2020-03-17, 17:37
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
1 nytt hittills. Kommer väl fler framåt kvällen gissar jag.
Om folk börjar bära andningsmask så får vi en bättre utveckling i denna smitta.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Vanligare är ju att Åkesson dundrar på om diverse personers ansvarslöshet och naivitet. Men nu är han väldigt balanserad. Jag tror vi ska vara glada för den saken.

https://www.youtube.com/watch?v=hSz_P8HJuWg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Konstigt har tyskland medianålder på 46
Det har förklarats så tidigare i tråden. Men, visst det kanske är en trådsanning. Den här tråden dryper av trådsanningar.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hamstringen av läkemedel och andra apoteksprodukter riskerar att skapa allvarliga problem.
https://www.svd.se/efter-coronaoro-varorna-som-saljer-slut-pa-apoteken

Infördes väl ransonering i Finland.
Kanske de kommer på det här också. När lagren är slut.
Citera
2020-03-17, 17:38
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Några nya dödsfall i dag i Sverige? Jag hittar inget på nätet.
1 bekräftad i Sörmland. Sen var det tal om att de inte vet om andra dödsfall var kopplade till Covid19. Men det kan tolkas hur som helst.
Citera
Medlem
Tråkigt att Sverige inte längre för statistik på smittade. Nu har man ju ingen koll på om åtgärder ger effekt. Helt katastrofalt läge faktiskt. Är det någon makthavare som har funderat på att beställa mer testkit, eller är det locket på nu? Hur är det i andra länder. Det kan väl inte bara vara i Sverige som det är slut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Lol???
Det är väl för fan inte bara jag som vet.
Jag publicerade för en minut typ sedan en artikel att Italienska läkare larmar att allt yngre läggs in på sjukhuset i Corona nu. Kan du inte läsa?
jag har tidigare publicerat både en pakistanier som var 31, och en 29-årig mamma som dog.

Men å andra sidan är det kanske bättre jag är tyst. Varför försöka rädda fårskallar... Jag vet inte ens varför jag försöker.

Videon om 23 åringen? Säger ingenting mer än att det drabbas yngre också. Säger inget om dom var multisjuka. Däremot säger denna statistiken något helt annat.

Men lol en 31 åring i Pakistan och en 29 årig mamma. Du vet att det alltid finns några enstaka som sticker ut va? Pinsamt.

https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_16marzo%20ITA.pdf

Här har du, av 25058 sjuka så har 13 personer under 50 år dött. 1684 över 50... Det är samma risk eller? Av 25058 sjuka är runt 75% över 50 år.. Skärp dig.

Då ska man också tänka på att mörkertalet är enormt då italien bara testar de som är sjuka på riktigt. Vilket skulle sänka % ännu mer kontra totalt antal drabbade.
Senast redigerad av noooooo 2020-03-17 kl. 17:40.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
En massa gamla kändisar går nu ut i medierna och säger att de inte är rädda. De fortsätter att leva precis som vanligt och struntar i corona.

Detta visar bara på den intellektuella nivå som dessa personer är. Om de inte bryr sig alls för egen del så är det ju deras ensak, men om de blir svårt sjuka så kommer de säkert inte bara att sitta hemma och dö. De kommer att vilja ha vård vilket de troligen inte kommer att få.

Alla människor som inte bryr sig om viruset utsätter inte bara sig själv utan andra för risker. Blir någon av dessa smittad kommer denne säkert att smitta minst tre personer till. Men det bryr de väl inte sig om eftersom de är så självupptagna.

https://www.expressen.se/nyheter/seniorerna-jag-ar-inte-radd/

Lite skrämade att propaganda jounalistik redan nu har börjar florera.

Vad ska de ta till om en månad, eller vad ska de säga när det läcker ut att en eller par av de i artikelen ligger inlagd och snart är död.

Om det inte är propaganda så är det helt oansvarigt av Expressen att gå ut med denna typen av artiklar. De borde ta mera ansvar och hjälpa till istället. Ännu ett tecken på MSM och deras egentliga roll i det svenska samhället idag. Fy fan säger jag bara.
Citera
2020-03-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Lol???
Det är väl för fan inte bara jag som vet.
Jag publicerade för en minut typ sedan en artikel att Italienska läkare larmar att allt yngre läggs in på sjukhuset i Corona nu. Kan du inte läsa?
jag har tidigare publicerat både en pakistanier som var 31, och en 29-årig mamma som dog.

Men å andra sidan är det kanske bättre jag är tyst. Varför försöka rädda fårskallar... Jag vet inte ens varför jag försöker.

Tror absolut det är yngre som drabbas.. frågan är bara; kanske hade de ovetandes underliggande sjukdomar. Själv har jag aldrig varit på ett sjukhus i annat syfte än barnafödsel, Mao: inte en aning om min lever, blodtryck, njurar osv är i god form. Därmed inte sagt att inte friska kan drabbas men du förstår nog vad jag menar🙃

Spännande nu att se hur många dödsfall som trillar in efter 18, borde nästan vara 7 nya idag va?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sveriges linje börjar nu få allt mer och mer kritik.

Aftonbladet kör denna bild om och om igen i deras live-sändning:
https://imgur.com/a/FkVTUcw

Sen verkar det som att Storbritannien har vänt, de var de enda som tidigare var på Sveriges sida.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P9AAr5/storbritannien-kovander-efter-larmrapport

vändningen kom efter att "mass-imunity"-linjen så skulle 250.000 personer och 2.2 miljoner i USA att dö.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Tänker även att de flygbolag som konkat snabbt kommer att ersättas av nya. Efterfrågan kommer ju säkerligen finnas kvar.

Även flygplanen.
Så dessa kommer snabbt leasas ut, tankas o fyllas med passagerare.

Men det kan ta flera år innan mannen på gatan känner sig trygg att åter resa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Några nya dödsfall i dag i Sverige? Jag hittar inget på nätet.

En i Region Sörmland vad jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in