2020-01-30, 09:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Ät mer grönsaker. Mineralerna bor och litium har båda visats höja testosteron rejält hos män och bor sänker östrogen. Hos kvinnor däremot, som genomgått klimakteriet, höjer bor östrogen med kring 100% och höjer testosteron något. Så som näringsämnen fungerar så är den troliga anledningen att dessa mineraler har en sådan inverkan på hormonell hälsa att personerna som deltog i studierna inte redan hade optimala nivåer av dessa näringsämnen vilket innebär att folk generellt mest troligt inte har det heller. De bästa källorna av bor är russin och mandlar och den bästa källan av litium är gojibär men frukt, grönsaker, nötter och baljväxter i allmänhet ger ett bra tillskott. Veganska/vegetariska koster kan orsaka hormonell ohälsa genom brist på protein, b12, zink och järn, inte för att vegetariska livsmedel i allmänhet inte är bra för den hormonella hälsan eller hälsa i allmänhet (sorry karnivordietförespråkare, visst, om man har mycket inflammation i kroppen som ger brist på glutamin vilket leder till ökad genomsläpplighet i tarmen, då kanske man reagerar på olika vegetariska livsmedel på ett sätt som verkar visa att de är ohälsosamma, men det gäller inte för personer som har någorlunda god hälsa).

Jag ser carnivore- och vegankost som två absoluta extremer på vardera ytterkanten. Fungerar ett tag för att läka ut diverse, oftast tarmsjukdomar. Men inte alls i längden. Flera vegan-vloggare på Youtube har övergett vegankosten efter försämrad hälsa. Jag blir ganska illa berörd över det ökande antalet barn som är veganer.

Intressant information om bor och litium.
Senast redigerad av Jenny9 2020-01-30 kl. 09:43.
Citera
2020-01-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Te är bögigt, Putin dricker kaffe.

I Ryssland och Storbritanien är det manligt att dricka the.
Citera
2020-01-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nejnej nej NEJ. Där hittar du däremot en hel del bittra män som tycker att de ska ligga med gympadojjorna på soffbordet och kommendera "kärringen" att hämta öl.
Ynkliga, bortskämda och kan inte ens ta hand om sig själv. Än mindre en kvinna eller en familj...

Det finns många kvinnor som inte kan städa och ta hand om sej själva också
men män tycker att det är deras val och klagar inte ,dom tycker väl det är befriande med
en kvinna utan städ nojja.
Citera
2020-01-30, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Eftersom att ni kallar varandra fitta och kärring så fort det finns tillstymmelse till en kvinnlig egenskap hos er, så utgår jag från att ni tycker att det är negativt.
Fitta och kärring som skällsord brukar vara menade negativt. Gör dig inte dum.

Då ska jag förklara för dig så att du förstår.

De kallas fitta, el motsv, för att de är kvinnliga, vilket de inte borde vara, eftersom de är män. Kvinnlig är nämligen manlig motpol. Det betyder inte att de hatar kvinnliga attribut hos kvinnor. Tvärtom. De är bara måna om att det är på rätt plats. Det är helt logiskt. Spela inte dum.
Citera
2020-01-30, 10:07
Medlem
Citat:
Jag ser carnivore- och vegankost som två absoluta extremer på vardera ytterkanten. Fungerar ett tag för att läka ut diverse, oftast tarmsjukdomar. Men inte alls i längden. Flera vegan-vloggare på Youtube har övergett vegankosten efter försämrad hälsa. Jag blir ganska illa berörd över det ökande antalet barn som är veganer.

Intressant information om bor och litium.
Jag tänker på kost i näringstermer, rätt näring är vad jag bryr mig om, inte vilket paket den kommer i, sedan kan man föredra att äta olika livsmedel. Jag äter inte kött sedan barndomen för att jag inte har aptit för kött, inte för att jag har en religiös inställning till kost. Man kan äta en kost som ger otillräcklig näring både som köttätare och vegan och man kan, om man är frisk, äta en kost som räcker till både som köttätare och vegan. Jag skrev att vegetariska livsmedel är hälsosamma, förespråkade inte att utesluta kött, bara att äta mer grönsaker (om det var så att du uppfattade det som att jag förespråkade en vegansk kost, jag är osäker).
Citera
2020-01-30, 10:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Jag tänker på kost i näringstermer, rätt näring är vad jag bryr mig om, inte vilket paket den kommer i, sedan kan man föredra att äta olika livsmedel. Jag äter inte kött sedan barndomen för att jag inte har aptit för kött, inte för att jag har en religiös inställning till kost. Man kan äta en kost som ger otillräcklig näring både som köttätare och vegan och man kan, om man är frisk, äta en kost som räcker till både som köttätare och vegan. Jag skrev att vegetariska livsmedel är hälsosamma, förespråkade inte att utesluta kött, bara att äta mer grönsaker (om det var så att du uppfattade det som att jag förespråkade en vegansk kost, jag är osäker).

