Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Jag förklarade fenomenet för dig, varför folk kallar feminina män för exempelvis kärring. Kuk, nej det har jag aldrig hört, men det utesluter forfarande inte det andra.
En kvinna som tex är mer maskulin än standarden kan ju tex kallas för truckflata, manhaftig eller rent ut sagt karl, om hon är riktigt muskulös, vilket återigen är väldigt ovanligt för kvinnor att vara.
Jag kan inte begripa att du inte förstår. Låtsas du?
Jag kan inte begripa att du inte fattar.
Kritiken handlar inte om att man kallar män för feminina. Det finns massor med män som är späda, har päronform, bröstutveckling, pratar med pipig röst och som gör en hel massa saker som man nu har stämplat som "typiskt kvinnligt" typ diska, eller pyssla med blommor you name it.
Och massa kivnnor som är bredaxlade, fysiskt starka, pratar med basröst, och älskar att hugga ved....
you name it.
SÅN ser den genetiska verkligheten ut, könen överlappar varandra.
men en man med ex. bröstutveckling är inte mindre man för det, inte heller är en kvinna med markerade biceps mindre kvinna.
kritiken handlar om att sånna som du ex. samt hela samhällen verkar anse att "kvinnligt " = dåligt och manligt = bra.
Och det är därför som fitta, slampa, hora, kärring, luder + 1000 andra benämningar på just kvinnor, kvinnors kön, kvinnors sexualitet, kvinnligt beteende etc etc...är nedvärderande skällsord.
Medan du får leta väldigt hårt för att hitta motsvarande nedvärdering gällande det manliga könet.
Kuk är ex. inte speciellt nedvärderande, inte ens i närheten som fitta nu är det.
Man säger inte åt en skock 10 åriga tjejer på en spelplan att de spelar som...kukar...
eller hur?
Man får ju fan ha skallen djupt nergrävd i sanden för att ha missat denna "lilla detalj".