2020-03-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Precis, nu ställs ju SD på eldprov hur mycket de vill hjälpa svenska medborgare på hemmaplan
Vanligare är ju att Åkesson dundrar på om diverse personers ansvarslöshet och naivitet. Men nu är han väldigt balanserad. Jag tror vi ska vara glada för den saken.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
de äldre är inte rädda, varför ska vi prioritera dem ?

https://www.expressen.se/nyheter/seniorerna-jag-ar-inte-radd/

de utsätter andra för risk. sedan så måste man beakta att de som tillhör förra generationen är mycket mer friskare än den rådande generationen med tanken på att allt fler blir tjocka, och blodtryck/diabetes och annat har blivit en folksjukdom.

åt helvete med de äldre!

Nu är ju just de som intervjuats inte "svenssonpensionär"
Är man så dum och arrogant som hon Amelia så skiter jag fullständigt i henne när hon dör i nån korridor för det ej finns respirator för henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Dags att skicka ut ”gör-det-själv-kit” till alla över 70?

Ett nålstick, sen är det över!
Tack för att du räddar vår framtid!

- Svenska staten

Precis, NWO agenda med Corona som verktyg!
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Planen är inte att ingen inom sjukvården ska smittas, planen är att alla inte smittas samtidigt och blir sjuka samtidigt, precis som med alla andra i samhället.
Och när karta och terräng inte stämmer överens gäller kartan, va?
Lycka till med det.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Verkar som att butiksägarna har föst bort tiggarna nu.

Romerna är väldigt lyhörda för sjukdomsutbrott.

När de drar sig tillbaka är det dags att stänga fönsterluckorna. Men de återkommer senare o plundrar liken.

Väldokumenterat, men om det även gäller 2020 låter jag vara osagt. Däremot så är det INTE vetenskapligt vederlagt att romer sprider sjukdom (även om fall med TBC har förekommit för inte allt för många år sedan).
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogskalle
Är det en dålig idé att gå på en hård diet just nu, t.ex. VLCD?

Se till att hålla en varierad kost, kanske någon form av multivitamin för att kroppen ska vara nöjd.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Tack för uppdateringen. Jag blev överraskad när du skrev att Borg påstod att företagen och ekonomin skulle återhämta sig snabbt när det verkar vara uppenbart att så inte är fallet.

Många i Sverige lär få ha det riktigt jobbigt de kommande två åren.

Han menar nog "snabbt" som i snabbt från det att corona blåst över. Vilket kan dröja till nästa år. Så det säger egentligen inte emot det du säger om de närmsta två åren heller.
Citera
2020-03-17, 17:23
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Står inget om att du återfår sjukdomen och dör heller. Det är bara i ditt huvud. All fakta nu pekar på 0.2% för folk under 40 och över 10% på folk över 65-70.

Stora skillnader.

Det är inga fakta. Det finns andra uppgifter.
Men whatever...
Jag vet inte ens varför jag försöker längre. Folk är en samling fårskallar som bara äter upp den informationen som betyder att de själva är säkra.
Som informationen om att det bara smittar Asiater. Eller att Corona aldrig skulle komma till sverige. Eller att vi bara skulle få en enda smittad, för hon hade varit i Kina, eller....

Så kör på att det bara är gamla som drabbas.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnusk
Ser dagligen folk som går runt och hostar rakt ut, trängs i hissar med andra som står och hostar, skakar hand till höger o vänster och beter sig som dom inte hört ett enda ord om vad som uppmanas. Kommer nog sprida sig ganska fort tills folk fattar galoppen.

Vilken stad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Men hela världen vet ju redan, smitta isolera och spåra. Det är fakta, det fungerar. Sveriges sätt är ju på ett helt nytt otestat spår...
Varför inte följa Kina, Sydkorea som håller på att lyckas förgöra viruset i sina nationer?

Vet inte om vi följer olika rapporteringar, men i t.ex. Danmark och Norge så är grundtanken samma som vi har - sprida ut smittan över tid. ( https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7426047 ) Så att hela världen följer Kinas och Sydkoreas väg håller jag inte riktigt med om.

Det du nämner är vad WHO chefen sagt, men att det helt självklart skulle vara rätt väg är jag inte lika övertygad om. Skulle det göras borde Sverige bli tvingat till total nedstängning à la Wuhan eftersom vi redan har en samhällsspridning. OM det sen skulle lyckas kommer risken fortfarande vara överhängande att det uppstår nya utbrott i Sverige om någon reser in, och då skulle vi riskera att hamna där vi är idag ändå...

Jag är öppen för att det kanske visar sig att Sveriges väg i slutändan var fel, men du kan väl inte mena att det är helt självklart att FHM har fel med den informationen vi har idag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jodå, en 23 årig man nämns runt tre minuter.

Ja, och han överlevde dessutom... Den enda xD
Citera
2020-03-17, 17:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Nu är ju just de som intervjuats inte "svenssonpensionär"
Är man så dum och arrogant som hon Amelia så skiter jag fullständigt i henne när hon dör i nån korridor för det ej finns respirator för henne.

Tant Amelia har inte läst det finstilta på baksidan av sitt försäkringsbrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in