I det här fallet så är det en uppenbar överdrift att det är en simbassäng med olympiska mått. Men det som de menar är att det handlar om en simbassäng, med mått som en simbassäng man kan tävla i. I det här fallet en kortbanebassäng på 25m med två klara banor, startblock etc. Kort sagt, att det handlar om en simbassäng, byggd som en simbassäng, avsedd att användas som en simbassäng.Citat:Återigen så handlar det inte om vad som är möjligt utan vad som är rimligt.
Det som min känsla säger är att någon har gjort överdrifter och sedan försöker man rättfärdiga det i efterhand med diverse förklaringar istället för att bara inse att det handlade om överdrift och se det som en hyperbol, kort sagt att det var "en jävla massa människor som packades in där".
Du kan kalla det för att "förstärka sitt skitsnack", men det handlar om att peka ut att det är en simbassäng, och inte enbart en branddamm.
Och det är därför det citat du plockade innehåller brasklappen "En olympisk pool (en riktig sådan)".Citat:För att manvill förtydliga att det är en bassäng med mått gjorda för tävlingar. Att det alltså inte handlar om en random branddamm som någon satte en stege i och byggde en trampolin till utan att den redan från början tydligt byggdes i syfte att vara en simbassäng. "Olympisk" blir här en synoym till "idrottstävling med gällande internationella regler för sporten". "Simbassäng" är en bassäng man kan simma i, och kan vara lite vad som helst. Man vill klart påpeka att den byggdes specifikt för syftet med de mått och de attribut som den har, just för att det skulle vara en simbassäng lämplig för simtävlingar. Eller iaf lämplig för träning för tävlingar etc.
Citat:I det här fallet så är det en uppenbar överdrift att det är en simbassäng med olympiska mått. Men det som de menar är att det handlar om en simbassäng, med mått som en simbassäng man kan tävla i. I det här fallet en kortbanebassäng på 25m med två klara banor, startblock etc. Kort sagt, att det handlar om en simbassäng, byggd som en simbassäng, avsedd att användas som en simbassäng.
Och man använder då en överdrift för att peka ut den saken.
Du kan kalla det för att "förstärka sitt skitsnack", men det handlar om att peka ut att det är en simbassäng, och inte enbart en branddamm.Citat:För att manvill förtydliga att det är en bassäng med mått gjorda för tävlingar. Att det alltså inte handlar om en random branddamm som någon satte en stege i och byggde en trampolin till utan att den redan från början tydligt byggdes i syfte att vara en simbassäng. "Olympisk" blir här en synoym till "idrottstävling med gällande internationella regler för sporten". "Simbassäng" är en bassäng man kan simma i, och kan vara lite vad som helst. Man vill klart påpeka att den byggdes specifikt för syftet med de mått och de attribut som den har, just för att det skulle vara en simbassäng lämplig för simtävlingar. Eller iaf lämplig för träning för tävlingar etc.
Och med det så avslutar jag min diskussion med dig då det blivit uppenbart att du inte är intresserad av en öppen och ärlig diskussion utan försöker vinna billig poänger genom att dels försöka byta ämne och sedan plocka citat ur dess kontext.Citat:Citat:Irrelevant vem den var gjord för, det är en sekundär fråga till om det överhuvudtaget var en simbassäng. En olympisk pool (en riktig sådan) slutar inte att vara en olympisk pool enbart för att den stängs för allmänheten och endast ett fåtal priviligerade tillåts använda den.Japp, det kan jag hålla med om jag var tveksam i början! Men att det inte gick simma i den har jag ej sagt. Det eftersom jag vet att en judisk OS medaljör har gjort det i alla fall. Det vi har varit inne på er det är gjord för judar som de vill på peka om utan den är gjord för SS personal o privilegierade judar.
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106