2020-02-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 811919513114
För det första så kan starka män också vara intelligenta.

Idag premieras lydnad och feghet vilket gör att fega, svaga män får dom bättre betalda jobben. Eftersom pengar och lön numer är en statusmarkering så gifter sig kvinnor med dom som har pengar. Dessutom jobbar feminina män oftast i arbeten där det finns mycket kvinnor och kan på så sätt lättare hitta en kvinna.

Men Sverige ändras snabbt nu och blir mer osäkert och då kommer vi nog se en ändring av kvinnors urvalsprocess.

Lågutbildade kan också vara miljonärer. "Kan" betyder inget i sådana här sammanhang. Jag skulle sätta 100k på att om du tog en grupp intellektuella män, skulle majoriteten av dem inte vara den starka typen. Allt handlar om medel.

Urvalsprocessen kommer inte ändras för fem öre. Kvinnor ska skydda sig själva idag och med feminismens framfart är det ingen som tänker som du vill att de ska göra.
Citera
2020-02-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Lågutbildade kan också vara miljonärer. "Kan" betyder inget i sådana här sammanhang. Jag skulle sätta 100k på att om du tog en grupp intellektuella män, skulle majoriteten av dem inte vara den starka typen. Allt handlar om medel.

Urvalsprocessen kommer inte ändras för fem öre. Kvinnor ska skydda sig själva idag och med feminismens framfart är det ingen som tänker som du vill att de ska göra.
Väldigt få kvinnor är hardcore feminister och dom minskar i antal för varje dag som går när dom ser vart Sverige är på väg.
Citera
2020-02-01, 10:54
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Manligheten måste allt vara väldigt ömtålig om den kan hotas så lätt av lite luggar och tygpåsar.

En till lite kul grej är ju att dom flesta som uttrycker åsikter likt ts är ju att dom nästan alltid är extrembiologister. Men dom fattar inte riktigt att denna argumentation slår sönder hela deras biologistideologi.
För jävlar vad skör biologin måste vara om det är så lätt att feminisera ett helt land.
Citera
2020-02-01, 11:05
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Ser ni det här, svenska män? KOLLA VAD HON SKRIVER. Detta är anledningen till att ni måste slå era fruar. Annars blir de som "Merapi". Kvinnor som vill bli övertagna och gruppvåldtagna av rasfrämlingar. Kvinnor som henne håller på att förstöra hela landet. HUR FAN KAN NI LÅTA DETTA HÄNDA? Era förfäder vänder sig i sina gravar! Landsförrädare! Folkförrädare!!

Vad känslodriven du verkar vara.
Citera
2020-02-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kvinnors mognadsprocess är färdig i 15-årsåldern, ja. Avtar var inte ett optimalt ordval. Men jo, män når en klart högre nivå av mognad än kvinnor, oavsett vad dina lilla teorier säger. Män som är 20-25 är ungefär lika mogna som kvinnor är vid 15. Kvinnor stannar som sagt där men männen fortsätter att mogna och GÅR OM kvinnor i mognad ungefär vid 25 och vid tiden de är 30-35 är män rejält mycket vuxnare och mognare än vad kvinnor är. Så fungerar det i verkligheten, men antar att ni inte får lära er det på genusdagis eftersom det skulle kännas jobbigt.

Kvinnor påminner påfallande ofta om 3-åringar, ja. Självklart är det något överdrivet, men i jämförelse med män över 30-35 framstår de ofta som barn. Debatten mellan Veronica Palm och David Eberhard i opinion live för något år sedan är ett bra exempel på hur det kan se ut när en sansad, mogen och intelligent vuxen man diskuterar med en korkad och känslostyrd 3-åring till kvinna. Finns på Youtube.

Det med somalierna är givetvis OT men var bara nyfiken på om du erkänner somaliers bevisat lägre IQ på samma sätt som du inte har några problem med att erkänna mäns högre tendens att göra idiotiska saker när de är unga. Ville bara se om du är konsekvent. Känn dig fri att ignorera om det blir för jobbigt.

