• 1
  • 2
2020-01-21, 17:03
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Ngon som kan rekommendera ngra bra stllen innanfr tullarna, och vad det kommer att kosta?

Batteriet laddar nmligen extremt snabbt ur och laptopen mste vara konstant ikopplad i laddaren fr att det ska fungera.
Citera
2020-01-21, 21:46
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Ngon som kan rekommendera ngra bra stllen innanfr tullarna, och vad det kommer att kosta?

Batteriet laddar nmligen extremt snabbt ur och laptopen mste vara konstant ikopplad i laddaren fr att det ska fungera.

Digital Inn, p Gtgatan eller Sveavgen. Har fr mig att nytt batteri inklusive nytt topcase (med tangentbord) kostar ca 1500 kr.
Citera
2020-01-22, 11:05
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Digital Inn, p Gtgatan eller Sveavgen. Har fr mig att nytt batteri inklusive nytt topcase (med tangentbord) kostar ca 1500 kr.

1500 kr r rtt dyrt fr original.
r det vrt egentligen att bestlla en kopia som r billigare och anvnda denna?

r det samma hllbarhet mellan bgge?
Citera
2020-01-22, 13:04
Medlem
Citat:

Med tanke p att original r original, och omfattar helt nytt top-case med nytt tangentbord batteri och allt, s vete fan om det r vrt att jaga ngra hundringar p piratgrejor....
Citera
2020-01-22, 19:50
Medlem
Rassas avatar
Citat:

My bad, man behver nog inte byta top case, men icke-original batteri samt verktyg om man vill gra det sjlv kostar runt tusenlappen:

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook...lacement/40697

Kolla vad Digital Inn tar fr att byta batteri s kan du jmfra.
Citera
2020-01-22, 20:49
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
My bad, man behver nog inte byta top case, men icke-original batteri samt verktyg om man vill gra det sjlv kostar runt tusenlappen:

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook...lacement/40697

Kolla vad Digital Inn tar fr att byta batteri s kan du jmfra.

Ja, byta tangentbordet knns overkill.
Vet du vad Digital Inn tar fr bara batteri-bytet?

EDIT: Har bytt frut sjlv batteri med framgng, men vet ej vart man kan kpa ett som r kompatibelt fr en MacBook Air.
Citera
2020-01-23, 01:44
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:

Det r rtt enkelt att byta batteri sjlv. Har sjlv gjort det p min MBP. Bestllde dock batteri frn amazon, men Kjell & Kompany har batteri fr Mac ocks.
Tar 10 minuter att byta. Enkla tutorials p youtube.
Citera
2020-01-23, 05:42
Medlem
Ja det kanske var en miss att jag trodde batteriet satt limmat med ett nytt topcase med tangentbord och allt, som de gr p MBP med Retina.

Men hur som helst, p denna sida ser nu priserna fr byte hos Apple, ink batteri och montering och garanti p jobbet. Man kan nog tycka att det r helt ok med 1295kr fr original. S jag skulle nog inte funderat p nt oknt pirat fr att spara ngra hundringar i det lget, utan bokat tid p Apple i Tby och tagit en tur dit om jag bodde i Sthlm

https://support.apple.com/sv-se/mac/repair/service
Citera
2020-01-23, 10:19
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Det r rtt enkelt att byta batteri sjlv. Har sjlv gjort det p min MBP. Bestllde dock batteri frn amazon, men Kjell & Kompany har batteri fr Mac ocks.
Tar 10 minuter att byta. Enkla tutorials p youtube.

Lnk till Kjell & Companys batteri?
Citera
2020-01-23, 12:20
Medlem
Citat:

Kjell har inga batterier till Mac vad jag kan se.

Med en s pass dyr dator skulle jag vlja original, i synnerhet nr det inte kostar mer n en dryg tusing med byte och allt. D riskerar du inte att f smre kvalitet och prestanda, vilket man ju kan rka ut fr om man snlar och vljer nt annat bara fr det r nn slant billigare.
Citera
2020-01-23, 13:17
Medlem
Bytte sjlv p min 11 MBA frn 2013 fr ngon mnad sen. vervgde sjlv att lmna in den hos apple. I princip lgst pris (bortsett frn alis kebab och batteribyte) och orginaldelar. Kan man byte sjlv s hade jag gjort det dock, billiga piratbatterier gr att hitta fr 600-800kr.
https://cdon.se/accessoarer/batteri-...&affId=2097224
Citera
2020-01-23, 19:33
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Oj de verkar ha tagit bort dessa frn katalogen nu. Frra ret hade dem batterier fr Mac, dock lite dyrare n frn Amazon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in