• 1
  • 2
2020-01-22, 19:27
Medlem
SergeantCortezs avatar
Herregud, jag måste ventilera, gå in på det här företagets sida, fyller i all information, PB, CV, betyg, sedan göra jag deras piss test på 40 frågor som bara tar "10min". Hur autistisk kan man vara? Jag fattar att man vill sålla ut folk, men vafan, hur redig av en bild av de som ansöker ska ni ha? Inte bara med det, men sidan av någon outgrundlig anledning valde att hänga sig och nu måste jag ansöka support och hålla på och larva. Testet är obligatoriskt...allt detta för att enbart söka ett jobb. Ska inte saker vara lättare i dagens samhälle?
Senast redigerad av SergeantCortez 2020-01-22 kl. 19:31.
Citera
2020-01-22, 19:29
Bannlyst
Klart som fan dom vill sålla och kan du inte svara på 40 frågor och skicka in ett korrekt CV så är det självklart att du blir utan arbete.
Citera
2020-01-22, 19:35
Medlem
SergeantCortezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Klart som fan dom vill sålla och kan du inte svara på 40 frågor och skicka in ett korrekt CV så är det självklart att du blir utan arbete.

Deras kodare kan inte koda, det hängde sig ju. Fan inte mitt fel! Tror du dem skickade papper på frågor fram och tillbaka via posten förr eller? Trams. Nej, man gick in och lämnade sina uppgifter och pratar med chefen. Enklare än så blir det inte.
Citera
2020-01-22, 19:36
Medlem
Jag håller med, ett jävla tramsande är vad det är,

Om jag söker jobb så brukar jag ringa och säga,

Jag tar jobbet, jag vill ha si och så i lön och såklart en tjänstebil,

Ibland skrattar dom, och man får komma på intervju,
Citera
2020-01-22, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantCortez
Deras kodare kan inte koda, det hängde sig ju. Fan inte mitt fel! Tror du dem skickade papper på frågor fram och tillbaka via posten förr eller? Trams. Nej, man gick in och lämnade sina uppgifter och pratar med chefen. Enklare än så blir det inte.

Det går bra idag också, handlingskraft är en egenskap som efterfrågas.
Åkt dit och snacka med dom!
Citera
2020-01-22, 20:14
Avstängd
Fantastiskt att man måste ansöka om support med

De har väl så för att slippa dom som ansöker allt möjligt med samma jävla cv o pb..

Ibland garvar man ju som fan när folk skriver att de tror de är perfekta för tjänsten som busschaffis men söker en administratör roll..
Citera
2020-01-22, 21:09
Medlem
LittleFishs avatar
Jag håller med. Har också funderat på detta. Samtidigt som de ständigt beklagar sig över hur svårt det är att hitta folk till sina blasktjänster de erbjuder som en apa kan sköta. De gör det inte lätt för sig själva heller precis..
Citera
2020-01-22, 21:12
Medlem
Citat:
Det går bra idag också, handlingskraft är en egenskap som efterfrågas.
Åkt dit och snacka med dom!

Hur många chefer har tid och möjlighet att prata med någon som kommer in helt hipp som happ?
Citera
2020-01-22, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur många chefer har tid och möjlighet att prata med någon som kommer in helt hipp som happ?

Få, hurså?
Citera
2020-01-22, 21:25
Medlem
Citat:
Få, hurså?

Ja, du tyckte han skulle "åka dit och snacka med dem" och det funkar ju bara om de faktiskt har tid att snacka med honom om inte lär det vara uppskattat att han kommer och stör.
Citera
2020-01-22, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja, du tyckte han skulle "åka dit och snacka med dem" och det funkar ju bara om de faktiskt har tid att snacka med honom om inte lär det vara uppskattat att han kommer och stör.

Ja, nej störa ska man inte göra men finns alltid någon man kan få några ord med och lämna över sitt CV.
Citera
2020-01-22, 21:49
Medlem
Citat:
Ja, nej störa ska man inte göra men finns alltid någon man kan få några ord med och lämna över sitt CV.

Får mig att tänka på när jag var inhyrd konsult på ett företag och hade varit där något knappt halvår och chefen i gruppen där jag var nämnde att de hade en tjänst ute motsvarande det jag gjorde och undrade om jag hade funderat på att söka den.

Jag funderade och tyckte det var intressant och då förklarade chefen att det fanns en process de var tvungna att följa och jag var tvungen att ansöka på en hemsida.

Man fick fylla i ett antal saker, ett CV och allt möjligt. Jag fyllde i ganska kortfattat (de vusste ju vem jag var).

Några dagar senare undrade chefen om jag funderat på det där med att söka tjänsten. Jag sa att jag redan gjort det flera dagar tidigare. Chefen sa då att han tyckte det var konstigt att han inte fått någon ansökan men skulle kolla det. Några timmar senare kom han tillbaka och sa att han hittat den och "den hade hamnat på ett annat ställe" (hade HR filtrerat bort den flr att den var för kortfattad?). Chefen sa att man måste ha en interjuv med honom och HR och han bokade i en interjuv.

På interjuvn var det jag, chefen och HR som representerades av kontorsadministratören. Chefen inledde interjuvn med att förklara att han inte hade några frågor för han visste redan det han behövde veta. Kontorsadministratören ställde npgra frpgor kring stresshantering och hur jag hsnterade några olika situationer och sen var interjuvn slut.

Chefen förklarade att några högre upp måste säga sitt. Några dagar senare kom han med ett konkret jobberbjudande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in