstås även ha varit temporär, fram tills att frosten försvunnit. Men vad som framgår av brevet är att Leichenkeller 1 omöjligen kunnat användas som en gaskammare under denna period eftersom ventilationsutrustningen ännu inte kunnat levereras av Topf på grund av fraktrestriktioner!

Den antilogiska slutsatsen utifrån förintelsemytologernas tolkning blir alltså att omklädningsrummet för gasningsoffren inte kunde användas på grund av frost, men att detta är inte ett problem eftersom "gaskammaren" kan användas som omklädningsrum, men "gaskammaren" kan inte användas som gaskammare eftersom ventilationsutrustningen inte kunnat installeras ännu. Vad blir i sådana fall syftet med avklädningarna i omklädningsrummet, om gasningar ändå inte kunde äga rum? Om vi istället använder den historiografiskt rimliga tolkningen, att det fanns planer under januari 1943, efter Himmlers krav på minskad dödlighet i lägret med alla till buds stående medel, att temporärt använda bårhusen som avlusningskammare. Dessutom vet vi på basis av brev att flera av de existerande avlusningsinstallationerna i lägret under samma tidsperiod gått sönder pga. eldsvåda. Tyfusepidemin hade blossat upp igen under januari 1943 (och nådde sin topp i början på februari), och det är således fullt rimligt att det fanns planer på att temporärt utnyttja andra lokaler för avlusningar i slutet på januari 1943. Begreppet "Vergasungskeller" var dessutom helt uppenbart lånat från begreppet som användes för de riktiga avlusningskammrarna, "Vergasungsraum", med "raum" ändrat till "keller" eftersom bårhusen var källarlokaler byggda halvt under jord. Det finns dessutom direkt dokumentär bevisning för dessa planer, bl.a. en lista från Topf där följande omnämns: "2 Topf disinfestation furnaces for Krema II at Auschwitz PoW camp."
Jag vill även påpeka att samma hygienrelaterade dokumentation dyker upp i relation till Krema IV. Men det förvånar mig inte ett dugg att du upprepar samma gamla ohållbara lögnharang utan att ta i beaktning andra förklaringsmodeller eller den historiska kontexten.
som du skrev "sannolikt" alltså du kan inte bevisa det, eller hur? Utan du kommer med en vägg med text utan unna belägga det. Finns det någonting som kan bekräfta det det du säger? Som tex dokument? Här skrivs faktiskt "gaskällare" till likrummet. De kända planerna för Krematorium II visar i källaren två mycket stora rum betecknade som " Leichenkeller " , bårhus (används för att lagra lik som väntar på kremering). Leichenkeller 1, det minsta av de två bårhusen, förvandlades till en gaskammare under byggandet av krematoriet . Det andra bårhuset, Leichenkeller 2, planerades från början som ett avklädningsrum och bårhuset reserverades snabbt endast för den första funktionen. Karl Bischoffs brev är nödvändigt eftersom han hade lovat att färdigställa byggnaden senast den 31 januari. Han noterar här problemen att slutföra den enda Leichenkeller 2 men att " gaskammaren( Vergasungskeller ), kanske används för att (tillfälligt) utföra sina funktioner, vilket är logiskt eftersom det är Leichenkeller 1, av en design nära 2:an. Naturligtvis är brevskrivaren (SS-Ustuf Kirschneck—Bischoff) endast undertecknaren) begår ett misstag med Vergasungskeller , vilket var förbjudet och uppmärksammades av en nazistisk Bauleitung-tjänsteman som underströk det (i rött). Fritz Ertl, medlem av Waffen-SS och arkitekt av Auschwitz försökte (och frikändes ) 1972 upprätthöll förbudet mot användningen av någon hänvisning till gasningar, som skulle ersättas med uttrycket kamouflage "speciell åtgärd (eller behandling ) .
Citera
2023-02-11, 11:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ja, tänk om citatet är på riktigt och er egen förintelseguru själv tappat hoppet. Vad gör du då? Erkänner dig besegrad?

Med tanke på att dina argument för det mesta går ut på att ljuga om dokument, ljuga om citat i dokument, ljuga om källorna och ljuga om forskarna så är det ganska anmärkningsvärt att du anklagar mig för att "hoppa över" dina "efterlysningar".

