Citat:
Ursprungligen postat av
ardathbey
Jag tror du missförstått lite. Skattereduktionen för underskott sv kapital kan man få oavsett om underskottet beror på räntekostnader eller kapitalförluster (t ex aktieförluster).
Vad i HEL****S J**** F**.
Du har ju alldeles rätt! Jag får dra tillbaka mitt tidigare inlägg och skämmas som en hund, även om jag självklart är glad att jag skrev det, då jag var fullständigt övertygad om att kapitalförluster inte kunde minska skatten på tjänsteinkomster. Jag skrev till och med ett något syrligt inlägg som svar i min övertygelse innan en pytteliten gnutta osäkerhet inför att "double down" gjorde att jag tog en snabb titt på det. Var kan jag ha plockat upp den djävulsinformation?
Kan möjligtvis vara en slags ignorant mix av att blanda ihop i vilka inkomstlag de tas upp tillsammans med något slags grundlöst antagande om att allt snack gällande "ränteavdraget" måste gälla något slags särskilt undantag, och inte var ett folkmunbegrepp för just all skattereduktion för kapitalförluster. Hur i hela friden tänkte de avskaffa den egentligen? Är det vad jag tror kanske faktiskt var gällande?
Det gjorde mig oavsett väldigt glad då jag tror mig ha gjort en näpp liten aktieförlust förra året... Varade i åtminstone ett par sekunder innan jag påmindes om att de antagligen låg inuti ISK:n. Vilket jag antagligen inte hade valt om jag inte varit så korkat okunnig förr i tiden (för 20 minuter sen).