2020-01-24, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
På landsbygden har många redan jaktvapen [...]

Det hjälper ju inte nämnvärt eftersom man i Sverige skulle dömas för mord om man sköt en rånare trots att man bara agerade i självförsvar.
Citera
2020-01-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurstud13
Det hjälper ju inte nämnvärt eftersom man i Sverige skulle dömas för mord om man sköt en rånare trots att man bara agerade i självförsvar.
Det är väl förvisso nästan helt omöjligt att freda sig från en rånare utan att själv straffas för det men det bryr sig ändå inte många rånare om. Med ett stort hål i bröstkorgen är det en klen tröst att ens offer kommer att få sota för det.
Citera
2020-01-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag är glad att det efter omständigheterna slutade väl (BO överlevde).

Själva händelsen är betydligt allvarligare än att en Greve blivit rånad. Det sätter ljuset på att Svensk landsbygd håller på att förändras till laglöst land.

Vilket får till följd att än färre är intresserade av att flytta ut från städerna.

Det får också till följd att många kommer fundera på vart man turistar o hur?

Är det inte just detta folk brukar snacka om? "Nu flyttar vi ut på landet så vi slipper den här skiten inne i stan!" De svenska idioterna fattar liksom inte att det inte finns någonstans att fly och svårare kommer det att bli.

Vad denne salongsbolsjevik till greve beträffar så tycker jag det var synd att han inte strök med. De kunde gott ha hängt honom på gården.
Citera
2020-01-24, 16:05
Medlem
Kalliss avatar
Hur många var det som utförde rånet?
Vad har polisen gått ut med för signalement på den/det som utförde rånet, flykt bil o.s.v.
Citera
2020-01-24, 16:17
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Är det inte just detta folk brukar snacka om? "Nu flyttar vi ut på landet så vi slipper den här skiten inne i stan!" De svenska idioterna fattar liksom inte att det inte finns någonstans att fly och svårare kommer det att bli.

Vad denne salongsbolsjevik till greve beträffar så tycker jag det var synd att han inte strök med. De kunde gott ha hängt honom på gården.
Off topic, men med tanke på att du distansera dig, genom att skriva:
"De svenska idioterna"
Hur ser det ut i ditt hemland, är det urbanisering eller ruralisering som är rådande hos dina landsmän i ditt land?
Citera
2020-01-24, 17:12
Medlem
Reimers avatar
Vi får se hur det går med att gripa de som rånade Carl Piper, verkar ju i alla fall lite hoppfullt i och med att han hade kameror som kan ha fångat de som gjorde rånet.

Intressant också att andra har börjat med att sätta upp vägspärrar, det går inte så bra för Sverige just nu.

Citat:
Två dagar senare, den 20 januari, blev greve Carl Piper misshandlad och rånad av vad som tros vara samma personer som utfört de två andra rånen och rånförsöket i Borrby. Polisen var valt att än så länge hålla inne med information om vittnesuppgifter som kan peka ut vilken eller vilka bilar som kan sättas i samband med rånen.

– Det är för att vi inte vill påverka vittnen, säger Ewa–Westford.

Men polisen har åtminstone på en plats haft möjlighet att kunna komma över filmer. Det är på Högestads gods hos Carl Piper. Hans slott är försett med avancerade kameror.

– Vi kommenterar inte vilka bevis vi samlat in, säger Ewa-Gun Westford.

I väntan på att få besked att rånarna åkt fast har invånare på Österlen och Söderslätt börjat vidta egna säkerhetsåtgärder. Bilar ställs på vissa gårdar tvärs över infartsvägar för att hindra rånare att köra in.

För närvarande arbetar cirka tio poliser med att försöka gripa rånarna. De har bland annat knackat dörr bland de som bor vid Högestads gods.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/efter-greveranet-boende-satter-upp-vagsparrar/
Citera
2020-01-24, 17:43
Medlem
Finns ingen annan samhällsgrupp som i så stor utsträckning röstar blått som gammeladeln, så jag har svårt att sympatisera på riktigt. Visst, det är jävligt trist att folk far illa i sina egna hem, men fina greven har säkert prioriterat skattelättnader framför gemensam välfärd när han röstar, så då biter det en i röven förr eller senare.
Citera
2020-01-24, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
Finns ingen annan samhällsgrupp som i så stor utsträckning röstar blått som gammeladeln, så jag har svårt att sympatisera på riktigt. Visst, det är jävligt trist att folk far illa i sina egna hem, men fina greven har säkert prioriterat skattelättnader framför gemensam välfärd när han röstar, så då biter det en i röven förr eller senare.

Han är socialdemokrat.
Citera
2020-01-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Han är socialdemokrat.

Då är han det säkert p.g.a. sossarnas inblandning i att förlänga fideikommissen snarare än något malplacerat godhetskomplex - alltså en flane som sätter sin egen förmögenhet över folkets bästa. Ingen sympati från min sida, men jag hoppas ändå tattarna som genomfört det åker på duktigt med stryk. Hemmet är heligt.
Citera
2020-01-24, 18:09
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
Då är han det säkert p.g.a. sossarnas inblandning i att förlänga fideikommissen snarare än något malplacerat godhetskomplex - alltså en flane som sätter sin egen förmögenhet över folkets bästa. Ingen sympati från min sida, men jag hoppas ändå tattarna som genomfört det åker på duktigt med stryk. Hemmet är heligt.
Hoppas det eskalerar och fler godmodiga som röstade för detta får valuta för valsedeln. Behövs mer sådant om skutan ska kunna svängas,tyvärr.
Citera
2020-01-24, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Off topic, men med tanke på att du distansera dig, genom att skriva:
"De svenska idioterna"
Hur ser det ut i ditt hemland, är det urbanisering eller ruralisering som är rådande hos dina landsmän i ditt land?

Du förstår väl att man måste distansera sig från ett så sjukt och amoraliskt folk som det svenska. Skulle inte du ta avstånd från din familj om de i stället för att ställa upp för dig och vara på din sida gjorde allt för att skada dig genom att släppa in en massa äckligt slödder i hemmet som misshandlade, våldtog och stal? Om de gav bort din mat och dina saker till tiggare och satt och tittade på när pedofiler våldtog dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Pajasmicra
Hoppas det eskalerar och fler godmodiga som röstade för detta får valuta för valsedeln. Behövs mer sådant om skutan ska kunna svängas,tyvärr.

Som jag påpekat tidigare: det spelar ingen roll. Har man inte brytt sig om det gemensamma tidigare bryr man sig inte nu heller. Man bryr sig på sin höjd om att se om det egna. Om andra drabbas skiter man fortfarande högaktningsfullt i.

Försök att förstå nu en gång för alla: de allra flesta svenskar skiter fullständigt i andra så länge de inte drabbas själva.

Denne "greve" är inget undantag för då hade han inte gett sitt stöd till de perversa krafter som har förstört Sverige.
Citera
2020-01-24, 18:50
Medlem
Pajasmicras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
.
Lite det du svarar mot mig är just vad jag säger även om jag är sarkastisk.Jösses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in