Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag ska fundera på om jag kan förlåta dig. Jag avskyr generaliseringar, ok? Det är så värdelöst, särskilt när det handlar om att man ska anklaga folk.
Sen fick jag inte svar på vad en feministskadad person uppvisar för drag/ kriterier.
Generaliseringar är ett måste. Utan generaliseringar går det inte att diskutera någonting överhuvudtaget. Du själv generaliserar ju dagligen grovt om män, t ex.
Feministskadade kvinnor:
- hög nivå av entitlement (anser sig ha rätt att kontrollera mäns sexualitet, t ex, samtidigt blir de galna om män vill kontrollera kvinnors). Typ, "nej fy hemska patriarkala män du ska inte komma och säga hur jag ska leva och vem jag ska ligga med etc." Samma kvinnor: " ni män ska inte få köpa sex av kvinnor som säljer!".
- hånar, generaliserar och kritiserar män friskt, men blir hysterisk eller åtminstone kränkt så fort en man ifrågasätter något hos kvinnor, typ de får kasta skit hur mycket de vill, men anser sig ha rätt att inte få skit tillbaka. Diverse kvinnliga journalister och krönikörer är exempel på det. De skriver någon text i media om hur dumma och hemska män är och blir sedan djupt upprörda över att män skickar arga mail till dem. Detta beteende visar kvinnor upp precis överallt och detta forum är inget undantag.
- kvinnochauvonistiska (typ "om bara kvinnor styrde skulle det ej finnas krig", "vi kvinnor mognar minsann snabbare än män", "vi kvinnor är minsann bättre än män i skolan", "vi kvinnor tar minsann ansvar och män är lata, dumma, roten till all ondska", etc etc går att lista tusen exempel på liknande som dessutom är fullt politiskt korrekt att slänga sig med. Detta medan en man som säger något manschauvinistiskt blir hudflängd direkt
-anser att det är kvinnoförtryck att kvinnor ska behöva leva upp till sin roll, men hånar och föraktar män som inte lever upp till sin.
- anser att allt ska ske på kvinnors villkor. Hela samhället idag utgår från kvinnors känslor, allt från myndigheter till skolor, utbildningar och såklart politik. Kvinnor i feministiska Sverige får lära sig från dag 1 att deras känslor är det viktigaste som finns, och att INGEN NÅGONSIN ska få ge dem negativa känslor. Det är detta som gör t ex att kvinnor vid universitet anser sig ha rätt att stoppa meningsmotståndare från att tala och föreläsa på universitet. Varför kvinnor kräver att manliga lärare som påstår något som inte ligger i linje med feminismen ska sparkas, vilket vi också sett flertal exempel på.
- vägran att ta den feminina rollen i relationer, vägran att inse att män och kvinnor ska komplettera varandra och inte tävla med varandra, föder inte barn innan 30, lämnar bort sina barn på dagis, gnäller, tjatar, respekterar inte män, osv är några ytterligare exempel. Har säkert glömt något. Men dessa är inte bara feminaziåsikter, utan dessa åsikter och beteenden bär de allra flesta svenska kvinnor på, i varierande grad. Även s k traditionella/konservativa kvinnor bär på mycket av ovanstående.
Sedan är samtliga svenska kvinnor jätteförvånade och kränkta över att det finns svenska män som föredrar utländska kvinnor som inte har några alls av ovanstående drag.

det märkligaste är att ni ofta anser dessa män vara oattraktiva och värdelösa (typ "det är bara för att svenska kvinnor inte vill ha dig höhöhö") men blir ändå av någon anledning bestörta varje gång ni hör svenska män säga att de föredrar utländska kvinnor.
Sen är anledningen till allt detta såklart att svenska män är feminiserade och inte lyckats hålla pli på sina kvinnor. Då blir det såhär. Precis som om man inte håller pli på sina barn eller sin hund

nej men det kvinnliga inflytandet har feminiserat samhället och det gör såklart att många män också hänger på, ofta i tron om att det är en framgångsrik parningsstrategi/sätt att öka sin status och popularitet.