2020-02-11, 19:06
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detekarvisst
Jag har både svarat ordentligt och ställt en relevant motfråga. Eftersom du själv påstår att 300 ppm ”dödar snabbt” så borde du inte fråga varför man inte kunde ha använt mer.

Ja, men du kanske vill förklara ändå eftersom din jämförelse med amerikanska gaskammare blir helt meningslös annars.
Citera
2020-02-11, 19:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Jag frågade faktiskt om duvill ha mera nationalism.
Hur jag ser på nationalism kan bli en hel uppsats, men jag ska iaf ge dig en hint:
Olika folk är en Guds ordning, som kommer ur att Gud har ett folk. Gud kallar ALLA till medborgarskap hos sig, men alla vill inte ha det.

Gud har skapat de olika folken för att vi ska lära oss älska varandra med våra olikheter. Alla älskar dem som älskar dem, som Jesus sa.
Det är ingen konst att älska den som är lik oss själva.

Många människor lever dock i världen, vilket gör att krig är oundvikligt mellan folk, mellan olika andliga nationer (religioner och sekter) och mellan gott och ont i var människa.

Man kan alltså säga att nationalism är GUDS ordning, och ingenting man ruckar på:
och den är så oavsett vad jag eller du tycker om det. Den finns för att vi ska lära oss älska andra än oss själva.

Kanske kan du förstå vad jag menar genom denna (som kan beskriva det på kort tid):
https://youtu.be/GfVd5x9W1Xc

"I can see Your heart in everything You’ve done
Every part designed in a work of art called love
If You gladly chose surrender so will I
I can see Your heart
Eight billion different ways
Every precious one
A child You died to save
If You gave Your life to love them so will I"

Jag är inte svensk, nationalist, förintelseförnekare eller annat människor vill klistra på mig
Jag tror på Gud och Guds son Jesus.

Mitt folk:
https://youtu.be/EhKSRIvDFI0

Vilka är ditt folk?
Senast redigerad av LadySweden 2020-02-11 kl. 20:01.
Citera
2020-02-11, 20:26
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Ja, men du kanske vill förklara ändå eftersom din jämförelse med amerikanska gaskammare blir helt meningslös annars.

Jag har förklarat för dig flera gånger. Men jag håller med dig om att det är meningslöst. Så för min del sätter jag punkt för den här diskussionen med dig.
Citera
2020-02-11, 21:02
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hur jag ser på nationalism kan bli en hel uppsats, men jag ska iaf ge dig en hint:
Olika folk är en Guds ordning, som kommer ur att Gud har ett folk. Gud kallar ALLA till medborgarskap hos sig, men alla vill inte ha det.

Gud har skapat de olika folken för att vi ska lära oss älska varandra med våra olikheter. Alla älskar dem som älskar dem, som Jesus sa.
Det är ingen konst att älska den som är lik oss själva.

Många människor lever dock i världen, vilket gör att krig är oundvikligt mellan folk, mellan olika andliga nationer (religioner och sekter) och mellan gott och ont i var människa.

Man kan alltså säga att nationalism är GUDS ordning, och ingenting man ruckar på:
och den är så oavsett vad jag eller du tycker om det. Den finns för att vi ska lära oss älska andra än oss själva.

Kanske kan du förstå vad jag menar genom denna (som kan beskriva det på kort tid):
https://youtu.be/GfVd5x9W1Xc

"I can see Your heart in everything You’ve done
Every part designed in a work of art called love
If You gladly chose surrender so will I
I can see Your heart
Eight billion different ways
Every precious one
A child You died to save
If You gave Your life to love them so will I"

Jag är inte svensk, nationalist, förintelseförnekare eller annat människor vill klistra på mig
Jag tror på Gud och Guds son Jesus.

Mitt folk:
https://youtu.be/EhKSRIvDFI0

Vilka är ditt folk?
Ok, en religiös förintelseförnekare.
Att du är en förnekare märks eftersom du inte lyssnar på argumenten.

Om ditt valspråk är "gott mit uns" så förstår jag dig.

Korståg är väl heller inget för dig..
Men kristendomen ska missioneras, Vi ska kristna negrerna så de blir riktiga människor.
Citera
2020-02-11, 22:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ok, en religiös förintelseförnekare.
Att du är en förnekare märks eftersom du inte lyssnar på argumenten.

