2020-03-17, 19:43
Medlem
Imnshos avatar
Jag föreslår att Volvo PV nu ställer om till produktion av respiratorer. Det är bara att täta springor och luftinsläpp i XC60 med lite OH-film, silikon, etc.

Sedan behåller man ett luftintag där man kopplar in syrgastuben. Vips har man en mobil respirator!

Som lök på laxen kan SUV:en användas som likkista utan att liket behöver plockas ut och smitta omvärlden. En hädanfärd i stil!
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Exakt. Vad i helvete? Beställ respiratorer och bygg snabbt upp resurserna för intensivvård á la Kina. Svensk sjukvård går ju på knäna för fan.

Men nej. Vi bränner pengarna på sverigefientliga SAS i stället. Fyller de privata ägarnas fickor med våra skattepengar. ASA som alldeles innan viruset släppte en reklamfilm där man hånade Sverige och dess folk och förnekade vår kultur.

Men nu plötsligt duger det svenska folkets pengar?

Jävla kräk.

https://samnytt.se/svenskt-foretag-tillverkar-ventilatorer-har-skickat-allt-de-kan-pa-export/
Viktigare att skicka utrustning utomlands än att satsa på sjuka i vårat land.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Har inte läst något och har inget att säga av den anledningen. Däremot undrar jag vad de kinesiska läkarna dillade om när de sade att det inte kommer få fäste i Europa för att vi har flest O:s. Kina har samma siffror som oss gällande blodgrupper.

Tak för svar Flashbacksuger4, om du skulle hitta info ang. Rhesus +/- i förhållande til COVID-19,
så är jag mycket intresserad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Danmark har idag 82 personer som vårdas på sjukhus för covid-19 och 18 av dem vårdas på intensivavdelning.

Vad är Sveriges siffor?

12 st varav 8 av dem verkar ha dött. Så 4st kvar?
Citera
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Väldigt stor skillnad. Cancer är en utdragen process och smittar inte två gånger lättare än en vanlig influensa. Corona kan slå ut hela samhällsfunktioner som sjukvård och ekonomi och leda till en hel del dödsfall och problem, givet att man inte gör rätt insatser vid rätt tidpunkt.

Och det kan inte bomber och precisionsvapen göra, slå ut samhällsviktiga funktioner? Tror människor i krigsdrabbade områden har en annan syn på det hela.
Citera
2020-03-17, 19:44
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det var ett stjärtdåligt svar, jag har läst här i flera veckor.
Jag kollar din posthistorik istället.

Jag drar mig till minnes att du tyckt alla som ropat varg överdrivit å det grövsta och varit dryg.
Jag reserverar mig för att jag kan ha fel.

Lägg av, lite sarkasm och ironi mot den världsfrånvända VitruanskeMannen borde du förstå? Han är en pubertal domedagsprofet, inte mycket till markkontakt där. Det är orimligt med 1500 döda per dag, coronaviruset är inte digerdöden.
Citera
2020-03-17, 19:44
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det är mycket symbolpolitik.

Ni har varit tillåtna att vara i folksamlingar om 500 personer. Hur många sådana har ni varit i? Hur många sådana har ni hört talas om? Skulle ni agera annorlunda om reglerna gällde 10 personer? Precis.

Har du totalt missat att en massa konserter, shower osv kör 499-besöksgrejer hela tiden? Att många dessutom kör två sådana per dag/kväll för att "kompensera"? Jag själv har ej varit i någon, men jag vet hur många som helst som varit det och lever precis som vanligt och fortfarande bara skämtar om det hela. Därför det kommer vara tvunget att sänka den, precis som på andra ställen. Folk fattar inte allvaret här, eftersom myndigheterna bara velar, är otydliga och tonar ner det.
Citera
2020-03-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Ja precis, fast kanske lite värre sen...

Ansvarig poöitiker Anna Starbrink (L) lösning var att "minska inflödet" till akuten ...
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Alla länder har lagt i backväxeln, utom Sverige, sedan i morse.
Nu gör även FHM detta. Det är helt omöjliga siffror han presenterar om de ska kombineras med strategin om flockimmunitet. Han överger strategin nu.

Jag törs hävda att ny fakta om viruset framkommit.

Håll er smittfria!

Faktiskt en tanke som slagit mig senaste tiden, kanske finns en baksida av viruset som uppmärksammats nyligen men som ännu inte kommit ut publikt. Kan vara ny mutation.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
12 st varav 8 av dem verkar ha dött. Så 4st kvar?

Så vitt jag vet var de 4 som dog igår aldrig på critical. De gick direkt till fängelse utan att passera gå så att säga.

Tveksamt om de har hamnat i statistiken "critical" nu. Man kan ju hävda att de är något mer än "critical" när de nu faktiskt är döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ett verktyg som förbereds så att man snabbt kan stänga om det anses nödvändigt och effektivt.

Grundskolorna kan komma att stängas, eller inte.

Citat:
En ny lag blixtbehandlas nu och målet är att regeringen ska kunna stänga grund - och förskolor i Sverige från och med måndag, erfar Aftonbladet.

Med största sannolikhet stänger de.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Danmark gör som i Finland, förbjuder folksamlingar på mer än 10 personer, snart så följer Sverige efter..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in