2020-01-22, 08:37
Bannlyst
Vore kul att veta vilken bransch TS jobbar i, där arbetarna får betala för kaffet utan att gå i taket.

Gratis kaffe är ett otroligt enkelt sätt att hålla sina knegare glada och produktiva.
Citera
2020-01-22, 08:50
Medlem
Vi betalar 150:- per månad för frukost (ost och skinkfralla) samt kaffe och eftermiddagsfika.
Kaffe är okej att ta hur mycket man vill av under dagen.
Citera
2020-01-22, 08:54
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Hur många vi vill.
Citera
2020-01-22, 08:55
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Ett lagerföretag som omsätter flera miljoner om året så kaffet borde ju va fritt fram, men det ska sparas på allt där, knappt så man får en ny penna utan att chefen ska bli vresig.

Säger en hel del .. ett par miljoner . Där jag jobbar omsätter vi miljarder .
Citera
2020-01-22, 09:13
Medlem
Har en receptionist på kontoret med espressomaskin och hela köret.
Så tyvärr har vi ingen bryggkaffe av svenska mått, utan det blir espresso, latte eller cappucino.

Hur många som helst får vi, men inte så att man orkar tjata på receptionisten om kaffe mer än 2-3 gånger per dag ändå.

Bor dock inte i Sverige så kanske ej räknas.
Citera
2020-01-22, 09:28
Moderator
T-80Us avatar
Kaffe från nymalda bönor, relativt hög kvalitet, samt andra varma drycker, gratis och ingen begränsning.

I tillägg till det har vi fruktkorg, vatten och läsk gratis, samt vid övertid eller när man arbetar in tid, så tillkommer mat ifrån en närbelägen restaurang gratis.

En fin touch här på företaget tycker jag är att HR ställer fram chokladask, pepparkakor och varm glögg om dagarna vid jul, samt marsipanfigurer och chokladask till påsk.
Citera
2020-01-22, 09:29
Medlem
Får ta hur mycket kaffe jag vill av olika sorter från en kaffemaskin. Finns varm choklad samt varmt vatten med gratis tepåsar som min arbetsplats förser oss med. Avskyr kaffe generellt så kan inte avgöra om kaffet just från denna maskin är något gott. Men varm choklad är helt okej.
Citera
2020-01-22, 09:31
Medlem
thenotsogoodguys avatar
Fri tillgång, i princip. Så hur mycket vi vill.
Citera
2020-01-22, 09:38
Medlem
HotPopcorns avatar
Vi har rikligt med kaffemaskiner. Min favorit är den som "brygger" kaffe, så det inte blir sånt där americano-tjafs.

Kaffet får vi gratis, och får dricka hur mycket som helst. Hade de tagit betalt per mugg hade jag blivit sur och vrång.
Citera
2020-01-22, 09:44
Medlem
Klownfaces avatar
Hur många jag vill, får även gratis frukost
Citera
2020-01-22, 09:47
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
På mitt jobb får man ta max 3 små koppar per dygn från en kaffemaskin som gör sliskigt kaffe, vill man ha mer så får man betala 5kr per plastmugg, sånna små muggar som brukar finnas på offenliga toaletter på sjukhusen.

Hur många koppar får ni ta gratis? och är det gott?

Har tillgång till fritt flöde, Zoegas Skånerost i Moccamaster.
Den sorten gör sig bäst i perkulator dock.

Finns kaffemaskin i personalrummet, men den suger, är nog inte många som bryr sig om att utföra underhåll,och jag råkade se en gång hur den såg ut invändigt
Citera
2020-01-22, 09:49
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GamleJan
Arbetar inte längre då jag är pensionerad chef, men vi hade (och har) kaffemaskin som maler bönor, samt té, varm choklad, färsk frukt, matlådor (att köpa) och kolsyrat/naturell vatten. Finns ingen gräns på hur mycket kaffe man "får ta".

Det enda jag saknar med att jobba på en större firma är att man alltid kunde kirra matlåda på jobbet eller att det fanns lunchrestaurang på plats så man slapp tänka på det.

Men till TS fråga; jag har aldrig stött på begränsningar på antal koppar kaffe på arbetsplatser, din chef måste skämmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in