Källa tack på dina små teorier om mäns överlägsna mognad.....

Och nej ett exempel från youtube med en kvinna som just du råkar tycka är ointelligent, duger alltså inte. för fattar du ens hur många exempel jag då kan kontra med från youtube just med exempel på män som jag tycker är korkade?

jag kan ju ta upp hela flashback som exempel, för att nu inte tala om dig själv som exempel på just manlig idioti.
Senast redigerad av Merapi 2020-02-01 kl. 13:00.
Citera
2020-02-01, 12:39
Medlem
Citat:

Idag premieras lydnad och feghet vilket gör att fega, svaga män får dom bättre betalda jobben. Eftersom pengar och lön numer är en statusmarkering så gifter sig kvinnor med dom som har pengar. Dessutom jobbar feminina män oftast i arbeten där det finns mycket kvinnor och kan på så sätt lättare hitta en kvinna.

Men Sverige ändras snabbt nu och blir mer osäkert och då kommer vi nog se en ändring av kvinnors urvalsprocess.

-När premierades olydnad på svensk arbetsmarknad?
-Och när har gott om resurser inte varit en statusmarkering?

Hela västvärlden måste kollapsa och mänskligheten återgå till nån slags grottstadie utan tillgång till mat, förrän kvinnor börjar premiera de hjärndöda och våldsamma männen före de intelligenta, om ens då.
Senast redigerad av Merapi 2020-02-01 kl. 12:55.
Citera
2020-02-01, 13:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Att de flesta männen i Sverige (åtminstone i åldrar 18-35) är porrskadade tvivlar jag inte på.

Det finns något som heter representativt urval, vilket innebär att man behöver inte ha träffat 100% av alla världens kvinnor för att kunna uttala sig om kvinnor med hyfsat stor säkerhet. Om så gott som alla kvinnor jag har träffat i mitt liv, från familjemedlemmar, till lärare, kollegor, studiekamrater, dejter, och alla kvinnor man ser i media osv, i olika åldrar, olika yrken, olika personligheter, allihopa visar vissa gemensamma drag, så är det fullt rimligt att dra vissa slutsatser utifrån det.

Men forgive me för att jag inte genomfört omfattande vetenskapliga studier i ämnet - ska aldrig mer uttala om något innan jag gjort just det....

Jag ska fundera på om jag kan förlåta dig. Jag avskyr generaliseringar, ok? Det är så värdelöst, särskilt när det handlar om att man ska anklaga folk.

Sen fick jag inte svar på vad en feministskadad person uppvisar för drag/ kriterier.
Citera
2020-02-01, 15:05
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag ska fundera på om jag kan förlåta dig. Jag avskyr generaliseringar, ok? Det är så värdelöst, särskilt när det handlar om att man ska anklaga folk.

Sen fick jag inte svar på vad en feministskadad person uppvisar för drag/ kriterier.

Generaliseringar är ett måste. Utan generaliseringar går det inte att diskutera någonting överhuvudtaget. Du själv generaliserar ju dagligen grovt om män, t ex.

Feministskadade kvinnor:

- hög nivå av entitlement (anser sig ha rätt att kontrollera mäns sexualitet, t ex, samtidigt blir de galna om män vill kontrollera kvinnors). Typ, "nej fy hemska patriarkala män du ska inte komma och säga hur jag ska leva och vem jag ska ligga med etc." Samma kvinnor: " ni män ska inte få köpa sex av kvinnor som säljer!".

- hånar, generaliserar och kritiserar män friskt, men blir hysterisk eller åtminstone kränkt så fort en man ifrågasätter något hos kvinnor, typ de får kasta skit hur mycket de vill, men anser sig ha rätt att inte få skit tillbaka. Diverse kvinnliga journalister och krönikörer är exempel på det. De skriver någon text i media om hur dumma och hemska män är och blir sedan djupt upprörda över att män skickar arga mail till dem. Detta beteende visar kvinnor upp precis överallt och detta forum är inget undantag.

