2020-02-01, 02:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du kan inte bestämma att svenska kvinnor är feministskadade då det är din åsikt. Godtyckliga åsikt.
Först och främst måste vi reda ut vad det innebär att vara feministskadad, på en konkret nivå.
Sedan kan vi undersöka hur många svenska kvinnor som är det. Just nu sitter du mest och gissar baserat på hur du känner inför svenska kvinnor.
Det är ungefär samma som att jag skulle säga att 99% av männen i Sverige är porrskadade. Och det kan jag inte säga eftersom jag inte vet något om den saken.
Lika lite kan du uttala dig om kvinnor.

Att de flesta männen i Sverige (åtminstone i åldrar 18-35) är porrskadade tvivlar jag inte på.

Det finns något som heter representativt urval, vilket innebär att man behöver inte ha träffat 100% av alla världens kvinnor för att kunna uttala sig om kvinnor med hyfsat stor säkerhet. Om så gott som alla kvinnor jag har träffat i mitt liv, från familjemedlemmar, till lärare, kollegor, studiekamrater, dejter, och alla kvinnor man ser i media osv, i olika åldrar, olika yrken, olika personligheter, allihopa visar vissa gemensamma drag, så är det fullt rimligt att dra vissa slutsatser utifrån det.

Men forgive me för att jag inte genomfört omfattande vetenskapliga studier i ämnet - ska aldrig mer uttala om något innan jag gjort just det....

Citera
2020-02-01, 02:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är det pga av all denna överlägsenhet i tålmodighet, strategiskt tänkande, bättre psyke, lugnare och logik etc som gruppen män dominerar så totalt i fängelser, olycksfall pga idioti samt i att misslyckas i skolan ex?
Hmm?

Det är pga all denna överlägsenhet som män dominerar inom alla betydande vetenskapsområden, utbildningar och yrken. Det är pga all denna överlägsenhet som så gott som alla nobelpristagare är män. Det är pga all denna överlägsenhet som män har lyckats åstadkomma avancerade och välfungerande civilisationer.

Men visst, ignorera delen av den manliga befolkningen som är överlägsen dig du, och fokusera på den lågbegåvade delen istället, så att det känns lite bättre för dig.
Citera
2020-02-01, 02:38
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Så? Jag antar att ”araben” enkom är kvinnor?

Och jag antar att när ”araben”
”slåss” ”segrar” ”härskar” ”återupptäcker friheten i sina vapenlicenser etc etc så gäller plötsligt andra regler i din ”logik”?

Men komiskt att allt du tillägnar mannen så uppenbart saknas hos dig själv.

Du ska heja på mannen och Sverige, inte tvärtom idiot! Arberna har redan börjat skjuta och våldta svenska kvinnor! Sen att vi inte haft krig på 200 år betyder inte att det inte utbryter något!
Citera
2020-02-01, 02:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Yngre män är ner risktagande än yngre kvinnor ja och det beror på att deras riskbedömande delar i hjärnan inte mognar lika snabbt som kvinnors.
Dvs de är mer irrationella, icke tålmodiga samt känslostyrda än tjejerna i motsvarande åldrar.
Och därför ser du betydligt fler killar som gör idiotiska saker medan tjejerna beter sig mer rationellt, som att ex sköta sin skola.

Japp, kvinnor mognare snabbare än män, helt rätt. Sedan avtar kvinnors mognadsprocess i 15-årsåldern medan män fortsätter att mogna, och går om kvinnor runt 25, när frontalloben växt färdigt. Resultatet av detta (vilket vi ser tydligt) är att världen består av män och barn/tonåringar. När män är runt 35-40 framstår kvinnor i samma ålder som 3-åringar i jämförelse.