Dina "källor" brukar framförallt bestå av Wikipedia-artiklar och länkar till bloggar, som du försäkrar oss innehåller länkar till andra källor som enligt dig är seriösa men som du aldrig läst och inte kan citera.

Men du lyckas inte bevisa att jag ljuger, eller hur? Hittills har du ej kunna belägga dina saker. Det går liksom inte hitta en vägg med saker utan kunna belägga det med typ dokumentet (som finns)
Dina böcker kan vem helst skriva och släppa ut, det bevisar ingenting. Men mina källor har dokumenter som är autentiska.

Ja, en efterlysning jag har frågat efter är ordern från Höss där han skulle påstå lastbilar skulle köra runt 2 gånger om dagn samla ihop lik. Men den kom aldrig fram, har frågat minst 20 gånger.
Citera
2023-02-11, 12:24
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Fast nazister är hatade även utan förintelsen. Andra världskriget är nog i sig, även utan förintelsen. Och det räcker att titta på Ukraina och hur Ryssland försöker utmåla Ukraina som nazister och att det därför ursäktar deras invasion och deras beteende, för att förstå styrkan i det politiska argumentet.
Kan finnas en orsak de är hatad? Men det behöver ej ta upp här. Men det är som vi sade innan, ett stämpel de försöker tvätta bort. Kanske det stämmer med
de är nazister de vill få väck, det vet vi inte. Men västra delarna har jag förstått är väldig högerextrema.

Citat:
Jag förmodar att den sista meningen innehåller ett stavfel eller saknar ett ord.
Men hatet mot judar har en mängd olika skäl, där de olika skälen varierar från årtal till årtal och land till land. Mycket av det moderna hatet mot judar handlar dels om Israels agerande i mellanöstern och dels judars politiska och mediala inflytande i västvärlden och den agenda som de jobbat för.
Dagens "dolkstötslegend" är judarnas inflytande över invandringspolitiken och den mångkultur som nu blivit en allt mer obehaglig verklighet. Vilket ironiskt nog också fört med sig ökat hat mot judar från dessa invandrade grupper (se Malmö som exempel, den stad i Sverige med absolut mest problem med antisemitism och hot mot judar, och det är inte skinnskallar som är ansvariga).
Det saknar nog ord, inte ovanligt från mig! Men hatet emot judarna i malmö! Fråga de som är där nere, så bero det på "alla" hatar judar på grund av Palestina. Men de judar i Malmö är bor inte i Israel. Mångkultur går inte undvika, det är här för öka. Det går inte komma ifrån, men det innebär också hatet emot alla som är olika! muslimer, romer, judar m.fl. Så man kan säga "skinnskallar"(nynazister) och muslimer går hand o hand emot judarna? Precis som Himmler och Haj Amin al-Husseini gjorde under WWII!

Citat:
Nej, inget annat folkmord har sådan massiv propaganda kring det. Inget annat folkmord används så starkt som ett politiskt argument. Och vi har sett hur folk sparkar bakut när det föreslås att man ska undervisa om kommunismens övergrepp på samma nivå som nazismens.
Och att diverse typer anser att man har rätt att döda de som är en allmän fara för verksamheten/samhället är inget unikt. Titta bara på islam. Eller kommunismen. Eller fascismen. Eller anarkismen. Eller mer eller mindre alla former av extremism, som förr eller senare hamnar där, att fienden måste besegras med alla till buds stående medel.
Fast problemet är väl att få förnekar kommunismen folkmord? Även om den bra mycket större än nazisternas brott. Hade kommunisterna förnekat med samma iver som nynazisterna gör, så tror jag propagandan hade ökat markant om folkmorden i kommunismen namn. Som ta pol pot som utrotade !/3 av befolkningen i Kambodja. Men hur många förneka det? Ytterst få.

Citat:
Med tanke på att utställningen är i Malmö så tvivlar jag på att det handlar om nynazister. Det finns gott om antisemitism i Malmö av samma skäl som det finns gott om antisemitism i mellanöstern. (för att båda ställena är fulla av araber)
Men utställning ger en bild av vad som hände! Den var välbesökt gav mycket information.

