Citat:
Ursprungligen postat av
GlennvonGoteborg
Bra kvaltitetstvål är faktiskt bättre handsprit.
Jag tvättar sönder mina händer. Behöver det eftersom jag får plitor men läste i Expressen att det är stafylokocker och eftersom jag städar och tvättar bra misstänker jag andras toastolar. Får väl bli en riktig knäppis och bära med mig desinfektionsmedel till andras hem 🙈 givetvis lägger jag papper på offentliga toaletter, men om andra inte gör det och inte har känslig hud får jag bakterier bara handsprit biter på. Sedan så är det ett tips för människor och främst män med dålig lukt under armarna om de tvättar kläder ordentligt. Bakterier luktar.
Två flaskor 600 ml räcker ett år för mig. Man ska vara försiktig innan man slår ut kroppens naturliga flora. Självklart använder jag alltid tvål annars och givetvis bara det normalt. Men jag har exempelvis en bekant som dör om personen får viruset och det är jävligt fittigt av människor att handla mer än vad som behövs. Svineri som kan döda människor som verkligen behöver

Att du inte förstår, innebär att du inte har någon eller några i din närhet som befinner sig i livsfara när viruset börjar slå ut människor. Det är för mig som lever isolerad, tre personer om vi räknar bort ett par äldre. Och en av dem kan definitivt dö av viruset, under fyrtio också för alla idioter som tycker att äldre människor ändå saknar ett värde. Jag är känd i hela min stad för att jag fått utbrott på svin som hostar mig rakt upp i ansiktet för att de tycker det är kul att provocera. Kanske Gud finns och orsakar dem smärta nu. 🙏