2020-03-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Länka gärna seriösa källor som talar om irreversibla skador på lungorna. Det är något jag inte hört om i vanlig media. Låter jäkligt oseriöst.

Det är rena villfarelser. Man har sett lungskador på patienter i Kina. Jag tror inte de har världens bästa förutsättningar för bra lunghälsa där, oavsett coronavirus.
Citera
Medlem
Covids avatar
Länken som efterfrågas: https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/anders-tegnell-toppen-av-ett-gigantiskt-isberg2/

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Anders Tegnell prognos nu i Expressen:

Sverige kommer att ha totalt några hundra döda i Coronavirus.
Peaken blir inom en månad.

Detta är Anders Tegnell prognos, 2020-03-17, klockan 19:12
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Länka gärna seriösa källor som talar om irreversibla skador på lungorna. Det är något jag inte hört om i vanlig media. Låter jäkligt oseriöst.

Självklart finns det inget som visar på irreversibla skador så här tidigt. Man har sett skador på lungorna på personer som haft lunginflammation. Alltså som vid en vanlig lunginflammation. Tar tid att återställa...
Citera
2020-03-18, 00:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
De är så rädda så de skiter ner sig hela tiden...

Om 1 nyser skiter 100 på sig, det är väl den enklaste förklaringen?

Sjukvården bör ju vara i ett enormt behov av skithuspapper nu när många söker vård med anledning av Covid-19, sist sjukhusen var i nöd , var det Apotekstjänst som strulade, kommer företaget att klara av att leverera när skiten träffar fläkten, inte hört någon journalist ställa den frågan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
*Som hade leukemi

Men ja. Tragiskt.

*Som han inte ens visste om!

Kan va värt att poängtera. Hur många unga har underliggande sjukdomar de inte vet om?? Va försiktiga!
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Just ja, alla 1200 officiellt smittade och mörkertalet på förmodligen 10.000 har alla lunginflammation i detta nu. Förlåt jag glömde det.
Ja, det är det väldigt många som har. Varför skrattar du? Du verkar vara en psykopat som använder smiley så sjukt opassande.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:

Den informationen har ju funnits sedan januari ju eller möjligen tidigare.
Lungorna blir perforerade och skadade för gott.

Var länge sedan jag läste sådana artiklar så jag har ingen på lager, men det borde vara lätt att hitta.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag förstår precis vad du menar, det är egentligen sjukt att det får sådana proportioner, men det handlar om att rädda livet på människor som anses mer värda än andra, rent krasst är det så.

Om vi kan tillåta att 5000 barn dör av svält, samt sannolikt många tusen till med behandlingsbara sjukdomar, varje dag, varför då bry sig om kryckliga multisjuka äldre människor i relativt mindre antal?

Att dö i Covid-19 eller av svält är ju lika tragiskt.

Jag kan inte tolka på annat vis än att alla är inte lika mycket värda.

Jag tror inte man kan rädda fattiga människor genom att låta gamla och sjuka dö.

Gör er redo att kyssa farväl till lilla överbelånade potemkinfasaden. Oavsett hur många lik Tegnell än är redo att kliva över för att ”rädda” narcissisterna så kommer det ändå inte att räcka till.

Min inre röst viskar

HYPERINFLATION

Citera
2020-03-18, 00:43
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ensamhet är värre än sjukdom. Isolering betraktas som tortyr. Bara sunt med lite civil olydnad bland de äldre. Ingen vill sitta i husarrest.

Jag antar att du har viss utbildning i psykologi, om du känner till personligheten schizoid så har du den typ av personlighet som klarar av isolering bäst antar jag.
Citera
2020-03-18, 00:44
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Stockholm har verkligen blivit en spökstad, nästan till den grad att folk verkar tro att det är ren livsfara att ens gå ut, att coronaviruset härjar i varje kubikmeter syre utanför ytterdörren. Det är rent fascinerande att rädslan kan vara så stor för ett virus som 80-85% (förmodligen mer) av medborgarna får milda symptom för eller knappt känner av.
Man kanske kan förklara det med att majoriteten stockholmare har symptom alternativt insjuknat men så är ju inte fallet.

De som har minsta symptom ska givetvis stanna inne men jag tror också det finns en kraftigt överdriven rädsla. Att ta en promenad i friska luften är ju inte förenat med livsfara.

Det positiva med detta är i alla fall att vi snabbt kan platta ner utvecklingen, vilket är målet.

Det finns mycket som man fortfarande inte vet om vad viruset gör mot kroppen på både kortare och längre sikt hos alla som smittas. Enligt oroväckande rapporter från bland annat Hong Kong och Belgien där patienter som blivit friska från viruset har vissa fått permanenta skador på lungorna även bland dem som inte tidigare haft underliggande sjukdomar och ligger i 30-års åldern.

https://www.google.se/amp/s/nypost.com/2020/03/17/coronavirus-doctor-says-lung-scans-for-young-patients-were-nothing-short-of-terrifying/amp/
Citera
Medlem
Citat:

Jo det har nämnts i internationell media riktad emot det naturvetenskapliga. Men om du tänker på svenskmedia... är inte mycket rätt de säger just nu.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Det är länkat en miljon gånger i denna tråd. Använd sökrutan bredvid och sök efter ordet "severe" t ex och du kommer få upp skalan mild-severe-critical.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in