Citat:
"Man ska få forska så länge man kan bevisa det"? Så man måste alltså bevisa det innan man får forska om det? Eller menar du att man måste vara säker på att kunna bevisa det innan man forskar för man får inte ha fel?
I vilken annan sorts forskning hittar du liknande krav?
Samma sak med att skriva böcker utan vetenskapliga grunder. Yttrandefriheten innebär att man får skriva böcker om allt möjligt. Och man kan, och får, ha fel, även om man skriver utifrån en vetenskaplig grund.
Om jag påstår att A:Hitler har aldrig funnits, jag släpper en bok om min teori. Och säger det finns inga bevis på han levde! Ska jag inte först bevisa att han ej existerade, eftersom det är den officiella versionen så fanns A.Hitler?

Forska spekulera kan jag göra, men jag måste väl bevisa att han ej fanns, eller hur? Eller ska jag kräva folk ska bevisa att han fanns? Om de inte kan bevisa att ha fanns, så har jag rätt? Du behöver ej svara på dessa frågor, men fundera på det!
Visst får man skriva vad man vill, men man kan inte använda det som ett medel för påstå det är sanning. Om motparten kan inte motbevisa "boken". Den som skrev boken måste bevisa sin sak, efersom den vill använda det som ett medel för sin sak.

Citat:
Och felaktiga påståenden om vetenskap rättas bäst i vetenskaplig debatt, inte i en rättegång. I en rättegång så är vetenskapen underställd juridiken. Och alltför utlämnad till politiken.
Exakt, men en rättegång vill man få ett domslut på en speciell orsak. Om tex Fanns A.Hitler eller inte? Först efter juryns bedömning/beslut så är det juridiskt, eller hur?
Citera
2023-02-12, 14:38
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Fat det visar inte det är fysiskt omöjligt! Liken lades på galler, rester med dylikt trillade ner, som sedan rensade igenom öppna en lucka.

Likaskeutrymmet, luckan och gallret behövde av självklara skäl rengöras. Det fanns till och med en särskild skrapa för att skrapa bort residualer och rester från ugnen.

Men jag antar att Sander hade fel när han bekräftade detta i sitt brev?
Jede Muffel muss in bestimmten Zeiträumen neu gefüllt, gereinigt, dann wieder gefüllt und wieder gereinigt werden, und so setzt sich das Spiel während der Dauer des Ofenbetriebes fort.
Jag antar att han också hade fel när han talade om hur skört det eldfasta teglet i ugnarna var?
Auch werden dabei Beschädigungen des doch immerhin empfindlichen Muffelmauerwerks auf die Dauer nicht zu vermeiden sein.

Citat:
De andra då ? Hur ska man isolera lik med full av bakterier/virus? Har de plast över krematoriet?

Är ditt argument att bårhusen bara var på skoj och att överläkarens brev om behovet av bårhus bara vara en stor ploj?

Citat:
som du skrev "sannolikt" alltså du kan inte bevisa det, eller hur? Utan du kommer med en vägg med text utan unna belägga det. Finns det någonting som kan bekräfta det det du säger? Som tex dokument?

Eftersom förintelsemyten bygger på gissningar och pseduovetenskapliga antagelser så står vi inför ett scenario där olika förklaringsmodeller måste vägas mot bevisbilden: min förklaringsmodell bygger på obestridliga dokumentära bevis och en noggrann genomgång av den historiska kontexten. Din hypotes bygger på obegripliga antagelser, konspirationsteorier och vittnesmål som enkelt går att motbevisa.

Citat:
Här skrivs faktiskt "gaskällare" till likrummet. De kända planerna för Krematorium II visar i källaren två mycket stora rum betecknade som " Leichenkeller " , bårhus (används för att lagra lik som väntar på kremering). Leichenkeller 1, det minsta av de två bårhusen, förvandlades till en gaskammare under byggandet av krematoriet . Det andra bårhuset, Leichenkeller 2, planerades från början som ett avklädningsrum och bårhuset reserverades snabbt endast för den första funktionen. Karl Bischoffs brev är nödvändigt eftersom han hade lovat att färdigställa byggnaden senast den 31 januari. Han noterar här problemen att slutföra den enda Leichenkeller 2 men att " gaskammaren( Vergasungskeller ), kanske används för att (tillfälligt) utföra sina funktioner, vilket är logiskt eftersom det är Leichenkeller 1, av en design nära 2:an. Naturligtvis är brevskrivaren (SS-Ustuf Kirschneck—Bischoff) endast undertecknaren) begår ett misstag med Vergasungskeller , vilket var förbjudet och uppmärksammades av en nazistisk Bauleitung-tjänsteman som underströk det (i rött). Fritz Ertl, medlem av Waffen-SS och arkitekt av Auschwitz försökte (och frikändes ) 1972 upprätthöll förbudet mot användningen av någon hänvisning till gasningar, som skulle ersättas med uttrycket kamouflage "speciell åtgärd (eller behandling ) .

