2006-03-22, 16:40
Medlem
Om ett lag i en förening vill tjäna snabba pengar för att kunna använda tex för att åka på en cup vilet sätt är smartas och vilka produkter är mest lättsålda?
Citera
2006-03-26, 18:23
Medlem
jeanthss avatar
Helt klart "Sverigelotten".
Som triss, dock annat företag.
Dom kan du kränga vart fanken som helst.
Citera
2006-03-26, 18:27
Medlem
-jOE!s avatar
Brukar ju finnas annonser var dag tycker jag.. allt från korvar till sportstrumpor.. om det är lättsålt? Inte en aning..
Citera
2006-03-26, 19:12
Medlem
Kip_wests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanths
Helt klart "Sverigelotten".
Som triss, dock annat företag.
Dom kan du kränga vart fanken som helst.

Hur mycket tjänar man på en lott?
Citera
2006-03-26, 19:58
Medlem
Katarsiss avatar
Ey, mannen - Be om bidrag. Idrottsklubbar, ungdomsrörelser och multikultiföreningar regnar det bidrag över.
Kolla hos kommunen, hos landstinget och hos staten. Om ni lägger era ord rätt, kan ni få bidrag från alla tre. Sen finns ju alla andra fonder också; kolla på biblioteket i stora fondboken.
Citera
2006-03-27, 07:24
Medlem
jeanthss avatar
ja, nu kommer jag faktiskt inte exakt ihåg, men kanske det var en 5-10:- lotten?!

"Förstärk föreningskassan.
Det är svårt att hitta något bättre sätt att förstärka föreningskassan än att sälja Folkspels lotter: BingoLotto och SverigeLotten. Inga kostnader, relativt liten arbetsinsats och avkastning i direkt proportion till insatsen. Det betyder mer tid och energi över för att syssla med det din förening egentligen är till för.

SverigeLotter är ett utmärkta komplement till bingolotten. Eftersom de är oberoende av veckorapportering, kan man helt enkelt sälja dem tills de tar slut. I samband med evenemang av olika slag är den festlig och smidig att arbeta med.

Vill du börja sälja?
Kontakta närmaste Säljcentral, så hjälper de dig att kommma igång. "

http://www.folkspel.se/
Citera
2006-03-27, 09:30
Medlem
Hercule Poirots avatar
Välj ut ett antal VM-matcher som lottköparna sedan ska tippa. Ta en 20 per lott. Enkelt att kränga ett par hundra...
Citera
2006-03-27, 09:41
Bannlyst
Droger har jag har hört ska vara hyfsat lätt sålda. Dessutom brukar det vara bra vinst marginal.
Citera
2006-03-27, 19:53
Medlem
Crackbaby_2s avatar
http://www.keyback.se

Torde vara lättsålt, produkten är även användbar faktiskt.
Citera
2006-03-27, 22:55
Medlem
Squalos avatar
Reflexer kanske. Men då skulle man sålt dom i december.

Det är en sån grej som folk kan övertygas att köpa för några kronor. Det är ju en grej man egentligen behöver, fast man kanske inte köper om man inte blir påmind.

Att köpa mindre kvantiteter i Sverige är ganska dyrt. Att köpa från Polen eller något liknande land kanske går, och det på så vis blir lite billigare. Hella i Finland tror jag är den största tillverkaren, men jag vet inte om man kan köpa direkt från dom. Dom har någon bildelsleverantör som distributör i Sverige.

Kanske kostar runt 3-4 kr att köpa, och i affärerna säljs dom väl för 20-30 kr. Så 20-25 kr kan ni nog ta. (Jag kan få tag på för runt en krona, kanske 1.5 kr styck, men då har jag skills som ni nog inte besitter.)
Citera
2009-04-02, 14:29
Medlem
jeanthss avatar
reklam?
Citera
2013-02-05, 09:58
Medlem
I min dotters klass sålde de tandborstar. Det var fina tandborstar och lättsålda. De tjänade en hel del!
http://www.tandborstkungen.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in