Samma här.

Intressant, jag tror det är samma för min brorsdotter, hon är vegetarian nu 10 år gammal. Själv undviker jag rött kött.

Nej så uppfattade jag det inte. Jag är bara väldigt intresserad, har följt både carnivore och veganer på Youtube och tycker det är intressant att se hur hormonhalter osv påverkas.
Citera
2020-01-30, 10:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
I Ryssland och Storbritanien är det manligt att dricka the.

Jag hoppas att du förstår att jag skämtade?
Citera
2020-01-30, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Då ska jag förklara för dig så att du förstår.

De kallas fitta, el motsv, för att de är kvinnliga, vilket de inte borde vara, eftersom de är män. Kvinnlig är nämligen manlig motpol. Det betyder inte att de hatar kvinnliga attribut hos kvinnor. Tvärtom. De är bara måna om att det är på rätt plats. Det är helt logiskt. Spela inte dum.

Så? Du kallar då motsvarande, en tjej som ex lyfter vikter för ...kuk då eller?
Citera
2020-01-30, 11:15
Medlem
Citat:
Samma här.

Intressant, jag tror det är samma för min brorsdotter, hon är vegetarian nu 10 år gammal. Själv undviker jag rött kött.

Nej så uppfattade jag det inte. Jag är bara väldigt intresserad, har följt både carnivore och veganer på Youtube och tycker det är intressant att se hur hormonhalter osv påverkas.
Jag är också intresserad av det, såg den här videon för ett tag sen där killen provade vegansk kost i 30 dagar med förbättrade värden som följd, bland annat höjt testosteron:
https://youtu.be/O6UedmnRJc0

Men det är ju klart möjligt att han hade fått försämrade värden med tiden om den veganska kosten han åt hade brister, samtidigt visar det att kosten han åt innan inte var optimal.

Men det finns en till aspekt som jag tror är lika viktig som kost och det är andning och syra/bas balans, även om det finns mycket oseriös information gällande det. Om man spenderar mycket tid inne i ett dåligt ventilerat utrymme och andas tillbakahållet så får man för lite syre för en bra energiomsättning (och för mycket koldioxid) vilket leder till energibrist och ett överskott av vätejoner vilket leder till försurad miljö i cellerna, inflammation och alla problem som följer på det. Har du kollat på Wim Hof något? Han är 60 år men mer vital än en ung kille. Trots att han varit vegetarian i 20-30 år och bara äter ett lagat mål mat om dagen klarar hans kropp att producera nog med energi för att hålla honom varm i 80 minuter i isvatten och att bestiga Mount Everest i shorts. Jag tror hans andningsövningar är en stor del av orsaken. Hans teori är väl att hans metod fungerar mot inflammatoriska tilstånd pga "mind over body" men jag tror snarare på tilräcklig syresättning. Då räcker en sparsam vegetarisk kost.

Feminiserade män kanske orsakas av ohälsa pga syrebrist pga stor tid spenderad inne? Plus mat odlad i mineralfattig jord, för att vara on topic.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2020-01-30 kl. 11:21.
Citera
2020-01-30, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? Du kallar då motsvarande, en tjej som ex lyfter vikter för ...kuk då eller?

Jag förklarade fenomenet för dig, varför folk kallar feminina män för exempelvis kärring. Kuk, nej det har jag aldrig hört, men det utesluter forfarande inte det andra.

En kvinna som tex är mer maskulin än standarden kan ju tex kallas för truckflata, manhaftig eller rent ut sagt karl, om hon är riktigt muskulös, vilket återigen är väldigt ovanligt för kvinnor att vara.

Jag kan inte begripa att du inte förstår. Låtsas du?
Citera
2020-01-30, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Jag förklarade fenomenet för dig, varför folk kallar feminina män för exempelvis kärring. Kuk, nej det har jag aldrig hört, men det utesluter forfarande inte det andra.

