• 1
  • 2
2020-01-22, 01:51
Medlem
Ja asså om man dricker tills man mår illa så har det blivit några bärs. Men om man vill dricka mer, kan man då ta Postafen mot illamåendet (mot åk sjuka) och bli av med illamåendet så man kan dricka ännu mer?
Senast redigerad av Gud.vet.detta 2020-01-22 kl. 01:54.
Citera
2020-01-22, 01:55
Medlem
TheJackets avatar
Du kommer bli seg som fan
Citera
2020-01-22, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du kommer bli seg som fan

Ok, aja jag testar. Får se vad som händer. Återkommer om det funka eller ej.
Citera
2020-01-22, 04:19
Medlem
Postafen verkar fan hjälpa mot illamående på fyllan. Helt sjukt. Trodde detta hade med nedbrytning av enzymer och skit att göra?

Hur som helst. Jag var skit packad innan och mådde svin illa. Tog Postafen och illamåendet försvann... Drack mer och nu börjar jag få den där fyllan då man skiter i allt typ...

Biverkningen blev: Tröttare
Senast redigerad av Gud.vet.detta 2020-01-22 kl. 05:10.
Citera
2020-01-22, 04:57
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag har en kompis som tar varannan mjölk och det fungerar nog bättre än åksjuketabletter.
Citera
2020-01-22, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag har en kompis som tar varannan mjölk och det fungerar nog bättre än åksjuketabletter.

Haha ja det låter lite hälsosammare . Börjar må halv piss nu. E typ sjukt trött. Så även om jag skulle kunna dricka mer så känner jag att kroppen inte pallar mer nu.

Så blir att avrunda. Men roligt att det funkade.
Citera
2020-01-22, 19:18
Moderator
WirelessGkit2s avatar
.

Kemi och pyroteknik --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2020-01-23, 06:29
Det kanske lindrar illamåendet något men det är generellt sett olika receptorer som kroppen pratar med. Anti-histaminer, en grupp mediciner som Postafen tillhör, påverkar receptorerna som hanterar innerörats balansorgan. För mycket alkohol väcker 5-ht receptorerna i hjärnan som delvis hanterar kroppens tarm- och kräkfunktion. Så postafen kan mycket väl bedöva ditt balanssinne som även det påverkas av alkohol, men din gräns för där du spyr är inte påverkad.
Citera
2020-01-23, 08:30
Medlem
Med tanke på att TS inte direkt verkat ha några svårigheter att skriva sina inlägg här på flashback när hen var "skitfull" så undrar man ju vad sanningsgraden i inläggen verkligen är.
Citera
2020-01-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPointyHead
Det kanske lindrar illamåendet något men det är generellt sett olika receptorer som kroppen pratar med. Anti-histaminer, en grupp mediciner som Postafen tillhör, påverkar receptorerna som hanterar innerörats balansorgan. För mycket alkohol väcker 5-ht receptorerna i hjärnan som delvis hanterar kroppens tarm- och kräkfunktion. Så postafen kan mycket väl bedöva ditt balanssinne som även det påverkas av alkohol, men din gräns för där du spyr är inte påverkad.

Ok, jo det där låter mer troligt! Tack för ett ordentligt svar!
Citera
2020-01-23, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systerysterr
Med tanke på att TS inte direkt verkat ha några svårigheter att skriva sina inlägg här på flashback när hen var "skitfull" så undrar man ju vad sanningsgraden i inläggen verkligen är.

Fick syrebrist på kvällen, detta märkte jag då synen blev flimmrig...
Så lite påverkad va man nog!
Citera
2020-01-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gud.vet.detta
Fick syrebrist på kvällen, detta märkte jag då synen blev flimmrig...
Så lite påverkad va man nog!
Flimmrig syn p.g.a syrebrist. Du är rolig du
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här