2020-01-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TolerantSwine
Jaså adelsmannen vill inte ha någon uppmärksamhet kring fallet. När det handlar om mångkultur kan man inte alltid välja vad man vill ha. Så de så, njut nu av frukterna av dom beslut ni har tagit ni och alla andra som år efter år har skrikit er hesa efter mer mångkultur. Nu är mångkulturen här med buller och brak!

Uppenbarligen åkte de hem till precis rätt person. Stenrik + anhängare av mångkulturen. Han har ju i princip bjudit in dem som sina gäster.
Citera
2020-01-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek

1. Kidnappning (människorov) och olaga frihetsberövande är inte samma sak. Det senare åker man på om du binder fast någon i en stol eller håller dem inlåsta i sin lägenhet, utöver rån då. Det är minst 1 års fängelse för båda brotten och - läste det rubricerats som grovt rån så är det verkligen inte begåvade klubben som slagit till med kirurgisk precision; en svensson drar in 300k brutto om året, så vad de snott skulle behöva vara värt en hel del för att de ens skulle kunna gå +-0 på sin brottslighet när de torskar. Det skriker bondlurkspundare, och om allt annat framstår som efterblivet vågar jag utgå från att valet av offer varit precis lika efterblivet, dvs svensson.

Håller med. Riktigt dumt att åka hem till en stenrik person. Rent efterblivet faktiskt. Och det kan ju inte ha varit invandrare, för som alla vet är de ju inte efterblivna, till skillnad från svenskar.

Citera
2020-01-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Borde väl röra sig om Carl Piper.
Enligt Expressen är den rånade mannen en känd adelsman och stor markägare. Carl Piper bor i de där krokarna. Dessutom är han Sveriges största privata markägare... eller var åtminstone på 1980-talet, antagligen är han det fortfarande.
Kan vara Ni(c)ke Gylle(n)krok också. Han m familj huserar på Svenstorps gods (Lund) och Björnstorp.
Senast redigerad av Picasso2 2020-01-23 kl. 12:36.
Citera
2020-01-23, 12:45
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Det handlar om Carl Piper

https://www.ystadsallehanda.se/ystad/mannen-som-ranades-var-carl-piper-dottern-han-ar-okej/
Är det racingföraren från 1970-talet?
Citera
2020-01-23, 12:46
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Borde väl röra sig om Carl Piper....

Citat:
När jag läste "borde väl röra sig om..." trodde jag inte direkt du skulle spekulera hejvilt i offret. Inget av vad du skriver - jantetendensen till trots - ger särskilt starkt stöd för din hypotes, eller snarare ingen alls.

Ja du, polsekl... Allt som Bengt-Bedrups-hatt skrev, gav mycket starkt stöd för hypotesen. Och dessutom visade det sig att hypotesen var korrekt.

Du däremot, verkar mest vara en vimspelle.

Hatten av för Bengt-Bedrups-hatt (!), som spekulerat med skärpa och precision!
Citera
2020-01-23, 12:49
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Det kände jag faktiskt inte till... Men jag har jämfört bilder på racingföraren och med bilder på hur Piper ser ut nu, ovh det verkar vara samma person.
Citera
2020-01-23, 12:55
Medlem
Kan det finnas något land i EU eller fan ta mig världen som blivit så utsatt på så kort tid som Sverige?
Gränslöst ambulerande jämte inkomna men nu stationära kriminella vet att här i Svedala finns ingen polis att tala om, ingen militär att sätta in och Europas mest sketliberala domstolsväsen och kulturmarxistiskt humana fängelser, för den händelse den kriminella skulle åka dit.

Men på sätt och vis är det bra, inte för Piper som är bra man om han varit bonde eller adel oberoende, att anarkin också skär genom den djupa staten och inte stannar vid ytan blott utan nu också når hjärterötterna.