Istället för att skriva ditt eget svar så plagierade du alltså en text på franska från PHDN:s hemsida (https://phdn.org/histgen/auschwitz/19430129-vergasungskeller.html) och hoppades att jag inte skulle märka?! Detta är inte första gången du plagierar texter och låtsas som att du skrivit dem själva, men detta är faktiskt höjden av skamlöshet och tjuveri. Fy fan vilket liten råtta du är. Skäms. Skäms!

Trots att du plagierade "ditt" svar så tänker jag ändå bemöta påståendena: Leichenkeller 1 och 2 färdigställdes som bårhus, och efter färdigställandet så påstås tyskarna ha insett att man behövde hål i taket för att kunna hälla ner Zyklon B och gasa judar, detta trots att man redan påstås ha haft hål i taket på Leichenhalle i Auschwitz-I. Detta obegripliga scenario innebär att tyskarna spenderade över ett halvår på att bygga nya supergaskammare, men glömde bygga in hålen i taket. I ett fotografi taget efter att taket fylldes in, i början på 1943, så kan man tydligt se att taket är helt slätt, utan några hål. Vi ställs alltså inför ett scenario som är logiskt och historiografiskt obegripligt, vilket tvingar oss att utforska andra förklaringsmodeller.
Citera
2023-02-12, 14:40
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Men du lyckas inte bevisa att jag ljuger, eller hur?

Jag har bevisat att du ljuger och att du plagierar texter från internet och kopierar in dem i dina inlägg för att låtsas som att du skrev dem. Du är tamejfan otrolig. Satan vilken skamlös liten råtta du är.

Pressacs citat är 100% riktigt, och jag citerade ursprungstexten på franska för din förintelsekollega.

Citat:
Hittills har du ej kunna belägga dina saker. Det går liksom inte hitta en vägg med saker utan kunna belägga det med typ dokumentet (som finns)

Är det därför du måste plagiera texter på internet? Om du var så självsäker så hade du kunnat skriva dina egna svar, istället för att plagiera andra. Eller hur?

Citat:
Dina böcker kan vem helst skriva och släppa ut, det bevisar ingenting. Men mina källor har dokumenter som är autentiska.

Mina argument grundar sig på autentiska tyska originaldokument och vetenskapliga artiklar/böcker. Dina "argument" grundar sig på 1) plagiat, 2) Wikipedia, 3) bloggar. Ibland påstår du att det finns andra källor, men såna har du aldrig kunnat citera.

Citat:
Ja, en efterlysning jag har frågat efter är ordern från Höss där han skulle påstå lastbilar skulle köra runt 2 gånger om dagn samla ihop lik. Men den kom aldrig fram, har frågat minst 20 gånger.

Jag har citerat brevet från Wirths otaliga gånger. Det faktum att du fortfarande tror att du inte fått svar är fullkomligt häpnadsväckande! Jag citerar dokumenten igen. Låt se hur du förklarar bor det denna gång:

Wirths:
Für den Abtransport der Leichen aus dem HKB zum Krematorium müssen 2 gedeckte Handwagen beschafft werden, die den Transport von je 50 Leichen gestatten.
Bischoff:

SS-Standartenführer Mrugowski hat bei der Besprechung am 31.7. erklärt, daß die Leichen zweimal am Tage, und zwar morgens und abends in die Leichenkammern der Krematorien überführt werden sollen, wodurch sich die separate Erstellung von Leichenkammern in den einzelnen Unter abschnitten erübrigt.