Intressant för övrigt hur du kan prata i såpass generaliserande termer om människor baserade på yttre attribut (även om det du säger till viss del är sant). Jag antar att du inte heller har några problem att förklara t ex somaliers beteenden med deras bevisat betydligt lägre IQ?
Citera
2020-02-01, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är pga all denna överlägsenhet som män dominerar inom alla betydande vetenskapsområden, utbildningar och yrken. Det är pga all denna överlägsenhet som så gott som alla nobelpristagare är män. Det är pga all denna överlägsenhet som män har lyckats åstadkomma avancerade och välfungerande civilisationer.

Men visst, ignorera delen av den manliga befolkningen som är överlägsen dig du, och fokusera på den lågbegåvade delen istället, så att det känns lite bättre för dig.
Fast nu dominerar ju inte män längre på alla” betydande vetenskapsområde, utbildningar
och yrken”.
Utan så fort kvinnor fick samma möjligheter till allt detta så flödar det av kvinnor inom allt detta.
Inom utbildning så dominerar ju kvinnor numera.
Måste bero på att de är så underlägsna, eller hur?
Citera
2020-02-01, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Du ska heja på mannen och Sverige, inte tvärtom idiot! Arberna har redan börjat skjuta och våldta svenska kvinnor! Sen att vi inte haft krig på 200 år betyder inte att det inte utbryter något!
Jag kan garantera dig att svenska män har skjutit betydligt fler svenska kvinnor än vad några invandrande ”araber” hunnit ned.

Det enda jag gjorde var att peka ut din irrationalitet för dig, men du fattar inte ens det.

Män är en gruppering som gäller över hela världen.
Det är liksom inte så att ”män” enkom strövar runt i Sverige och inte existerar nånannanstans i mänskligheten.

Fattar du nu?
Citera
2020-02-01, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Japp, kvinnor mognare snabbare än män, helt rätt. Sedan avtar kvinnors mognadsprocess i 15-årsåldern medan män fortsätter att mogna, och går om kvinnor runt 25, när frontalloben växt färdigt. Resultatet av detta (vilket vi ser tydligt) är att världen består av män och barn/tonåringar. När män är runt 35-40 framstår kvinnor i samma ålder som 3-åringar i jämförelse.

Intressant för övrigt hur du kan prata i såpass generaliserande termer om människor baserade på yttre attribut (även om det du säger till viss del är sant). Jag antar att du inte heller har några problem att förklara t ex somaliers beteenden med deras bevisat betydligt lägre IQ?

Nej ingen köns mognadsprocess avtar innan den är färdig.
Det är liksom inte så, som nu verkar inbilla er att vuxna kvinnors frontala cortex skulle vara ett dyft underutvecklade kontra mäns .
Fattar du vad den iakttagelsen hos hjärnforskning betyder, gällande dina små teorier?
Inget kön ”går om” det andra.

Och hur jävla pantad får man lov vara som jämför halva mänskligheten med 3 åringar?
Är väl rätt exakt den nivån på argument som just känslostyrda 3-åringar klarar producera.

Vad exakt har somalier plötsligt ned denna diskussion att göra?
Citera
2020-02-01, 03:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nej ingen köns mognadsprocess avtar innan den är färdig.
Det är liksom inte så, som nu verkar inbilla er att vuxna kvinnors frontala cortex skulle vara ett dyft underutvecklade kontra mäns .
Fattar du vad den iakttagelsen hos hjärnforskning betyder, gällande dina små teorier?
Inget kön ”går om” det andra.

Och hur jävla pantad får man lov vara som jämför halva mänskligheten med 3 åringar?
Är väl rätt exakt den nivån på argument som just känslostyrda 3-åringar klarar producera.

Vad exakt har somalier plötsligt ned denna diskussion att göra?

Kvinnors mognadsprocess är färdig i 15-årsåldern, ja. Avtar var inte ett optimalt ordval. Men jo, män når en klart högre nivå av mognad än kvinnor, oavsett vad dina lilla teorier säger. Män som är 20-25 är ungefär lika mogna som kvinnor är vid 15. Kvinnor stannar som sagt där men männen fortsätter att mogna och GÅR OM kvinnor i mognad ungefär vid 25 och vid tiden de är 30-35 är män rejält mycket vuxnare och mognare än vad kvinnor är. Så fungerar det i verkligheten, men antar att ni inte får lära er det på genusdagis eftersom det skulle kännas jobbigt.

