2006-03-22, 16:38
Medlem
Fuzzzzys avatar
Någon som vet hur försvarsmaktens brillor ser ut? Är de bra? Snygga? (yeah right)
Citera
2006-03-22, 17:15
Medlem
TomBakers avatar
Det här stuket men kraftigare och fulare.
http://www.mcpoolen.se/images/clothes/glasogon/velodrom-blues.gif

Kommer i två käcka utförande, glas och plast.
Citera
2006-03-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzzzy
Någon som vet hur försvarsmaktens brillor ser ut? Är de bra? Snygga? (yeah right)

Alla bär i princip sina egna glasögon trots risken för att dem kan gå sönder och att man inte får ersättning. Det säger nog en del om hur "snygga" dem är
Citera
2006-03-22, 17:54
Medlem
burntfacemans avatar
http://img157.imageshack.us/img157/2092/glasogon8tt.jpg

There you go.

EDIT: Mina satt inte bra, så fort jag blev svettig började dom glida ner på nästippen. Fick aldrig till dem bra, så de använde väldigt sällan.
Var väl i princip endast när jag var i fält dem kom på.
Citera
2006-03-22, 19:05
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Robusta grejer, tål ju en del som vanliga brillor inte tål. Det är väl det enda positiva man kan säga om dem.
Citera
2006-03-22, 19:47
Medlem
Mick_Marss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burntfaceman
http://img157.imageshack.us/img157/2092/glasogon8tt.jpg

There you go.

EDIT: Mina satt inte bra, så fort jag blev svettig började dom glida ner på nästippen. Fick aldrig till dem bra, så de använde väldigt sällan.
Var väl i princip endast när jag var i fält dem kom på.

Precis samma för mig. Fann dom även väldigt oskönt sittande runt öron och tinningen. Nej det blev linser för en annan, men vid fält blev ju det nästintill en omöjlighet.
Citera
2006-03-22, 21:27
Medlem
Fuzzzzys avatar
d'oh!!!!! fulare brillor får man leta efter =/

Hur funkar det med linser? Om man har månadslinser? (sådana man sover med) borde inte det gå?

Går det att "byta ut" brillorna mot linser på försvarsmaktens bekostnad?
Citera
2006-03-22, 23:00
Medlem
Mick_Marss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzzzy
d'oh!!!!! fulare brillor får man leta efter =/

Hur funkar det med linser? Om man har månadslinser? (sådana man sover med) borde inte det gå?

Går det att "byta ut" brillorna mot linser på försvarsmaktens bekostnad?

Eh finns det sånna linser? Det låter ju nästan för bra för att vara sant! Mina månadslinser kan jag verkligen inte sova med, men det kanske beror på min jättedåliga syn och att jag inte kan ha några speciallinser
Nej jag tror inte försvarsmakten betalar för dina linser, du får brillorna och gasmasksbrillor gratis, inget annat.
Citera
2006-03-22, 23:42
Medlem
burntfacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mick_Mars
Eh finns det sånna linser? Det låter ju nästan för bra för att vara sant! Mina månadslinser kan jag verkligen inte sova med, men det kanske beror på min jättedåliga syn och att jag inte kan ha några speciallinser
Nej jag tror inte försvarsmakten betalar för dina linser, du får brillorna och gasmasksbrillor gratis, inget annat.

Visst fan, dom hade jag glömt! Fy fan va jag HATADE dom! Dålig teckning, man såg bara bra om man tittade rakt fram.
Sedan såg man ut som ett fån i dom. Alla andra kutade runt skittufft i sina skyddsmasker, och där druttade jag fram som ngn jäkla Lasse Åbergsfigur.
Citera
2006-03-23, 01:43
Medlem
Jeckes avatar
Det går med linser, beroende hur pass duktig du är på att sätta in och ta ut dem.
Jag använde mina egna glasögon på natten och linser på dagen (lite jobbigt med att ta in och plocka ut dem, men värt det IMO, sen hatar jag att ha glasögon iofs).

Man får egentligen inte ha linser under skyddsmasken, men det hade jag ändå, de glasögon man får att ha i masken är värdelösa, de immar igen direkt, du ser bättre utan både linser och glasögon än med dem.
Citera
2006-03-23, 08:52
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Man får egentligen inte ha linser under skyddsmasken, men det hade jag ändå, de glasögon man får att ha i masken är värdelösa, de immar igen direkt, du ser bättre utan både linser och glasögon än med dem.
Det finns antagligen en anledning till att man inte får bära kontaktlinser i skyddsmasken.

Nu har jag ju inte provat, men jag kan tänka mig att tårgas och kontaktlinser är en mycket smärtsam kombination!!
Citera
2006-03-23, 09:22
Medlem
Fuzzzzys avatar
fyyyy bubblan, hemska tanke!!!

Ja, det finns linser som man har månadsvis inklusive nätter. Gå till din optiker och kolla om dina ögon klarar av sådana linser.

Kontrollerar befäl om man har linser i skyddsmask eller ej? Det ni just beskrivit låter fruktansvärt. Roligt att vara sjukvårdare med igenimmade brillor och skyddsmask :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in