Citat:
Ursprungligen postat av
JeffreyEpstein
Men hela världen vet ju redan, smitta isolera och spåra. Det är fakta, det fungerar. Sveriges sätt är ju på ett helt nytt otestat spår...
Varför inte följa Kina, Sydkorea som håller på att lyckas förgöra viruset i sina nationer?
Vet inte om vi följer olika rapporteringar, men i t.ex. Danmark och Norge så är grundtanken samma som vi har - sprida ut smittan över tid. (
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7426047 ) Så att hela världen följer Kinas och Sydkoreas väg håller jag inte riktigt med om.
Det du nämner är vad WHO chefen sagt, men att det helt självklart skulle vara rätt väg är jag inte lika övertygad om. Skulle det göras borde Sverige bli tvingat till total nedstängning à la Wuhan eftersom vi redan har en samhällsspridning. OM det sen skulle lyckas kommer risken fortfarande vara överhängande att det uppstår nya utbrott i Sverige om någon reser in, och då skulle vi riskera att hamna där vi är idag ändå...
Jag är öppen för att det kanske visar sig att Sveriges väg i slutändan var fel, men du kan väl inte mena att det är helt självklart att FHM har fel med den informationen vi har idag?