Kvinnor påminner påfallande ofta om 3-åringar, ja. Självklart är det något överdrivet, men i jämförelse med män över 30-35 framstår de ofta som barn. Debatten mellan Veronica Palm och David Eberhard i opinion live för något år sedan är ett bra exempel på hur det kan se ut när en sansad, mogen och intelligent vuxen man diskuterar med en korkad och känslostyrd 3-åring till kvinna. Finns på Youtube.

Det med somalierna är givetvis OT men var bara nyfiken på om du erkänner somaliers bevisat lägre IQ på samma sätt som du inte har några problem med att erkänna mäns högre tendens att göra idiotiska saker när de är unga. Ville bara se om du är konsekvent. Känn dig fri att ignorera om det blir för jobbigt.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-02-01 kl. 03:44.
Citera
2020-02-01, 06:58
Medlem
Svinfarms avatar
Brukar ju mest se dessa i storstäderna tack o lov.
Ute i landet "på landsbygden" där saker måste göras med kroppsstyrka där bor alla män idag
Utan scarfsar handväskor veganmat och tvivelaktig världsbild.

Där bor öven starka kvinnor som inte styrs a vänsterns feminist kämpar ideologi som bygger på att mannen bara är skit!
Redigt folk bor på landet helt enkelt.
Fjompor bor i storstäder.
Senast redigerad av Svinfarm 2020-02-01 kl. 07:00.
Citera
2020-02-01, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Sedan urminnes tider har mannen försvarat och krigat för sitt folk och nation.
Han har varit ute i krig, jagat djur, huggit ved, byggt hus och framförallt, försörjt sin kvinna och sina barn. Hans mod och styrka har genom årtusenden förundrats av kvinnorna som fött många barn till honom, lagat hans mat, sytt hans kläder och tagit hand om hemmet. För henne har han varit oumbärlig, ovärderlig. Mannen har alltid varit överhuvudet, agerat självklar ledare. Se Akilles! Se Rienzi! Mussolini! Riddare, soldater, krigare, vikingar! Stolthet, styrka och mod!

När jag promenerar i stan förundras man säkerligen. Män i scarfs och små mössor trippar omkring med tygväskor och små knähundar. Vissa ser ut som små pojkar, trots att de måste vara väl över 18. Nästan alla har det där gay-uttalet, om ni hänger med på vad jag menar? De går i tighta jeans och fikar med sina väninnor. De är helt enkelt feminina, och detta problem är minst sagt utbrett. Samtidigt importeras horder av krigsföra män från Mellanöstern. Mängder av svenska män går runt med asiater då jag antar att de har svårigheter med att finna en kvinna från sin egen nation.

Kvinnor tar p-piller och får hormonbalansen rubbad, väljer sedan mer feminina män med lågt testosteron. Estrogen hamnar i vår mat och i vårt vatten och folk dricker soja och är vegetarianer. Istället för att gå ut och släpa hem en kvinna verkar många män ha fastnat i ett porrberoende.De skall "tävla" med kvinnor på arbetsmarknaden vilket måste vara extremt löjeväckande för riktiga män som inte har en aning om hur man skall tävla med kvinnor eftersom det hela ter sig fullkomligt absurt!

Attraktionen blir ju helt obefintlig med feminina män. Många verkar även vara öppet homosexuella. Hur kan ni låta kvinnorna köra med er och jamsa med i deras feminism-påhitt. Hela politiken som pågår idag är ju endast ett enormt shit-test från kvinnor som tappat respekten för sina landsmän!

Jag är bedrövad och mycket orolig över denna utveckling. Kriminaliteten brer ut sig i brist på starka auktoriteter och hela landet törstar efter starka, ledande och kompetenta män. Var är alla svenska, äkta män?