Om ditt valspråk är "gott mit uns" så förstår jag dig.

Korståg är väl heller inget för dig..
Men kristendomen ska missioneras, Vi ska kristna negrerna så de blir riktiga människor.
Ja, du får kämpa vidare mot "mitt" hat.
Stackars dig.
Senast redigerad av LadySweden 2020-02-11 kl. 22:17.
Citera
2020-02-11, 22:29
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Jag har förklarat för dig flera gånger. Men jag håller med dig om att det är meningslöst. Så för min del sätter jag punkt för den här diskussionen med dig.

Don't mind if i do då. Andra kemister t ex Richard E Green (doktor i organisk kemi på Stanford) har tittat på Germars texter och är inte imponerade.

Han hänvisar till sig själv under pseudonym i sina egna texter. Misslyckas med att få till preussian blue, ger vilseledande exempel om ventilation, backar själv från påståendet om att kemi kan bevisa en gång för alla och så vidare. Gaskamrarna var inte samma miljö som avlusningskamrarna och användes inte på samma sätt. Koncentrationen kan ha varit hög under de 20 minuter det tog. Även om 300 nämns ( The Merck index warns, "Exposure to 150 ppm for 1/2 to 1 hr may endanger life. Death may result from a few min exposure to 300 ppm") finns det inget som hindrar att den var högre under korta stunder. Intressant läsning.

https://phdn.org/archives/holocaust-history.org/auschwitz/chemistry/not-the-science/
Citera
2020-02-12, 07:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Bakom lusargumentet ligger sammanblandningen av de två olika tröskelvärdena LD100 och LD1. Sen vet jag inte hur du fått för dig att syraanvändning i syfte att påskynda avdunstningen av cyanväte vid amerikanska avrättningar skulle stödja er sak. Tvärtom givetvis.

Nope absolut inte, jag vet inga institution som använder LD1, men däremot bruka man se LD50 o LD100.
LD1 är alltför ostatiskt osäkert.

Eh, nej Vem säger om påskyndar den kemiska reaktionen? Tvärt om ....
Natriumcyanid, Kalciumcyanid är salter, som löses upp i svavelsyra/vatten för bilda vätecyanid gas. Innan dess är det rätt så ofarligt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Natriumcyanid

Tycker du ska läsa om Dan Andersson som dog just av Kaliumcyanid kristaller fanns kvar i sängen. De hade vädrat sängkläderna dåligt, därav han dog av det. Tro knappast det var 3000 PPM där.
https://www.norran.se/nyheter/ett-obehagligt-satt-att-do/

Så tvärtom, så går det ej jämföra amerikanska avrättningar än Zyklon B metoden. Eftersom det bildar Vätecyanid på två helt olika sätt. Tekniken är ej pålitligt därav de ej använder avrättningar med cyanid mer. Därför de tog så lång tid för visa att dö. Kanske var det klåparn Fred Leutcher som fixade dessa gaskamrar som kluddade?! lol
Senast redigerad av Herkulesbig 2020-02-12 kl. 07:59. Anledning: edit av text
Citera
2020-02-12, 07:26
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Ytterst risig jämförelse.
Menar du att romer kontrollerar västvärldens media och att de i sina egna kanaler ständigt och jämt basunerar ut historier om sin egen utplåning?

Vad sägs om att du svarar på frågan istället.
- Är det någon annan av de påstådda förintelserna Ashkenazerna råkat ut för som är verklig enligt dig eller är det bara den i anslutning till ww2 och Tyskland som har hänt?

Det finns ju trots allt ett par förintelser till omnämnda i judiskkontrollerad media.
Här är ditt eget inlägg där du konstaterar att judar hävdar att 4 miljoner judar mördats ihjäl 280 gånger.

(FB) Förintelsematematik

Hur många av de förintelserna är verkliga enligt dig.

Kan du ge exempel på något annat folkslag som nu och då proklamerar sin egen utplåning i egen kontrollerad media?