Jothann:
SS-Obersturmbannführer Höß weist darauf hin, dass nach einer bestehenden Anweisung der tägliche Anfall von L. durch einen eigens hierfür bestimmten Lastwagen in den Morgenstunden eines jeden Tages abzuholen sind, bei Einhaltung dieses Befehls somit ein Ansammeln von L. gar nicht erfolgen kann und daher eine zwingende Notwendigkeit für die Errichtung der vorgenannten Hallen nicht erforderlich ist. SS-Ostubaf. Höß bittet daher, von dem Bau der zur Erörterung stehenden Hallen vor erst Abstand nehmen zu wollen.
Wirths:
In den Häftlingsrevieren der Lager des KL Auschwitz II fallen naturgemäß täglich eine bestimmte Anzahl von Leichen an, deren Abtransport zu den Krematorien zwar eingeteilt ist und täglich 2 mal, morgens und abends, erfolgt [...].
Citera
2023-02-26, 09:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Likaskeutrymmet, luckan och gallret behövde av självklara skäl rengöras. Det fanns till och med en särskild skrapa för att skrapa bort residualer och rester från ugnen.

Men jag antar att Sander hade fel när han bekräftade detta i sitt brev?
Jag antar att han också hade fel när han talade om hur skört det eldfasta teglet i ugnarna var?
Auch werden dabei Beschädigungen des doch immerhin empfindlichen Muffelmauerwerks auf die Dauer nicht zu vermeiden sein.

Är ditt argument att bårhusen bara var på skoj och att överläkarens brev om behovet av bårhus bara vara en stor ploj?

Eftersom förintelsemyten bygger på gissningar och pseduovetenskapliga antagelser så står vi inför ett scenario där olika förklaringsmodeller måste vägas mot bevisbilden: min förklaringsmodell bygger på obestridliga dokumentära bevis och en noggrann genomgång av den historiska kontexten. Din hypotes bygger på obegripliga antagelser, konspirationsteorier och vittnesmål som enkelt går att motbevisa.

Istället för att skriva ditt eget svar så plagierade du alltså en text på franska från PHDN:s hemsida (https://phdn.org/histgen/auschwitz/19430129-vergasungskeller.html) och hoppades att jag inte skulle märka?! Detta är inte första gången du plagierar texter och låtsas som att du skrivit dem själva, men detta är faktiskt höjden av skamlöshet och tjuveri. Fy fan vilket liten råtta du är. Skäms. Skäms!

Trots att du plagierade "ditt" svar så tänker jag ändå bemöta påståendena: Leichenkeller 1 och 2 färdigställdes som bårhus, och efter färdigställandet så påstås tyskarna ha insett att man behövde hål i taket för att kunna hälla ner Zyklon B och gasa judar, detta trots att man redan påstås ha haft hål i taket på Leichenhalle i Auschwitz-I. Detta obegripliga scenario innebär att tyskarna spenderade över ett halvår på att bygga nya supergaskammare, men glömde bygga in hålen i taket. I ett fotografi taget efter att taket fylldes in, i början på 1943, så kan man tydligt se att taket är helt slätt, utan några hål. Vi ställs alltså inför ett scenario som är logiskt och historiografiskt obegripligt, vilket tvingar oss att utforska andra förklaringsmodeller.

Fortfarande inte svar på varför det skulle vara fysiskt omöjligt? Så! ska du svara på det i stället för komma med massa annat? Plagiera mitt svar? Tja jag kan inte franska, så därför jag lade in texten svensk översatt. Är det något problem? Du bruka göra samma sak, eller hur ? de flesta av dina inlägg är plagiat.
Citera
2023-02-26, 09:41
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Jag har bevisat att du ljuger och att du plagierar texter från internet och kopierar in dem i dina inlägg för att låtsas som att du skrev dem. Du är tamejfan otrolig. Satan vilken skamlös liten råtta du är.

Pressacs citat är 100% riktigt, och jag citerade ursprungstexten på franska för din förintelsekollega.

Är det därför du måste plagiera texter på internet? Om du var så självsäker så hade du kunnat skriva dina egna svar, istället för att plagiera andra. Eller hur?

Mina argument grundar sig på autentiska tyska originaldokument och vetenskapliga artiklar/böcker. Dina "argument" grundar sig på 1) plagiat, 2) Wikipedia, 3) bloggar. Ibland påstår du att det finns andra källor, men såna har du aldrig kunnat citera.