- kvinnochauvonistiska (typ "om bara kvinnor styrde skulle det ej finnas krig", "vi kvinnor mognar minsann snabbare än män", "vi kvinnor är minsann bättre än män i skolan", "vi kvinnor tar minsann ansvar och män är lata, dumma, roten till all ondska", etc etc går att lista tusen exempel på liknande som dessutom är fullt politiskt korrekt att slänga sig med. Detta medan en man som säger något manschauvinistiskt blir hudflängd direkt

-anser att det är kvinnoförtryck att kvinnor ska behöva leva upp till sin roll, men hånar och föraktar män som inte lever upp till sin.

- anser att allt ska ske på kvinnors villkor. Hela samhället idag utgår från kvinnors känslor, allt från myndigheter till skolor, utbildningar och såklart politik. Kvinnor i feministiska Sverige får lära sig från dag 1 att deras känslor är det viktigaste som finns, och att INGEN NÅGONSIN ska få ge dem negativa känslor. Det är detta som gör t ex att kvinnor vid universitet anser sig ha rätt att stoppa meningsmotståndare från att tala och föreläsa på universitet. Varför kvinnor kräver att manliga lärare som påstår något som inte ligger i linje med feminismen ska sparkas, vilket vi också sett flertal exempel på.

- vägran att ta den feminina rollen i relationer, vägran att inse att män och kvinnor ska komplettera varandra och inte tävla med varandra, föder inte barn innan 30, lämnar bort sina barn på dagis, gnäller, tjatar, respekterar inte män, osv är några ytterligare exempel. Har säkert glömt något. Men dessa är inte bara feminaziåsikter, utan dessa åsikter och beteenden bär de allra flesta svenska kvinnor på, i varierande grad. Även s k traditionella/konservativa kvinnor bär på mycket av ovanstående.

Sedan är samtliga svenska kvinnor jätteförvånade och kränkta över att det finns svenska män som föredrar utländska kvinnor som inte har några alls av ovanstående drag. det märkligaste är att ni ofta anser dessa män vara oattraktiva och värdelösa (typ "det är bara för att svenska kvinnor inte vill ha dig höhöhö") men blir ändå av någon anledning bestörta varje gång ni hör svenska män säga att de föredrar utländska kvinnor.

Sen är anledningen till allt detta såklart att svenska män är feminiserade och inte lyckats hålla pli på sina kvinnor. Då blir det såhär. Precis som om man inte håller pli på sina barn eller sin hund nej men det kvinnliga inflytandet har feminiserat samhället och det gör såklart att många män också hänger på, ofta i tron om att det är en framgångsrik parningsstrategi/sätt att öka sin status och popularitet.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-02-01 kl. 15:12.
Citera
2020-02-01, 15:40
Medlem
Citat:
Feministskadade kvinnor:

- hög nivå av entitlement (anser sig ha rätt att kontrollera mäns sexualitet, t ex, samtidigt blir de galna om män vill kontrollera kvinnors). Typ, "nej fy hemska patriarkala män du ska inte komma och säga hur jag ska leva och vem jag ska ligga med etc." Samma kvinnor: " ni män ska inte få köpa sex av kvinnor som säljer!".

Finns inget "kontrollerande" av manlig sexualitet som motsvarar tusenårigt patriarkat kontrollerande av kvinnligt.
Ingen förbjuder män ha sex, ha ONS, visa öppet sin sexualitet ex.
Ingen dödar män om de haft sex före äktenskapet, ingen tvingar män bära slöja för att de "ägs" av en kvinna och ingen annan kvinnan ska få lov se dem. Ingen skambelägger män för att de vill ha sex eller flickvän. Ingen tvingar män ta 100% ansvar av de ev. negativa konsekvenserna av sex.

Det som feminism förbjuder är sexuellt våld, trakasserande, tvång och utnyttjande ex.
Och ursäkta mig, men DET är liksom inte "manlig sexualitet".

