• 1
  • 2
2006-03-22, 15:27
Medlem
Hardtails avatar
Då den andra Oblivion-tråden handlar om så mycket annat än bara just karaktärerna, och med tanke på att spelet kommer bli en stor hit när väl alla har det i sin ägo (För visst tänker alla på något sätt införskaffa detta spel inom den närmsta framtiden?! ), och med tanke på att spelet troligtvis kommer spelas igenom flertalet gånger av de flesta av oss då det verkar ha så sjukt mycket att bjuda på, så tänkte jag att det kunde vara på sin plats att göra en tråd för karaktärsval/uppbyggnad för just detta spel.

I den här tråden är det då tänkt att alla kan samla sina tankar och val av karaktärer, och speciellt om hur ni tänkt bygga upp eller redan har byggt upp eran karaktär!

Jag börjar väl med mig själv (även fast jag själv inte äger spelet än, utan fortfarande sitter, smått spastiskt och väntar på min kartong från butiken )

Notera att eftersom att det inte finns något multiplayer-läge i spelet så går det hur bra som helst att posta sina små tips och trick utan att riskera att bli dödad av någon annan som använt samma taktik som dig själv!

Karaktär 1:
Custom Class: Ranger(lite missledande, jag vet.)

Det ska vara någon sorts tjuv/lönnmördare med pilbågen och småsvärd som specialitet plus en väldans massa sneaky-sneaky abilities. Mästertjuv är vad han ska vara, precis som min karaktär i förra Morrowind, där jag lyckades sno åt mig ungefär allting som fanns i "riksbanken" och dylika ställen.
Ska dessutom försöka få honom att tycka om blommor och växter, då jag hört att man kan brygga sina egna gift med hjälp av en hög alkemi-skill (det är här jag skrattar med en dov stämma, aningen hotfullt.)

Karaktär 2:
Custom Class: Någon form av mystisk riddare.

Jag tänker mig en riddare i svart rustning (full Daedra-utstyrsel troligtvis), hög Destruction-skill och mycket mörka magier. Det ska vara en hel del djävlar-anamma i honom även fast mycket av honom ska bestå av onda besvärjelser.

Om det blir några fler karaktärer så kanske det blir någon form av ren magiker, men det känns så himla torrt, fast det finns ju en hel del lockande magier, måste jag säga... Blickar tillbaka på när jag hade tröttnat på förra Morrowind, när konsollen kom upp och man började fuska hejvilt och jag gjorde nån magi som liknade ett eldklot men som sprängde halva spelvärlden när den kom i kontakt med något.. Ackackack, det var tider det..

Så, vad har ni tänkt göra för figurer i den här unika spelvärlden ?
Citera
2006-03-22, 16:16
Medlem
BrunteVIs avatar
Schysst
Själv håller jag på att dra hem det nu, men jag gör nog en som liknar din första karaktär.

Kan du inte posta lite bilder?
Citera
2006-03-22, 16:58
Medlem
Duerfians avatar
Min är en Woodelf som skall bli någon sorts tjuv/lönnmördare. Jag har just startat och håller på att pula runt med inställningar osv så jag har inte valt yrke än. Lite bökigt interface i jämförelse med Morrowind.
Citera
2006-03-22, 17:02
Medlem
Tråkig som man är så valde jag en Nord som jag gjorde till en warrior.
Nu i efterhand ångrar jag mig lite, skulle valt någon form utav magiker istället .
Citera
2006-03-22, 17:26
Medlem
Un Perros avatar
Min är archer, av rasen nord. Han har samurajhår (d.v.s rakat på skallen och en liten tofs i nacken.) och mycket markerade kindben vilket gör att han får ett nästan alviskt eller åtminstone ganska slitet utseende, som han dock bär upp med pondus.

När jag sköt min första goblin i bakhuvudet och han slängdes över en pall och dunkade in i väggen så insåg jag att archer is the shit!

Nej fan, måste spela lite nu
Citera
2006-03-22, 17:41
Medlem
Draugs Hargs avatar
Min karaktär är en ödla (kommer inte ihåg vad den rasen heter). Kör som Agent och stjärntecken "The Serpent". Fördelen som jag ser med ödlorna är att de kan andas under vatten och är immuna mot förgiftning och nåt mer, samt att de är bra på att dyrka. Han ser dock väldigt knepig ut i rustning och hjälm. Det är sånt man får leva med antar jag.
Citera
2006-03-22, 17:42
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Han ser dock väldigt knepig ut i rustning och hjälm. Det är sånt man får leva med antar jag.

Låter fantastiskt kul. Kan du inte lägga upp en screen?
Citera
2006-03-22, 18:08
Medlem
Draugs Hargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Låter fantastiskt kul. Kan du inte lägga upp en screen?

Ska göra ett försök, min print screen-knapp har en tendens att inte vilja fungera i spel. Men jag återkommer lite senare
Citera
2006-03-22, 21:21
Medlem
Ayahs avatar
ska göra en kopia på Silvstedt
Citera
2006-03-23, 09:00
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugs Harg
Min karaktär är en ödla (kommer inte ihåg vad den rasen heter). Kör som Agent och stjärntecken "The Serpent". Fördelen som jag ser med ödlorna är att de kan andas under vatten och är immuna mot förgiftning och nåt mer, samt att de är bra på att dyrka. Han ser dock väldigt knepig ut i rustning och hjälm. Det är sånt man får leva med antar jag.

Jaha, ödlorna ja.. Jag har alltid varit väldigt fundersam över den där rasen, den och Khajiiterna eller vad dom heter (Kattmänniskorna), men vadå, är dom där ödlorna bra på att dyrka så kanske jag måste tänka om lite..

Jag har en tendens att alltid "gå över till den mörka sidan" med mina karaktärer mot slutet, när jag klarat av mainplotten och bli en vampyr och hoppa omkring på hustak och anfalla folk som intet ont anande går genom gränder, och jag vettetusan om de där ödlemänniskorna passar så bra in i rollen som vampyrer..

Jag postar lite screenshots så fort jag fått någolunda bukt på min karaktär, åker dock ut till landet nu i helgen så jag kommer inte kunna lira förns på måndag..
Citera
2006-03-23, 09:11
Medlem
du kan bara bit folk som sover...
Och sedan tror jag att denna tråden försvinner...
Hoppas iallafall att en inte gör det
som många andra tänker:
Woodelf: Thief, Marksman/Archer med en touch av svamp skillz
Citera
2006-03-23, 10:16
Medlem
Eftersom jag håller på att läsa böckerna om svartalven Liriel så blev det en Dark Elf En manlig battlemage som är rätt ok på både blade och magi. Jag har gjort ett klassiskt svartalv-utseende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in