2020-03-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag antar att du har viss utbildning i psykologi, om du känner till personligheten schizoid så har du den typ av personlighet som klarar av isolering bäst antar jag.

Hmm du är något på spåret. Under vitenamnkriget så satte de unga amerikaner framför vita skynken i 24 timmar för att få de att bryta ihop, asiaterna. Kan man meditera så är det inga problem. Det är snare ett nöje att sitta där och andas i lugn och ro. Men för unga amerikaner som måste ha roligt hela tiden blev det ett helvete. Dantes inferno.

Kina måste undra vad som är fel på oss. Bara be alla vara hemma och andas och det blir bra till slut. Nu kommer viruset tillbaka till de snart som en boomerang över hela landet. Deras land kommer krascha efter det här... inga mer biliga kina prylar 😅.
Citera
2020-03-18, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Pest handlar om en bakterie, Covid-19 om ett virus, så exakt samma smitta är det naturligtvis inte.

Kan väll få samma effekter emot folks immunförsvar när det kommer till vuxna över 20 år?

Barn kanske har svårt för pest med?
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ser inga 25% utan 2-3 ur en grupp på 12.
Jag jag inte ser någon information på hur den har valts. 12 kritiskt sjuka?
Hur vet dom inte om det är 2 eller 3?

3/12 = 25%

Det kan vara fler såklart, men dessa hade problem med andningen, blev lätt andfådda bara av att gå osv rapporterade dom. Det kan vara fler som har skador men som inte märkt det än.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Eller så tänker de som någon föreslog att det är bättre bli sjuk nu i början än sen när allt går överstyr. Är sjukvården verkligen redan så ansträngd att en 2-åring inte kan få hjälp?

Vården på vissa sjukhus i Sverige har varit så ansträngd redan före corona, att folk har dött i väntan på vård. Dock verkar inte MSM vilja rapportera om just de detaljerna. De nöjer sig med att rapportera att det är totalkris...
Citera
2020-03-18, 00:58
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Här står om en kinesisk studie som visar på att 25% får det

https://www.businessinsider.com/coronavirus-recovery-damage-lung-function-gasping-air-hong-kong-doctors-2020-3?utm_campaign=sf-bi-ma in&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbcli d=IwAR1LqkANtus0xnBnZ1gAtxzVL5utI3n1mUZCcqvuApv2ar -v8hSE29SyuNA&r=US&IR=T
"They gasp if they walk a bit more quickly," a top infectious diseases expert said, according to the South China Morning Post. He added, however, that patients could do cardiovascular exercises to improve their lungs.

De flesta som legat inlagda på sjukhus förlorar nog konditionen. Jag skulle då inte förvänta mig att man hoppade upp ur sjuksängen, slet ut respiratorslangen och raskt promenerade därifrån utan att bli andfådd. Räcker väl med ett par veckors vanlig flunsa för att man ska känna sig ur form.
Citera
2020-03-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
3/12 = 25%

Det kan vara fler såklart, men dessa hade problem med andningen, blev lätt andfådda bara av att gå osv rapporterade dom. Det kan vara fler som har skador men som inte märkt det än.
Ja, 25% av ett urval redan gjort som inte är delfinerat
Du framställer det som om det är 25% av alla smittade.
Citera
2020-03-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur många år ska gränsen vara stängd menar du?

Ingen kan garantera att det inte finns enstaka små kluster med smittade människor på jordklotet, när världen öppnar sina gränser är vi tillbaks på ruta ett.

Riktigt jävla korkad, det är dina egna ord.

Ja den risken finns. Så därför tror jag aldrig att vi kommer tillbaks till som det var innan Coronan. Förhoppningsvis nära, men jag tror att hela samhällsplaneringen i framtiden måste ta med smittspridning i beräkningen. Hur skall nya utbrott hanteras, hur skall man göra med evenemang, skall skolundervisning ske på distans? Vi måste införskaffa materiel så att vi klarar av utbrott. Helst skall man kunna dela ut skyddsutrustning till hela folket. Blir det ett utbrott skall det vara obligatoriskt att bära skydd om man lämnar bostaden. Att skaffa skyddsutrustning till folket är inte så dyrt. Kanske en tusenlapp per vuxen invånare. Säg 5 miljader. Det är småpengar mot vad detta kostar. Bara företagsstöd utgår med 300 miljader.
Citera
2020-03-18, 01:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megadast
Ja exakt! Den är tillbaka. Folk måste få veta detta så inte politikerna kan dölja detta för oss mer. Det är exakt samma som jorden hade för 1000 år sen

Kan du styrka ditt påstående på något vis, rätt sensationell uppgift som du släpar upp på bordet.

Hur kommer det sig att symptombilden skiljer sig åt?
Citera
2020-03-18, 01:00
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megadast
Så enkelt är det knappast. Det är samma smitta. Jag lovar, jag är påläst om pesten.

Yersinis Pestis är en bacterie och kan behandlas med antibiotika enkelt, den skulle aldrig kunna uppstå igen.

Däremot är detta en "hundraårspandemi" precis som pesten som upptäcktes första gången oxå kring samma tid, fast då för 2200 år sedan, på 220 talet före kristus.
Citera
2020-03-18, 01:01
Medlem
Belgien i lockdown från idag!

https://www.brusselstimes.com/belgium/101016/coronavirus-belgium-takes-far-reaching-measures-from-wednesday/
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Bra kvaltitetstvål är faktiskt bättre handsprit.
Jag tvättar sönder mina händer. Behöver det eftersom jag får plitor men läste i Expressen att det är stafylokocker och eftersom jag städar och tvättar bra misstänker jag andras toastolar. Får väl bli en riktig knäppis och bära med mig desinfektionsmedel till andras hem 🙈 givetvis lägger jag papper på offentliga toaletter, men om andra inte gör det och inte har känslig hud får jag bakterier bara handsprit biter på. Sedan så är det ett tips för människor och främst män med dålig lukt under armarna om de tvättar kläder ordentligt. Bakterier luktar.

Två flaskor 600 ml räcker ett år för mig. Man ska vara försiktig innan man slår ut kroppens naturliga flora. Självklart använder jag alltid tvål annars och givetvis bara det normalt. Men jag har exempelvis en bekant som dör om personen får viruset och det är jävligt fittigt av människor att handla mer än vad som behövs. Svineri som kan döda människor som verkligen behöver Att du inte förstår, innebär att du inte har någon eller några i din närhet som befinner sig i livsfara när viruset börjar slå ut människor. Det är för mig som lever isolerad, tre personer om vi räknar bort ett par äldre. Och en av dem kan definitivt dö av viruset, under fyrtio också för alla idioter som tycker att äldre människor ändå saknar ett värde. Jag är känd i hela min stad för att jag fått utbrott på svin som hostar mig rakt upp i ansiktet för att de tycker det är kul att provocera. Kanske Gud finns och orsakar dem smärta nu. 🙏
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-18 kl. 01:03.
Citera
Medlem
doggydees avatar
Sverige gör helt rätt som satsar på majoritetsimmunitet.

http://i.4cdn.org/pol/1584471100660.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in