Citat:
- kvinnochauvonistiska (typ "om bara kvinnor styrde skulle det ej finnas krig", "vi kvinnor mognar minsann snabbare än män", "vi kvinnor är minsann bättre än män i skolan", "vi kvinnor tar minsann ansvar och män är lata, dumma, roten till all ondska", etc etc går att lista tusen exempel på liknande som dessutom är fullt politiskt korrekt att slänga sig med. Detta medan en man som säger något manschauvinistiskt blir hudflängd direkt

Kommentarer av den sorten är oftast svar på manschauvinism, extremt tydlgit på detta forum, där män slår sig för bröstet och hävdar sig vara bäst på allt.
Det är ni inte, precis lika lite som kivnnor skulle vara bäst på allt.

Citat:
-anser att det är kvinnoförtryck att kvinnor ska behöva leva upp till sin roll, men hånar och föraktar män som inte lever upp till sin.

Och vem bestämmer vad som ska vara någons "roll"?

Citat:
- anser att allt ska ske på kvinnors villkor. Hela samhället idag utgår från kvinnors känslor, allt från myndigheter till skolor, utbildningar och såklart politik. Kvinnor i feministiska Sverige får lära sig från dag 1 att deras känslor är det viktigaste som finns, och att INGEN NÅGONSIN ska få ge dem negativa känslor. Det är detta som gör t ex att kvinnor vid universitet anser sig ha rätt att stoppa meningsmotståndare från att tala och föreläsa på universitet. Varför kvinnor kräver att manliga lärare som påstår något som inte ligger i linje med feminismen ska sparkas, vilket vi också sett flertal exempel på.

Samhällen i världen idag utgår fortsatt mest från mäns behov och känslor.
Sverige som samhälle gör det nog mer nära 50/50.
Endast om man tycker att mäns känslor ska vara det viktigaste, är man missnöjd med 50/50.

Citat:
- vägran att ta den feminina rollen i relationer, vägran att inse att män och kvinnor ska komplettera varandra och inte tävla med varandra, föder inte barn innan 30, lämnar bort sina barn på dagis, gnäller, tjatar, respekterar inte män, osv är några ytterligare exempel. Har säkert glömt något. Men dessa är inte bara feminaziåsikter, utan dessa åsikter och beteenden bär de allra flesta svenska kvinnor på, i varierande grad. Även s k traditionella/konservativa kvinnor bär på mycket av ovanstående.

Ja kvinnor vägrar ta de "feminina" roller patriarkat har ålagt dem, är du förvånad?
Den rollen bär i regel de mest negativa konsekvenserna i samhället, så varför i helvete skulle någon acceptera tvingas leva efter dem?
Senast redigerad av Merapi 2020-02-01 kl. 15:42.
Citera
2020-02-01, 16:24
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Idag premieras lydnad och feghet vilket gör att fega, svaga män får dom bättre betalda jobben. Eftersom pengar och lön numer är en statusmarkering så gifter sig kvinnor med dom som har pengar. Dessutom jobbar feminina män oftast i arbeten där det finns mycket kvinnor och kan på så sätt....
Så är det ju till viss del, samhällen, inte bara i Sverige, utan i hela västvärlden, är jävligt ängsliga. Den som slickar mest arsle uppåt och sparkar på dem under får fördelar ekonomiskt. Vi retarderar mer och mer till stövelslickandet som existerade vid det franska hovet innan revolutionen. Etikett och inga armbågar på bordet, peruk och djupa bugningar så är du hemma. Fy fan, så jävla äckligt, som min äldsta dotter skulle sagt om ett lismande beteende ifrån män.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
En till lite kul grej är ju att dom flesta som uttrycker åsikter likt ts är ju att dom nästan alltid är extrembiologister. Men dom fattar inte riktigt att denna argumentation slår sönder hela deras biologistideologi.
För jävlar vad skör biologin måste vara om det är så lätt att feminisera ett helt land.
Alltså, ohederligt, bedrägligt och inställsamt beteende har bevisligen varit framgångsrikt. Det råder det inget tvivel om. Annars hade vi ju inte sett dessa hovnarrar i modern tid. Trots deras uppenbara brist på konsekvenstänkande, deras omanliga attribut ( Ullenhag, Fridolin någon) så lyckas de ju likt krälande parasiter åla sig längst fram till köttgrytorna samtidigt som de sticker kniven i ryggen på allt och alla som står i vägen. De tvekar inte ens att offra de som hjälpt dem framåt, skära halsen av dem i sömnen. Svin, som förtjänar att dras i tjära och fjädrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