En kvinna som tex är mer maskulin än standarden kan ju tex kallas för truckflata, manhaftig eller rent ut sagt karl, om hon är riktigt muskulös, vilket återigen är väldigt ovanligt för kvinnor att vara.

Jag kan inte begripa att du inte förstår. Låtsas du?

Jag kan inte begripa att du inte fattar.

Kritiken handlar inte om att man kallar män för feminina. Det finns massor med män som är späda, har päronform, bröstutveckling, pratar med pipig röst och som gör en hel massa saker som man nu har stämplat som "typiskt kvinnligt" typ diska, eller pyssla med blommor you name it.

Och massa kivnnor som är bredaxlade, fysiskt starka, pratar med basröst, och älskar att hugga ved....
you name it.

SÅN ser den genetiska verkligheten ut, könen överlappar varandra.
men en man med ex. bröstutveckling är inte mindre man för det, inte heller är en kvinna med markerade biceps mindre kvinna.

kritiken handlar om att sånna som du ex. samt hela samhällen verkar anse att "kvinnligt " = dåligt och manligt = bra.

Och det är därför som fitta, slampa, hora, kärring, luder + 1000 andra benämningar på just kvinnor, kvinnors kön, kvinnors sexualitet, kvinnligt beteende etc etc...är nedvärderande skällsord.
Medan du får leta väldigt hårt för att hitta motsvarande nedvärdering gällande det manliga könet.
Kuk är ex. inte speciellt nedvärderande, inte ens i närheten som fitta nu är det.
Man säger inte åt en skock 10 åriga tjejer på en spelplan att de spelar som...kukar...
eller hur?

Man får ju fan ha skallen djupt nergrävd i sanden för att ha missat denna "lilla detalj".
Citera
2020-01-30, 13:51
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Sedan urminnes tider har mannen försvarat och krigat för sitt folk och nation.
Han har varit ute i krig, jagat djur, huggit ved, byggt hus och framförallt, försörjt sin kvinna och sina barn. Hans mod och styrka har genom årtusenden förundrats av kvinnorna som fött många barn till honom, lagat hans mat, sytt hans kläder och tagit hand om hemmet. För henne har han varit oumbärlig, ovärderlig. Mannen har alltid varit överhuvudet, agerat självklar ledare. Se Akilles! Se Rienzi! Mussolini! Riddare, soldater, krigare, vikingar! Stolthet, styrka och mod!

När jag promenerar i stan förundras man säkerligen. Män i scarfs och små mössor trippar omkring med tygväskor och små knähundar. Vissa ser ut som små pojkar, trots att de måste vara väl över 18. Nästan alla har det där gay-uttalet, om ni hänger med på vad jag menar? De går i tighta jeans och fikar med sina väninnor. De är helt enkelt feminina, och detta problem är minst sagt utbrett. Samtidigt importeras horder av krigsföra män från Mellanöstern. Mängder av svenska män går runt med asiater då jag antar att de har svårigheter med att finna en kvinna från sin egen nation.

Kvinnor tar p-piller och får hormonbalansen rubbad, väljer sedan mer feminina män med lågt testosteron. Estrogen hamnar i vår mat och i vårt vatten och folk dricker soja och är vegetarianer. Istället för att gå ut och släpa hem en kvinna verkar många män ha fastnat i ett porrberoende.De skall "tävla" med kvinnor på arbetsmarknaden vilket måste vara extremt löjeväckande för riktiga män som inte har en aning om hur man skall tävla med kvinnor eftersom det hela ter sig fullkomligt absurt!

Attraktionen blir ju helt obefintlig med feminina män. Många verkar även vara öppet homosexuella. Hur kan ni låta kvinnorna köra med er och jamsa med i deras feminism-påhitt. Hela politiken som pågår idag är ju endast ett enormt shit-test från kvinnor som tappat respekten för sina landsmän!

Jag är bedrövad och mycket orolig över denna utveckling. Kriminaliteten brer ut sig i brist på starka auktoriteter och hela landet törstar efter starka, ledande och kompetenta män. Var är alla svenska, äkta män?
En del har redan gett troliga skäl.
Det går även att mäta vetenskapligt, för testosteronnivåerna och spermakvalitén har sjunkit dramatiskt under ett par decennier och har lett till barnlöshet för många par som faktiskt ville ha barn.

https://www.maxulin.se/historiskt-laga-testosteronnivaer-bland-man/
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/xRbRXB/mannens-spermier-halverade-pa-40-ar

Detta korrelerar väl med feminismens framfart.
Fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in