• 1
  • 2
2020-01-21, 21:39
Medlem
Hej r 19 bast och tog studenten frra ret(gymnasiet). Kom nyss p att jag troligtvis aldrig kommer g p en riktig hemmafest igen. Knns sjukt sorgligt.

Hemmafesten r otroligt mycket roligare n att dra till klubben. Festen hade ingen destination utan utspelade sig alltid dr. Det var mycket folk. Folk man bde knde vl, bara lite och inte alls. Man umgicks p ett roligare stt jmfrt med klubben. Det gick o snacka med brudarna och skapa en djupare relation, klubben r s ytlig.

Har svrt o tnka mig p tillfllen d hemmafester frekommer efter studenten. Ni som pluggat hgskola eller r ver 25, r det slut p de roliga?

Mjligen i usa dr det finns frat house finns det men i Sverige har vi knappast de. Oftast sitter man vl i ngons lgenhet med ngra pers man knner ganska vl o frsuper fr att sedan g till klubben, inte alls samma knsla.
Citera
2020-01-21, 21:45
Moderator
Briasccas avatar
Dessvrre tror jag nog du varit p din sista hemmafest. Klubbliv vntar nu. Sedan kanske fester med studentkamraterna. Drefter fljer ratal av parmiddagar. Kanske lite utgng med kollegorna p jobbet. Och s kommer tiden med skilsmssokompisarna som trffas p krogen. Och sedan lugna hemmakvllar bde fredag och lrdag fr man inte orkar. Och sedan inga fester alls. Jupp, passa p med allt roligt s lnge det varar, fr allt sker p lnad tid.
Citera
2020-01-21, 21:46
Medlem
TheJackets avatar
Nyr, Valborg, Midsommar osv. r alla dagar d civiliserade unga vuxna har bjudningar med nra och kra.
Citera
2020-01-21, 21:48
Medlem
Lazienkis avatar
F ihop det med en 17-ring (val av kn r upp till dig) s kan du hnga med vederbrande p hemmafester i ett eller tv r till vid behov.

Har det inte ndrats radikalt s sups rtt bra p hgskolan ocks. Visst r det vanligare att man r 5-10 personer n 20-30 personer p en fest men det beror frmst p att man inte har frldrarnas hus att vara i s utrymmet begrnsar lite.
Citera
2020-01-21, 21:49
Medlem
Varfr skulle det inte g att ha schyssta hemmafester efter studenten? Jag r ver 30 och fredrar det iaf, och ordnar eller blir bjuden p sdana lite nu och d.

Vill man ha party fr man ordna party helt enkelt!
Citera
2020-01-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Hej r 19 bast och tog studenten frra ret(gymnasiet). Kom nyss p att jag troligtvis aldrig kommer g p en riktig hemmafest igen. Knns sjukt sorgligt.

Hemmafesten r otroligt mycket roligare n att dra till klubben. Festen hade ingen destination utan utspelade sig alltid dr. Det var mycket folk. Folk man bde knde vl, bara lite och inte alls. Man umgicks p ett roligare stt jmfrt med klubben. Det gick o snacka med brudarna och skapa en djupare relation, klubben r s ytlig.

Har svrt o tnka mig p tillfllen d hemmafester frekommer efter studenten. Ni som pluggat hgskola eller r ver 25, r det slut p de roliga?

Mjligen i usa dr det finns frat house finns det men i Sverige har vi knappast de. Oftast sitter man vl i ngons lgenhet med ngra pers man knner ganska vl o frsuper fr att sedan g till klubben, inte alls samma knsla.

Som 19ring kommer jmnriga vilja g p krogen, klubben osv. Tyvrr. Men du knner kanske ngra yngre ocks? Hng lite mer med dem, s kan du dra ut p hemmafestandet ett r eller tv till. Sedan r det tyvrr slut, d r det krogen/nattklubben i flera r innan hemmafester blir ok igen. men det blir inte samma sak igen, magin har frsvunnit.

Men som sagt, du r 19. Du har 1 eller i bsta fall 2 r p dig att hnga med yngre som r i hemmafestldern. Det behver inte vara ver (riktigt) nnu! Passa p att gra det medans du har tid!
Citera
2020-01-21, 21:54
Medlem
TorOchPederInkassos avatar
Hemmafester har ingen lder. Skaffa eget stlle och bjud in vnner och kr p.

Jag r 27 r och kr d och d lite mindre hemmafester (inte i stil med amerikanska filmer, men ett gng polare som kan vara ngorlunda tystltna i syfte att undvika klagoml frn grannarna).

Mvh
TorOchPederInkasso
Citera
2020-01-21, 21:57
Medlem
Swe1227s avatar
Okej, jag brjade med hemmafester nr jag var 19. Tror inte jag var p en enda fest tidigare. Vad r det fr fel p krogen? Man brukar vl fortfarande ha fr och efterfest...
Citera
2020-01-21, 22:04
Medlem
Varfr tror du att hemma fester frsvinner efter studenten? Aldrig upplevt det, skulle sga snarare att det r fler hemmafester n krogar.
Citera
2020-01-21, 22:07
Medlem
boredjonsons avatar
Jag r ver 25 och det r krt hr. Hur gr det fr er andra?
Citera
2020-01-21, 22:17
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Okej, jag brjade med hemmafester nr jag var 19. Tror inte jag var p en enda fest tidigare. Vad r det fr fel p krogen? Man brukar vl fortfarande ha fr och efterfest...
Kanske r det storleken TS funderar ver. Det skapas en speciell knsla nr man r ett stort och tight gng som super tillsammans en hel kvll utan ngot som str. Men visst erbjuder ven studentlivet p detta, iaf fr vissa utbildningar.
Citera
2020-01-21, 22:41
Medlem
Kanske inte e just knslan av hemmafest utan att vara omogen och dum i huvudet. Visst kan man bjuda folk hem men oftast r det samma kompisgng. I skolan kom alla olika gng dit och det skapas en spnning. Snt frsvinner nog nr man blir ldre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in