En feministskadad person är feg, konflikträdd, svekfull, lömsk och agerar enbart utifrån sina egna intressen, lismande och allmänt obehagligt slemmig. Slappt handslag, bröstkorg som en kyckling och pipig röst. Det sista mer bildligt. Fysiken spelar mindre roll, det är själva mentaliteten jag avser.
Du kan vara lika skeptisk till låtsaslekar som denne herre utan dennes fysiska attribut
https://i.pinimg.com/474x/b0/9e/45/b09e45e0b2c79bca24ec541ba4aa30c6--military-guns-military-photos.jpg
Och du kan ha dessa attribut och fortfarande vara en fjolla.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Finns inget "kontrollerande" av manlig sexualitet som motsvarar tusenårigt patriarkat kontrollerande av kvinnligt.
Ingen förbjuder män ha sex, ha ONS, visa öppet sin sexualitet ex.
Ingen dödar män om de haft sex före äktenskapet, ingen tvingar män bära slöja för att de "ägs" av en kvinna och ingen annan kvinnan ska få lov se dem. Ingen skambelägger män för att de vill ha sex eller flickvän. Ingen tvingar män ta 100% ansvar av de ev. negativa konsekvenserna av sex.

Det som feminism förbjuder är sexuellt våld, trakasserande, tvång och utnyttjande ex.
Och ursäkta mig, men DET är liksom inte "manlig sexualitet".

Kommentarer av den sorten är oftast svar på manschauvinism, extremt tydlgit på detta forum, där män slår sig för bröstet och hävdar sig vara bäst på allt.
Det är ni inte, precis lika lite som kivnnor skulle vara bäst på allt.

Och vem bestämmer vad som ska vara någons "roll"?

Samhällen i världen idag utgår fortsatt mest från mäns behov och känslor.
Sverige som samhälle gör det nog mer nära 50/50.
Endast om man tycker att mäns känslor ska vara det viktigaste, är man missnöjd med 50/50.

Ja kvinnor vägrar ta de "feminina" roller patriarkat har ålagt dem, är du förvånad?
Den rollen bär i regel de mest negativa konsekvenserna i samhället, så varför i helvete skulle någon acceptera tvingas leva efter dem?
Alltså, herregud.
Ja, Merapii, vi har fattat poängen. Vi män, speciellt vi etniska vita svenska , har i årtusenden torterat, lemlästat, våldtagit och förtryckt allt som kommit i vår väg. Något annat du vill tillägga eller har jag tillräckligt sammanfattat vad du genom tusentals inlägg vill ha sagt.
Citera
2020-02-01, 17:23
Medlem
Min yngsta dotter har i dagarna köpt en BR ihop med sin kille och är han feminiserad? Han är smal och tunn och duger nog inte till att brottas eller slå ner folk på stan!?........MEN när han lägger armen om min dotter och hon finns där att smyga in i famnen så blir jag så LYCKLIG!
Citera
2020-02-01, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Min yngsta dotter har i dagarna köpt en BR ihop med sin kille och är han feminiserad? Han är smal och tunn och duger nog inte till att brottas eller slå ner folk på stan!?........MEN när han lägger armen om min dotter och hon finns där att smyga in i famnen så blir jag så LYCKLIG!

Tror du inte hon hade varit lyckligare ifall han gjorde 700 armhävningar och sköt ihjäl en valp framför henne, förbjöd henne att träffa sina kompisar och istället läxade upp henne om judens makt över samhället efter att hon fått äran att bre en smörgås åt honom?

Är inte det lycka så säg!?!
Senast redigerad av enhalvboj 2020-02-01 kl. 17:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in