Det finns en jätteenkel förklaring på allt.

Förr i tiden och som observeras i naturen var det oftast den som var störst och starkast som vann. Idag är inte så fallet. Den som klarar sig bäst idag är just dessa "intelligenta" feminina män som du klagar om. Det är dem som tjänar bäst i detta digitala samhälle och kan erbjuda kvinnorna mest.

Förr när dessa "intellektuella" ordnade saker, var det oftast den stora starka som tog det från dem. Alternativt kom det en relativt smart stark man som tog den intellektuella in i sin flock och skydda den.

De män du söker har selektivt plockats bort, eftersom samhället ser ut som det gör. Det är en naturlig utveckling och reaktion på vad som hänt. Idag träffar inte den stora starka ens på de intellektuella, för han sitter hemma och jobbar med teknik som publiceras digitalt.

Anekdotiskt känner jag själv just en sån tanig, IT-kille på 30 bast som gift sig med en asiat. Nu har de 3 barn, byggt hus och allt.

Männen du söker blev redundanta och oönskvärda. Inget kommer förändra vad som hänt. Med samhällets utveckling har också preferenser hos partners ändrats.

När kvinnorna är unga leker de runt med dina starka dominanta män. Sen när det är dags att fortplanta sig, då väljs denna karl bort och en intellektuell väljs istället. Anpassar inte sig starka karln, ja då får han inget, eller så lever han ett miserabelt liv för ingen kvinna ser honom som en bra partner.

Så är det, och trenden fortsätter. Det är bara att anpassa sig.
Senast redigerad av KlinkersAerBra 2020-02-01 kl. 08:53.
Citera
2020-02-01, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Så Svenska mannen = en Kanadensisk man?

Det var precis det jag yrkade på, korrekt analys.
Citera
2020-02-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det finns en jätteenkel förklaring på allt.

Förr i tiden och som observeras i naturen var det oftast den som var störst och starkast som vann. Idag är inte så fallet. Den som klarar sig bäst idag är just dessa "intelligenta" feminina män som du klagar om. Det är dem som tjänar bäst i detta digitala samhälle och kan erbjuda kvinnorna mest.

Förr när dessa "intellektuella" ordnade saker, var det oftast den stora starka som tog det från dem. Alternativt kom det en relativt smart stark man som tog den intellektuella in i sin flock och skydda den.

De män du söker har selektivt plockats bort, eftersom samhället ser ut som det gör. Det är en naturlig utveckling och reaktion på vad som hänt. Idag träffar inte den stora starka ens på de intellektuella, för han sitter hemma och jobbar med teknik som publiceras digitalt.

Anekdotiskt känner jag själv just en sån tanig, IT-kille på 30 bast som gift sig med en asiat. Nu har de 3 barn, byggt hus och allt.

Männen du söker blev redundanta och oönskvärda. Inget kommer förändra vad som hänt. Med samhällets utveckling har också preferenser hos partners ändrats.

När kvinnorna är unga leker de runt med dina starka dominanta män. Sen när det är dags att fortplanta sig, då väljs denna karl bort och en intellektuell väljs istället. Anpassar inte sig starka karln, ja då får han inget, eller så lever han ett miserabelt liv för ingen kvinna ser honom som en bra partner.

Så är det, och trenden fortsätter. Det är bara att anpassa sig.

För det första så kan starka män också vara intelligenta.

Idag premieras lydnad och feghet vilket gör att fega, svaga män får dom bättre betalda jobben. Eftersom pengar och lön numer är en statusmarkering så gifter sig kvinnor med dom som har pengar. Dessutom jobbar feminina män oftast i arbeten där det finns mycket kvinnor och kan på så sätt lättare hitta en kvinna.

Men Sverige ändras snabbt nu och blir mer osäkert och då kommer vi nog se en ändring av kvinnors urvalsprocess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in