Det är som vanligt när det gäller er, ni läser jäkligt dåligt. Var i den texten har jag påstått de har mördats 280 gånger. Är det inte så de hotades med sin undergång om inte..... 4 miljoner är den siffran de tro fanns i dåvarande ryssland. Hur vet du de var Ashkenazerner allaihop? Samma som med 6 miljoner, så finns ingen text som står det dog 6 miljoner judar innan kriget. Men du kan kanske visa en tidningnotis som det står att 6 miljoner judar har dött (innan kriget)? Det borde vara svaret på din fråga.

Ja det finns massor i media om utrotning av andra folkslag!! Så du menar kurdiska rörelsen äger median, för det basunerades ut om deras utrotning som pågick för några år sedan?

Eller att "de röda" äger median som basunerade ut om pol pots utrotning av sitt eget folk på 70 talet.

OSV
Citera
2020-02-12, 07:55
Medlem
reptilekings avatar
Citat:

Undersökningen som tillsattes av Polen uteslöt dessutom preussian blue eftersom det inte är säkert under vilka förhållanden det bildas. Det finns i en gaskammare (Madjanek) men saknas i ett avlusningsrum (Auschwitz). Det gick alltså inte att använda den metoden för att utesluta någonting.

Spåren efter hcn de faktiskt hittade skiljer inte heller sig åt på det sättet Leutcher kom fram till:

"The IFRC found traces of cyanide at levels significantly above background in all 5 Kremas as well as bunker 11. They also measure concentrations in bath-house B1-A in Birkenau, which was used for delousing prisoners' clothing. Samples from the bath house did indeed have higher concentrations of cyanides, but it is not the case that every sample from the bath-house had higher concentrations than every sample in the Kremas. For example, sample number 25 from Krema II had measurements of 640,592, and 620 ug/kg. Sample 46 from Krema V had measurements of 244, 248, and 232 ug/kg. In contrast sample 53 from the bath-house camp B1-A in Birkenau had measurements of 24, 20, and 24 ug/kg. Overall concentrations for the fumigation chambers ranged from 0-900 ug/kg. In the Kremas they ranged from 0-640 ug/kg. So it is true that the highest measurements were higher in fumigation chambers (discriminating against iron blues), but not by much. There is another important fact. Concentrations in control samples from dwelling accommodations were 0 +/- 1 ug/kg. In other words, there is no doubt that the Kremas were exposed to a source of HCN. If the intent is to prove that the Kremas could not have been homicidal gas chambers, it has failed."

Det här var alltså en grupp riktiga forskare som inte samlade stenar på måfå och sen malde ner dem som Leucther.
Citera
2020-02-12, 07:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att du tar upp Talmud när jag talar om kristen profetia är som att jag skulle börja yra om Julius Ceasars och Cleopatras roll i Treblinka på tal om WW2.

Men ok:
Börja kolla vad karismatiker, evangelikaner och specialbildade kristna sekter tror om saken!
T.ex. den ganska kända sekten Ma'rana Ta! som bildades pga staten Israels tillkomst!

Gamla Testamentet (alltså större delen av Bibeln) är gemensam helig skrift för judar och kristna, bara den:
Inte NT, Talmud, eller annan valfri bok.

Den kristna läran om staten Israels tillkomst kallas ibland darbyismen, ibland bara "kyrkofädernas", och det råder stor debatt om detta inom den kristna världen. Man beräknar att det finns 3 miljarder kristna totalt, så då kanske du förstår vikten av frågan utanför den lilla ateistiska bubblan här i Europa.

Kan du ge mig mer vägledning vilken profetia är vi snackar om?
Den jag snackar om är en profetia i Levictus 25:10 som enligt
“…Rabbi Blech’s book ‘The Secrets of Hebrew Words’ in the last, very brief, Prophecies and Predictions:

The Final Redemption. This page is headed with the Hebrew phrase TaShuVU meaning ‘you shall return.’ In the third paragraph, he says, ‘The Hebrew word for ‘ye shall return,’ w@b#U$tf@ (TaShuVU), seems to be spelled incorrectly. Grammatically it requires another w (vav). It ought to read w@bw@#U$tf@.’ He continues:

Why is it lacking the letter w (vav), which stands for 6? w@b#U$tf@ (without the ‘vav’) is a prediction to the Jewish people of ultimate return to their homeland. w@b#U$tf@ in numbers adds up to 708: t (tav) = 400, #& (shin) = 300, b (vet) = 2, w (vav) = 6. When we write the year, we ignore the millennia. In 1948 on the secular calendar, we witnessed the miracle of Jewish return to Israel. On the Hebrew calendar it was the year 5708. That was the year predicted by the incomplete word w@b#U$tf@ (TaShuVU), ‘you shall return.’ We did return, lacking 6 — an all-important 6 million of our people who perished during the Holocaust.”

