• 8
  • 9
2020-01-30, 09:34
Medlem
bara ost och vita brödet som är mindre bra på en pizza . dvs det går att göra pizza nyttigt
Citera
2020-01-30, 15:03
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hendrix77
Ja? Att äta för mycket kalorier är ju liksom grunden för onyttighet.
?
Citera
2020-01-31, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag har tänkt på en sak, de flesta människor kallar pizza för skräpmat. Men vad exakt är det som är onyttigt förutom den smälta osten egentligen?

Du har deg, tomatpure och smält ost som egentligen är det enda som är mindre nyttigt. Sen lägger du på en jäkla massa roliga ingredienser som varierar. Kebab och olika typer av kött är väl mer nyttigt än onyttigt? Innehåller protein etc.

Har jag rätt eller fel? Så illa är väl inte pizzorna?

Too many nitrates and nitrites in the processed meat that the pizza is topped with. Want to die of cancer? Eat more pizza.
Citera
2020-02-03, 16:47
Medlem
HuldumeyStones avatar
Det är mest en utplattad vetedeg. Det betyder att det blir för ensidigt om du äter det för ofta. Sen finns det ju massa rätt onyttiga grejer ovanpå degen rätt ofta också. Såser och massa hushållsost. Det blir för lite grönsaker och proteiner.
Citera
2024-11-19, 18:11
Medlem
Pinoputchins avatar
Pizza är synnerligen onyttigt, framförallt är pizzorna alldeles för stora. Finns ingen normal vuxen människa som har nytta av att trycka i sig denna enorma mängd bröd och fett under ett kort ögonblick. Dessutom har man inte en aning om vad det är för snuskigt jävla skit som dom lägger på dessa pizzor som bakas på pizzeriorna, jag kan säga som så att det knappast är högkvalitativa produkter som används, det kan vara vadhelst, ingen vet vad. Att gå till en pizzeria och äta en pizza kommer jag aldrig mer att göra, jag vägrar att betala för denna vidriga skit som jag inte har en aning om vad det är. Bättre att möjligen baka en egen pizza så man vet vad man får i sig, men en turkpizza skulle jag ALDRIG äta.
Citera
2024-11-19, 22:18
Medlem
Vem0ths avatar
Separerar man ingredienserna på en vanlig pizza så verkar det kanske konstigt då det är stabil kost dvs bröd, ost och grönsaker sen kanske någon köttbit.

Men tillsammans framförallt brödet och osten med dess höga kvotering är kaloririka tillsammans, det är mycket kolhydrater och fett med vete- och mjölkprotein. Allt bygger på kalorimängden.

Plus att vi tenderar att äta mer än vad vi gör normalt när det är extra gott då en fullstor ostpizza ligger runt 1300 kalorier vilket är halva en vuxen persons rekommenderade intag. Kalorimängden växer för mer pålägg som slängs på.

Lever man aktivt med mycket träning och dricker mycket vatten, pizza är kanon att äta. Men många som suktar efter pizza ingår inte i den livsstilen.
Citera
2024-11-24, 10:53
Medlem
Sladdarens avatar
Brödet : Mängden vitt mjöl, knappast toppingen

Ost, tomatsås, lite olivolja i vissa fall och kött äter man till vardags ändå i massa olika former eller gräddiga såser
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in