2020-01-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Jag svarade på precis det där innan:

Faktum är att personer som helt går emot normer och ideal är extremt sällsynta, medans folk som tror att de går emot normer och ideal är extremt vanliga.
Alla vill vara unika och speciella men det är inte riktigt verkligheten...

Fast det finns nog en hel del som inte köper rådande norm/mode rakt av, utan mera kör sitt eget race om än med viss påverkan från yttre faktorer.

Det är ju en viss skillnad på att känna till att man påverkas, men aktivt försöker undvika det om man inte vill bli så mycket påverkad, än att bara följa den grå massan utan att ens reflektera över det faktum att det är lätt att låta sig dras med utan att man ens vet om det
Citera
2020-01-27, 21:23
Medlem
Kanske för att undvika sexuella trakasserier
Citera
2020-01-27, 22:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo sant. Det blir ett litet aber. Det är snyggt och sexigt men inget man vill se bäras av egna nära och kära. För just det är en klädsel enbart till för att uppmuntra män.

Nej inte lätt. Kvinnor har det ju lättare som just det här. Sätta på sådana kläder och män kommer falla som flugor.

Fast de män är oftast bara ute efter ett ligg så det blir inte värt så mycket ändå, om man inte hemskt gärna vill ligga med mannen i fråga. Dock är kvinnor nog lite mindre benägna att ligga med vilken okänd karl som helst, jämfört med att män verkar kunna ligga med lite vem som helst. Så den uppmärksamheten blir liksom inte så mycket att ha...
Citera
2020-01-27, 22:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaconRosen
Kanske för att undvika sexuella trakasserier

Det är en relevant aspekt.
Citera
2020-01-29, 00:55
Medlem
Psyko Dads avatar
Nätstrumpor är rätt fula, omoderna och passar in på ev kassa strippklubbar.
Har ett ruggigt minne av detta plagg från en fest med ett känt band jag var på backstagefest.
De hade ett gäng prostituerade där och jag satt mitt emot dem & känner en stank mellan varven.
Kunde inte koppla var den kom ifrån förren jag insåg att det var varje gång ena köpedamen flyttade sin röda nätstrumpeklädda fot som släppte stanken. Hon hade en grym fotsvett.

Men förutom det så är det ett plagg jag hade kunnat ta på mig hemma endast om min make nu skulle tända på det, men att gå ut med det har inte hänt hittills. Kassssssssler.
Citera
2020-01-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Förstår inte det. Ni vet ju att alla killar gillar det och det passar till allt. Nätstrumpor, antingen i form av stayups eller strumpbyxor.
Herregud, det är väl bara att ha det! Vad är problemet?

(Smygtransor och snusförnuftiga betahannar behöver inte svara.)

Jag vill se lite skin, så vet inte om jag håller med dej. Knästrumpor är snyggare än nätstrumpor, dessutom så har nätstrumpor den stora nackdelen att du har en massa tyg mellan skinet på benet och din hand, om vi inte pratar om nätstrumpor med stora maskor.
Citera
2020-01-29, 19:55
Bannlyst
Det verkar som många här inte kan skillnaden på nätstrumpor och nylonstrumpor😂😂 nätstrumpor är såå osexigt det kan bli! Men stayups nylon eller med höfthållare är något helt annat!
Citera
2020-01-29, 20:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag vill se lite skin, så vet inte om jag håller med dej. Knästrumpor är snyggare än nätstrumpor, dessutom så har nätstrumpor den stora nackdelen att du har en massa tyg mellan skinet på benet och din hand, om vi inte pratar om nätstrumpor med stora maskor.

Nätstrumpor har stora maskor.

Detta är nätstrumpor: http://prntscr.com/quptjs
(Ie vad som kallas "fishnet stockings" på Engelska)
Citera
2020-01-31, 08:53
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Förstår inte det. Ni vet ju att alla killar gillar det och det passar till allt. Nätstrumpor, antingen i form av stayups eller strumpbyxor.
Herregud, det är väl bara att ha det! Vad är problemet?

(Smygtransor och snusförnuftiga betahannar behöver inte svara.)

Haha nä nätstrumpor är väl inte så jätte snyggt däremot har jag alltid strumpbyxor eller stayups
Citera
2020-01-31, 08:58
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I stora delar av landet är det väldigt kallt på vintern. Och snöigt. Då känns inte alltid strumpbyxor och nätstrumpor som det man vill ha på sig när man väntar på bussen eller väntar på insläpp på nattklubben

Testa gärna att gå runt på vintern i högklackat utan byxor en hel dag i -5 grader eller kallare och snöblåst. Då kanske du förstår. Och dessutom är det inte okej med nätstrumpor på de flesta jobb. Just nu kommer jag bara på 2 jobb där det funkar utmärkt - prostituerade och strippor.

Själv tycker jag det är läckert med killar i en snygg skjorta. Varför envisas med jacka? Det förstör ju det vackra. Nej, jag vill att du går utan jacka på vintern med uppkavlade ärmar, så vi får se på dina snygga armar. Ni män tål ju mer kyla än kvinnor, så det ska ju inte vara ett problem, eller hur? Eller varför inte kilt utan kalsonger, så jag får dregla över sina läckra lår.

Dessutom tror jag många känner sig utklädda och uttittade. Varför ska de klä sig i kläder för att en främmande man vill att de gör det? Det är ju okej i ett förhållande att klä upp sig för sin kille. Men varför göra det för att en random kille ska få nya runkfantasier?

Och inte att förglömma: nätstrumpor och strumpbyxor är väldigt opraktiskt att jobba i. Och man måste vara försiktig så det inte går en maska. Byxor är mer tacksamma på det viset.

Just nätstrumpor är ju kallt men nylonstrumpbyxor tycker jag inte är kallt man får ju ha tjockare Den bara . På vilket sätt skulle det vara opraktiskt jobba i strumpbyxor ?
Citera
2020-01-31, 09:00
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Strumpor som kräver strumphållare?

Det tycker jag är snyggare än moderna stayups

Håller med och dessutom sitter de bättre på ingen risk de kasar ner
Citera
2020-01-31, 09:11
Medlem