Jag har citerat brevet från Wirths otaliga gånger. Det faktum att du fortfarande tror att du inte fått svar är fullkomligt häpnadsväckande! Jag citerar dokumenten igen. Låt se hur du förklarar bor det denna gång:

Wirths:
Für den Abtransport der Leichen aus dem HKB zum Krematorium müssen 2 gedeckte Handwagen beschafft werden, die den Transport von je 50 Leichen gestatten.
Bischoff:

SS-Standartenführer Mrugowski hat bei der Besprechung am 31.7. erklärt, daß die Leichen zweimal am Tage, und zwar morgens und abends in die Leichenkammern der Krematorien überführt werden sollen, wodurch sich die separate Erstellung von Leichenkammern in den einzelnen Unter abschnitten erübrigt.

Jothann:
SS-Obersturmbannführer Höß weist darauf hin, dass nach einer bestehenden Anweisung der tägliche Anfall von L. durch einen eigens hierfür bestimmten Lastwagen in den Morgenstunden eines jeden Tages abzuholen sind, bei Einhaltung dieses Befehls somit ein Ansammeln von L. gar nicht erfolgen kann und daher eine zwingende Notwendigkeit für die Errichtung der vorgenannten Hallen nicht erforderlich ist. SS-Ostubaf. Höß bittet daher, von dem Bau der zur Erörterung stehenden Hallen vor erst Abstand nehmen zu wollen.
Wirths:
In den Häftlingsrevieren der Lager des KL Auschwitz II fallen naturgemäß täglich eine bestimmte Anzahl von Leichen an, deren Abtransport zu den Krematorien zwar eingeteilt ist und täglich 2 mal, morgens und abends, erfolgt [...].
Nej det har du inte ! Att komma med texter som du inte förstår dig på, oftast från böcker som du har hittat på nätet (plagiat) Texter som du aldrig kunna belägga stämmer är inte motbevisa den officiella versionen. Det vi kommer med!
Som du inte plagiera dina texter ! ha ha ha Fast jag kan inte franska, så jag lät google översätta och lade in texten. Är det problem med det? För då har du problem med ina inlägg, eftersom de flesta plagiat.
Senast redigerad av Herkulesbig 2023-02-26 kl. 09:43.
Citera
2023-02-26, 14:35
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Fortfarande inte svar på varför det skulle vara fysiskt omöjligt? Så! ska du svara på det i stället för komma med massa annat?

Ett brev från Fritz Sander är alltså inte tillräckligt för dig?

Citat:
Plagiera mitt svar? Tja jag kan inte franska, så därför jag lade in texten svensk översatt. Är det något problem? Du bruka göra samma sak, eller hur ? de flesta av dina inlägg är plagiat.

Du kopierade en text på franska från en förintelsesajt, matade in den i Google Translate utan citationstecken eller indragning, och låtsades som att du skrivit den. Inte nog med att texten inte ens bemötte mina argument, men du försökte få det att framstå som att du skrivit texten.

Du är en lögnaktig, oärlig liten plagiatör, eller hur? Eftersom du inte har några egna argument eller någon förståelse för själva sakfrågan så kunde du inte ens skriva ihop ett eget inlägg, utan tvingades plagiera ett helt textstycke.

Fy fan!
Citera
2023-02-26, 14:40
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Nej det har du inte ! Att komma med texter som du inte förstår dig på, oftast från böcker som du har hittat på nätet (plagiat) Texter som du aldrig kunna belägga stämmer är inte motbevisa den officiella versionen. Det vi kommer med!

Nä. Skillnaden mellan dig och mig är att jag faktiskt läst otaliga böcker och studier om förintelsemyten och kan formulera mina egna argument baserat på de böcker jag läst och de dokument jag sett.

Eftersom du varken kan någonting om "förintelsen" eller är intelligent nog att formulera dina egna argument så måste du plagiera texter och använda Google Translate för att lura läsarna att du faktiskt skrivit något på egen hand.

Citat:
Som du inte plagiera dina texter ! ha ha ha Fast jag kan inte franska, så jag lät google översätta och lade in texten. Är det problem med det? För då har du problem med ina inlägg, eftersom de flesta plagiat.

Du försökte lura läsarna genom att klistra in en plagierad text utan citationstecken eller indragning som du automatöversatt med Google Translate.

I vilket jävla universum är detta okej?!

Fy fan för folk som dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in