• 1
  • 2
2020-01-17, 23:02
Medlem
Som rubriken säger behöver jag lite input från er som använder sig av elektronisk körjournal.

Finns ju en hel del men vilka är bäst och mest användarvänliga?
Glömmer lätt av att skriva i boken därav behöver jag något som sköter det per automatik.

Har kollat på Dialect, Telia, Abax
Citera
2020-01-17, 23:07
Medlem
automile
Citera
2020-01-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShaGuar
automile

har testat Automile. funkade perfekt men snuskigt dyr
Citera
2020-01-17, 23:12
Medlem
Vad ligger kostnaden för den då? Visst har dem reseräkning också?
Citera
2020-01-18, 00:58
Medlem
Finns det inte någon enklare variant typ en app där man ser hur långt man åkt och vart? Måste det vara gps hårdvara som installeras i fordonet, är det krav från skatteverket?
Citera
2020-01-18, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolaCarl
har testat Automile. funkade perfekt men snuskigt dyr
De har en budgetvariant som räcker till de flesta. Begränsningen är max tre bilar per företag.
Gps-funktion mm är integrerat, även simkort för kontakt med din telefon.
Citera
2020-01-18, 10:18
Medlem
Är det verkligen så farligt dyrt? Pro varianten täckte det mesta och kostar 189 kr/mån

Det enda man vill är ju att den ska fungera och vara enkel framförallt när man ska gå igenom vilka resor som är privata och vilka som är i tjänsten.
Citera
2020-01-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Finns det inte någon enklare variant typ en app där man ser hur långt man åkt och vart? Måste det vara gps hårdvara som installeras i fordonet, är det krav från skatteverket?

Måste vara installerat en app som går bara på GPS är inte tillförlitligt nog tyvärr, dessutom verkar det inte finnas någon som är bra och som drar igång automatiskt utan du måste fortfarande sköta allt manuellt.
Citera
2020-02-01, 01:08
Medlem
Automile är godkänd av skatteverket inget manuellt där.
Citera
2020-02-13, 21:51
Medlem
Ifall man använder sig av Automile och sen vid en revision ska presentera körjournalen för skatteverket i vilket format får man ut den då? Kan man konvertera det till nåt form av dokument och sen printa tex eller vad är praxis?
Citera
2020-02-24, 19:51
Medlem
Vi kör ABAX på 19 servicebilar och en tjänstebil. Fungerar som tänkt- haft en rev av skv och klarade oss.

Tycker det var tokdyrt när det lanserades för typ 380kr/mån men nu tror jag det kostar 180kr/mån.

Arbetsledaren som har tjänstebil har en smidig app att registrera syftet av resor med till underlag för bränsleersättning. tjänstebilarna tuffar på. Får ett Mail en gång i veckan om hur mycket bilarna rullat utom arbetstid så man kan hålla ett öga.
Citera
2020-02-25, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaylim
Vi kör ABAX på 19 servicebilar och en tjänstebil. Fungerar som tänkt- haft en rev av skv och klarade oss.

Tycker det var tokdyrt när det lanserades för typ 380kr/mån men nu tror jag det kostar 180kr/mån.

Arbetsledaren som har tjänstebil har en smidig app att registrera syftet av resor med till underlag för bränsleersättning. tjänstebilarna tuffar på. Får ett Mail en gång i veckan om hur mycket bilarna rullat utom arbetstid så man kan hålla ett öga.

Jag förstår.
Jag är dock intresserad av hur det där mailet ser ut? Hur presenteras informationen? Är det direkt i mailet eller en bifogad fil?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in