Här säger att judarna kommer få sitt egna land, när de är 6 miljoner mindre. Det är den profetia jag tänker på, men ingen fått fram den texten ur Levictus 25:10 eftersom den handlar om hur man firar sabbaten.

Rabbi blech är en pseudonym namn på en författare som kunde förutse saker med läsa GT, NT. Men ingen lärd Rabbin är överens med han!!

Den text har han fått från en sekt "Messianic" judar. https://en.wikipedia.org/wiki/Messianic
Vilka är judar som följer kristna traditioner. Kan tillägga de är hatad av judarna själva.
Citera
2020-02-12, 09:51
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Kan du ge mig mer vägledning vilken profetia är vi snackar om?
Den jag snackar om är en profetia i Levictus 25:10 som enligt
“…Rabbi Blech’s book ‘The Secrets of Hebrew Words’ in the last, very brief, Prophecies and Predictions:

The Final Redemption. This page is headed with the Hebrew phrase TaShuVU meaning ‘you shall return.’ In the third paragraph, he says, ‘The Hebrew word for ‘ye shall return,’ w@b#U$tf@ (TaShuVU), seems to be spelled incorrectly. Grammatically it requires another w (vav). It ought to read w@bw@#U$tf@.’ He continues:

Why is it lacking the letter w (vav), which stands for 6? w@b#U$tf@ (without the ‘vav’) is a prediction to the Jewish people of ultimate return to their homeland. w@b#U$tf@ in numbers adds up to 708: t (tav) = 400, #& (shin) = 300, b (vet) = 2, w (vav) = 6. When we write the year, we ignore the millennia. In 1948 on the secular calendar, we witnessed the miracle of Jewish return to Israel. On the Hebrew calendar it was the year 5708. That was the year predicted by the incomplete word w@b#U$tf@ (TaShuVU), ‘you shall return.’ We did return, lacking 6 — an all-important 6 million of our people who perished during the Holocaust.”

Här säger att judarna kommer få sitt egna land, när de är 6 miljoner mindre. Det är den profetia jag tänker på, men ingen fått fram den texten ur Levictus 25:10 eftersom den handlar om hur man firar sabbaten.

Rabbi blech är en pseudonym namn på en författare som kunde förutse saker med läsa GT, NT. Men ingen lärd Rabbin är överens med han!!

Den text har han fått från en sekt "Messianic" judar. https://en.wikipedia.org/wiki/Messianic
Vilka är judar som följer kristna traditioner. Kan tillägga de är hatad av judarna själva.
Jag vet inte var han får siffran 6 miljoner ifrån, men Bibeln är proppad med hemligheter.

Själv läser jag 1/3 genom att kombinera profetior, och det är det vanligaste vad jag vet. Börja gärna med Jesaja 59-60! Som jag tidigare visade pekar Paulus ut den som att den ligger i framtiden på hans egen tid (romarbrevet 11:25-29)

När man förstått vilka profetior som behandlar just detta kan man se det här med 1/3 också.

Messianska judar är kristna. De är lika mycket mitt folk som alla andra kristna.
Senast redigerad av LadySweden 2020-02-12 kl. 10:07.
Citera
2020-02-12, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wannsee_Conference
Och? 1942 är väldigt sent om de planerade det tidigare. Dom tog ju Polen 1939 så varför kunde dom inte köra igång direkt med byggandet mm.

Det är jävligt dålig planering dom kunde väl planerat för att gaskammare är bättre mycket tidigare om det är det.

Sen om det är sant eller inte jag vet ingenting. Men om varje lik vägde i genomsnitt 40 kg så måste det tagit tid att bära ut kropparna och sedan allt kol som går åt till bara ett lik på 40 kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in