Citat:
Ursprungligen postat av
utred
Igår satt vice rikspolischef i tv o sa att det finns 295 röda faror eller personer man har koll på ? Varför punktmarkerar man inte dessa personer och sedan försöker bura in dem med alla medel undrar man ju då. Läser man mellan raderna framkommer också följande...det har aldrig suttit så mycket folk i häkten o fängelser och man har aldrig tagit så mycket folk men ändå ökar brottsligheten i en rasande takt. Det åker alltså omkring folk o rånar på gårdar o polisen varnar för det. Samhällsutvecklingen är skrämmande. Måste alla skaffa vapen o bilda medborgargarden numera ?
Tror dock inte det är en av dessa som ligger bakom den här typen av rån, de som polisen punktmarkerar är väl främst grovt gängkriminella, samt ett fåtal terrorister. Eftersom dessa rån skett i Österlen så är väl rånarligor från Östeuropa, typ Polen och Litauen en lågoddsare med tanke på att det går färjor från Skåne (Ystad & Trelleborg) till Polen och Litauen?