För så är det - först när kniven når dit kan förändring möjligen börja ske även för ytfolket.
Den som organiskt tagit in historia om vårt rike i text och självorientering under ett antal decennier vet att det är så.

Men ändå makabert. Mångkulturella kriminella negliegerar fullständigt Stat, Adel, folk och fä och åker omkring landet runt i cynisk osårbarhet. Drar sig knappast för längre att svänga in mot Drottningsholms slott om de har vägarna förbi och andan faller på.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2020-01-23 kl. 12:59.
Citera
2020-01-23, 13:00
Medlem
EnSvenskStriders avatar
Vad kul för honom. Han har trots allt genom att vara sosse aktivt verkat för att detta ska inträffa så jag antar att hans högsta önskan gick i uppfyllelse.
Citera
2020-01-23, 13:06
Medlem
Citat:

Piper var en engelsman. Kanske tänker du på Gustaf Dieden?
Citera
2020-01-23, 13:18
Medlem
ua571cs avatar
Citat:

Ja. Tydligen två guld i SM i banracing.

Men objektivt är han nog mer känd som fideikommissarie, och en av Sveriges riktigt stora "privata" mark-"ägare".

Dessutom sägs det att han (delvis) stod modell för Jan Guillous romankaraktär Carl Gustaf Gilbert Hamilton.
Citera
2020-01-23, 13:22
Medlem
BAB7s avatar
Ja, det är Calle Piper som blivit rånad.

Allt tyder på att det är öststatare i farten..

citat ur sydsvenskan:
"Rånarna kommer i bil och tränger sig in på ensligt belägna gårdar. Rånvågen på Österlen har fått polisen att gå ut och varna boende för att släppa in besökare. Igår slog förövarna till mot en markägare i hans hem."

Problemet är bara det att ingen här nere reagerar över öststats-skyltade bilar, då det dräller av dom här pga av den dagliga färjetrafiken till Polen.
Polenfärjorna ankommer och avgår 10-18 gånger per dygn och tusentals öststats-reggade bilar passerar ystad dagligen till och från färjorna.
Även om den största andelen är lastbilar så är det ändå väldigt, väldigt många personbilar från öststaterna som passerar här varje dag.

Den största gruppen som trafikerar vägarna här nere är polacker, men det brukar vara ett skötsamt folk, vi har aldrig några bekymmer med dessa, trots att tusentals poacker kommer varje dag med färjorna, - nej, i detta fallet faller mina misstankar på litauer eller ukrainare, och då blir urvalet mindre, jag ser framför mig en klassisk syn med 3 hålögda yngre litauer i en gammal risig litauen-reggad Passat..
Citera
2020-01-23, 13:22
Medlem
vanartads avatar
Citat:
2. Fetade: Du orkar inte läsa artikeln men du orkar skriva ett inlägg.
Man skickar säkert ut patruller och helikopter på den skånska landsbygden om inget stulits och allt gått värdigt till. ...

Stor komik när du tydligen läst mitt inlägg, men inte lyckats begripa; låt mig därför plocka fram de färgade kritorna och hjälpa dig lite traven.

Cui bono var ett svar till Svenskleraret som skrev följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskleraret
Kanske rent av är ett utstuderat försäkringsbedrägeri??

1) Jag ifrågasatte huruvida det var ett försäkringsbedrägeri

2) Jag ansåg det vara ytterst osannolikt att en förmögen man som Carl Piper skulle ha iscensatt sin egen kidnappning för att kunna tjäna några tusenlappar.

Kan du hålla med mig om detta resonemang eller verkar detta konstigt?

Om du mot förmodan håller med, har vi förenklat vårt problem avsevärt och kvar att tjäna på brottet återstår endast buset. Nu är jag inte juridiskt bevandrad, men jag har mycket svårt att inse hur buset skulle kunna genomföra ett försäkringsbedrägeri genom att kidnappa Carl Piper, men du får gärna förklara för mig hur detta är möjligt.

Jag inväntar dit uttömmande svar med spänning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in