2020-01-23, 02:40
Medlem
Tryckallan74s avatar
Känd adelsman rånad och misshandlad i sitt hem

Mångkulturen berikar!! Någon som vet mer?

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/man-misshandlad-och-ranad-i-sitt-hem/

"Larmet om rånet kom in till polisen klockan 19.27 på onsdagskvällen.

Två rånare slog då till mot en bostad i Skåne, där en man har blivit misshandlad, enligt polisen. Enligt uppgifter till Kvällsposten rör det sig om en känd adelsprofil som också är en stor markägare i Skåne.

Redan på tisdagskvällen gick polisen ut på sin Facebooksida och varnade för personer som åker till större gårdar runtom på Österlen och uppträder aggressivt för att få komma in i bostaden.

De senaste veckorna har det kommit in flera anmälningar om rån och försök till rån på gårdar i bland annat Borrby, Trelleborg och Tomelilla."
Senast redigerad av Tryckallan74 2020-01-23 kl. 02:43.
Citera
2020-01-23, 02:41
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Cui bono?
Carl Piper, en av de rikaste adelsmännen i Sverige, skulle således iscensätta sin egna kidnappning… för vad då?
Som jag förstod det var inget stulet, så just vad skulle denna 70 åring ha att vinna på detta?

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/man-misshandlad-och-ranad-i-sitt-hem/
De två gärningsmännen har enligt polisen fått med sig gods i samband med rånet... [snip]
Citera
2020-01-23, 02:42
Medlem
CPJesuss avatar
Är det "Röde Greven" Piper som är drabbad har han i s f fått skörda frukterna av det samhälle han varit med om att skapa...

Kanske får honom och andra gåsleverkommunister att tänka om en smula...

https://www.sydsvenskan.se/2009-12-24/rode-greven-pa-osterlen
Citera
2020-01-23, 03:49
Medlem
Ystadtrakten verkar det som.

Största markägarna där är bland andra familjen Piper och von Levachoff.

Skulle gissa på Piper, sett till brottsplatsen/hemmet.
Senast redigerad av blueberrycake 2020-01-23 kl. 03:55.
Citera
2020-01-23, 05:15
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Borde väl röra sig om nn.
Enligt Expressen är den rånade mannen en känd adelsman och stor markägare. nn bor i de där krokarna. Dessutom är han Sveriges största privata markägare... eller var åtminstone på 1980-talet, antagligen är han det fortfarande.

När jag läste "borde väl röra sig om..." trodde jag inte direkt du skulle spekulera hejvilt i offret. Inget av vad du skriver - jantetendensen till trots - ger särskilt starkt stöd för din hypotes, eller snarare ingen alls. Du tror att den här typen av brottslingar far runt på den skånska landsbygden och vet vem han är, och att han ska öppna dörren när de ringer på? Pundarfaktorn och den allmänna dumheten i brottet tyder om något på att det rör sig om klassiska skånska tattare som inte har en aning om vad en adelsman är.

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Cui bono?
NN , en av de rikaste adelsmännen i Sverige, skulle således iscensätta sin egna kidnappning… för vad då?
Som jag förstod det var inget stulet, så just vad skulle denna 70 åring ha att vinna på detta?

1. Kidnappning (människorov) och olaga frihetsberövande är inte samma sak. Det senare åker man på om du binder fast någon i en stol eller håller dem inlåsta i sin lägenhet, utöver rån då. Det är minst 1 års fängelse för båda brotten och - läste det rubricerats som grovt rån så är det verkligen inte begåvade klubben som slagit till med kirurgisk precision; en svensson drar in 300k brutto om året, så vad de snott skulle behöva vara värt en hel del för att de ens skulle kunna gå +-0 på sin brottslighet när de torskar. Det skriker bondlurkspundare, och om allt annat framstår som efterblivet vågar jag utgå från att valet av offer varit precis lika efterblivet, dvs svensson.
2. Fetade: Du orkar inte läsa artikeln men du orkar skriva ett inlägg.
Man skickar säkert ut patruller och helikopter på den skånska landsbygden om inget stulits och allt gått värdigt till. ...
Citera
2020-01-23, 05:46
Medlem
Igår satt vice rikspolischef i tv o sa att det finns 295 röda faror eller personer man har koll på ? Varför punktmarkerar man inte dessa personer och sedan försöker bura in dem med alla medel undrar man ju då. Läser man mellan raderna framkommer också följande...det har aldrig suttit så mycket folk i häkten o fängelser och man har aldrig tagit så mycket folk men ändå ökar brottsligheten i en rasande takt. Det åker alltså omkring folk o rånar på gårdar o polisen varnar för det. Samhällsutvecklingen är skrämmande. Måste alla skaffa vapen o bilda medborgargarden numera ?
Citera
2020-01-23, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Igår satt vice rikspolischef i tv o sa att det finns 295 röda faror eller personer man har koll på ? Varför punktmarkerar man inte dessa personer och sedan försöker bura in dem med alla medel undrar man ju då. Läser man mellan raderna framkommer också följande...det har aldrig suttit så mycket folk i häkten o fängelser och man har aldrig tagit så mycket folk men ändå ökar brottsligheten i en rasande takt. Det åker alltså omkring folk o rånar på gårdar o polisen varnar för det. Samhällsutvecklingen är skrämmande. Måste alla skaffa vapen o bilda medborgargarden numera ?
Vad rikspolis chefen säger , stämmer inte med verkligheten kanske han menade 2 950 röda faror
Citera
2020-01-23, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Kanske dags att börja fundera på om inte människor på landsbygden borde ha rätt att bära vapen för sin egen säkerhets skull.
Många gör redan det och dessutom det skapas medborgargarden lite överallt.
Citera
2020-01-23, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskleraret
Är nog större risk i städerna...

Nej inte med tanke på befolkningstätheten. Massor av folk bor i storstäderna och de händer saker i deras närhet men det drabbar mycket sällan dem själva.

Jag skulle omgärda mig med betydligt större säkerhetsarrangemang om jag bodde på landet. Naturligtvis bor jag ensligt så är det värre än i byn.

Låsta grindar/bommar så de kriminella inte kan köra bil ända fram. Calle Piper borde ha sådant kan man tycka men å andra sidan än storgård har anställda kanske bostäder uthyrda då är det svårt att låsa in sig. Många vägar opraktiskt när traktorn ska ut på fälten.

Många som bor på landet är fattiglappar som hankar sig fram på en liten gård. Inte mycket att råna kan man tycka.
Citera
2020-01-23, 07:22
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Nya trenden?
Personligen kopplar jag ihop den här händelsen med dubbelmordet i Vallentuna.
Folk som invaderar ditt hem därför att det rör sig om äldre och troligen hyfsat försvarslösa med förmodat mycket pengar eller egendom.

Eftersom det så kallade våldsmonopolet inte längre existerar är det tämligen riskfritt.
Citera
2020-01-23, 07:47
Medlem
Så blir det när gamla adeln släpper vänster-liberala råttor in i matförrådet ist för att utrota dem...
Citera
2020-01-23, 07:51
Medlem
Det rånarna inte känner till när de åker ut till gårdarna är att det sällan finns något av värde för pengarna är på banken, tillgångarna finns i mark o skog, redskapen utomhus är otympliga o gamla, och inomhus är det bara gammalt skräp och det är nästan aldrig topprenoverat med nya saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in