2020-03-18, 00:44
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Är folk dumma i huvudet eller är de dumma i huvudet?! All jävla handdesinfektion är slut överallt och antagligen bryr sig inte samma idioter som annars sprider sjukdomar om oss som har kroniskt sjuka omkring oss. Hoppas fan att asen som medvetet gör slut på produkter i överdrift, blir allvarligt sjuka istället!

Bra kvaltitetstvål är faktiskt bättre handsprit.
Citera
2020-03-18, 00:46
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Länka gärna seriösa källor som talar om irreversibla skador på lungorna. Det är något jag inte hört om i vanlig media. Låter jäkligt oseriöst.

Här står om en kinesisk studie som visar på att 25% får det

https://www.businessinsider.com/coronavirus-recovery-damage-lung-function-gasping-air-hong-kong-doctors-2020-3?utm_campaign=sf-bi-ma in&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbcli d=IwAR1LqkANtus0xnBnZ1gAtxzVL5utI3n1mUZCcqvuApv2ar -v8hSE29SyuNA&r=US&IR=T
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Stackars preppers. De kommer upptäcka att all den taktiska utrustningen de köpt online är blöt tung och värdelös. Att de egentligen inte klarar mer än tre dygn ute. Kommer komma krypandes ut ur skogarna, blöta, hungriga och med nedsatt immunförsvar. Redo att skördas av covid.
Citera
Medlem
Citat:
Länka gärna seriösa källor som talar om irreversibla skador på lungorna. Det är något jag inte hört om i vanlig media. Låter jäkligt oseriöst.

”Some people who recover from the coronavirus might be left with '20 to 30%' less lung function, and gasping for breath when they walk quickly, Hong Kong doctors said.”

https://www.businessinsider.com/coronavirus-recovery-damage-lung-function-gasping-air-hong-kong-doctors-2020-3?utm_campaign=sf-bi-ma in&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&fbcli d=IwAR1LqkANtus0xnBnZ1gAtxzVL5utI3n1mUZCcqvuApv2ar -v8hSE29SyuNA&r=US&IR=T
Citera
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Den informationen har ju funnits sedan januari ju eller möjligen tidigare.
Lungorna blir perforerade och skadade för gott.

Var länge sedan jag läste sådana artiklar så jag har ingen på lager, men det borde vara lätt att hitta.

Du måste väl ändå förstå att avsaknaden av historier om förstörda lungor i alla vanliga medier rimligtvis innebär att det rör sig om rövarhistorier.
Citera
2020-03-18, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ensamhet är värre än sjukdom. Isolering betraktas som tortyr. Bara sunt med lite civil olydnad bland de äldre. Ingen vill sitta i husarrest.

Det säger bara någon som aldrig varit riktigt sjuk...
Citera
2020-03-18, 00:48
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Klart som fan man måste ha rövpapper när man bunkrat så mycket mat...eller hur?
Vet inte. Jag har i allafall inte bunkrat.
Hänger med i nyheterna istället och tar del utav media som jag förut varit anti emot.
COVID-19 har tvingat mig att bli lite vän med expressen. Absolut inte aftonbladet.
Tror inte att den här sjukdomen leder till att man inte kan gå ut och handla ens.
Eller vara ute i friska luften. COVIDA- 19 flyger ju inte runt i luften och anfaller en direkt.
Folk stannar ju hemma vid symptom. Vi hjälper varandra på det sättet trotts allt.
Jag har hållt mig inne sedan förra måndag. Men idag bröt jag det och handlade det jag behövde. Höll mig på avstånd. Hostade inte.
Ska inte göra om det.
Citera
2020-03-18, 00:49
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
"milda symptom", du menar som lunginflammation med irreversibla skador på lungorna?

Ja alla får ju lunginflammation av detta "dödsvirus" liksom
Citera
2020-03-18, 00:51
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Fast då kan jag bara säga, må de prioriteras bort när det bara finns en ventilator, exempelvis, så den går till bättre behövande.

Som bekant tar äldre upp en enorm vårdkapacitet som det är. Och värre blir det. De får för fan tänka lite de med.

Titta på detta bara, 2 åring som inte fick hjälp p.g.a coronakrisen:

https://samnytt.se/coronavarden-2-arig-pojke-utan-hjalp-i-9-dagar-dumt-att-bli-sjuk-i-dessa-tider/
Jo, det är hemskt. Det trista är att samhället har så liten beredskap, trots att man vet att pandemier inträffar. Vem vet, de gamla kanske räknar med att bli bortprioriterade och tycker att då kan de lika gärna ge sjutton i allt. För vem litar på politiker när man har 70+ års erfarenhet?

Eller så tänker de som någon föreslog att det är bättre bli sjuk nu i början än sen när allt går överstyr. Är sjukvården verkligen redan så ansträngd att en 2-åring inte kan få hjälp?
Citera
2020-03-18, 00:51
Medlem
https://www.dn.se/ledare/barbro-hedvall-darfor-vill-vi-over-70-inte-stanna-inne/

För i helvete Barbro!
Citera
2020-03-18, 00:53
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Du måste väl ändå förstå att avsaknaden av historier om förstörda lungor i alla vanliga medier rimligtvis innebär att det rör sig om rövarhistorier.

Nej, jag vill snarare påstå att det rör sig dels om att man vill tysta ner en aning för att inte skapa panik, dels tänker de väl inte på de detaljerna överhuvudtaget då det finns så många aspekter att tänka på, som exempelvis ekonomi, samhällsfunktioner, jobben, osv.

Folk verkar skita i sådana detaljer. Inte mitt problem
Citera
2020-03-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Här står om en kinesisk studie som visar på att 25% får det

Ser inga 25% utan 2-3 ur en grupp på 12.
Jag jag inte ser någon information på hur den har valts. 12 kritiskt sjuka?
Hur vet dom inte om det är 2 eller 3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in