2020-01-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Shit de bygger ett sjukhus på 6 dagar för 1000 viruspatienter. Annat än Karolinska !

Du läser inte ens det du länkar. De bygger en lagerlokal som kan ha 1000 personer och kallar det sjukhus.
Citera
2020-01-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Exakt, och sånt skickar folk runt och påstår att det har med virusutbrottet att göra, någon form av källkritik bör idkas.

Det är förstås inte möjligt att uttala sig om personen som låg ned drabbats av viruset eller ej, men det framgår att det är väldigt rörigt där, och utöver detta finns det många vittnesmål och videos på sjukhus i Wuhan som är överfulla.
Citera
2020-01-24, 16:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Coronavirus 'will infect 350,000 people in Wuhan ALONE': Scientists dramatically increase estimate as China locks down FOURTEEN cities and races to build 1,000-bed hospital in FIVE DAYS to deal with the crisis

https://www.dailymail.co.uk/health/article-7923913/Shanghai-Disney-closed-Saturday-help-prevent-spread-virus.html

Är lite o bita i

Ja, och med tanke på att man bara bygger ett sjukhus för 1000 patienter när 350.000 beräknas smittas i enbart Wuhan så säger det något.

Varför inte bygga ett sjukhus för 30000 patienter i varje stad, eller åtminstone i Wuhan.
Citera
2020-01-24, 16:42
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Exakt, och sånt skickar folk runt och påstår att det har med virusutbrottet att göra, någon form av källkritik bör idkas.

Det är lätt att säga, men detta gäller kina. Tror du p det som myndigheterna förmedlar till dig därifrån? vi är ute i mörkret och fumlar.. allihop.
Citera
2020-01-24, 16:44
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ja, och med tanke på att man bara bygger ett sjukhus för 1000 patienter när 350.000 beräknas smittas i enbart Wuhan så säger det något.

Varför inte bygga ett sjukhus för 30000 patienter i varje stad, eller åtminstone i Wuhan.

Kanske för att endast en bråkdel av de 350000 smittade lär behöva sjukhusvård?
Citera
2020-01-24, 16:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Det är lätt att säga, men detta gäller kina. Tror du p det som myndigheterna förmedlar till dig därifrån? vi är ute i mörkret och fumlar.. allihop.

Jag tror inte okritiskt på vad kinesiska myndigheter säger, och jag tror ännu mindre på filmklipp som twittras runt och som inte går att härleda till virusutbrottet genom källgranskning.. Det är mest att betrakta som smörja tills annat kan visas.
Citera
2020-01-24, 16:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasch
Kanske för att endast en bråkdel av de 350000 smittade lär behöva sjukhusvård?

Exakt, det kan finnas en viss sanningshalt i det antagandet.
Citera
2020-01-24, 16:48
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Jag tror inte okritiskt på vad kinesiska myndigheter säger, och jag tror ännu mindre på filmklipp som twittras runt och som inte går att härleda till virusutbrottet genom källgranskning.. Det är mest att betrakta som smörja tills annat kan visas.

själv tror jag mer på youtube klipp, även om det senaste säkert var från något annat slagsmål. Helheten av klipp samt diverse meddelanden från sjukhuspersonal som läcker ut, säger dock betydligt mer än att "allt är fint" man blir serverad från kinesiska staten.

de skulle aldrig sänka kinas ekonomi, vilket denna karantän leder till, om det inte var panikläge. De har aldrig värderat människoliv högre än pengar förut.
Senast redigerad av Xpander- 2020-01-24 kl. 16:52.
Citera
2020-01-24, 16:56
Medlem
Någon som sitter på den där länken till en karta man kan se i vilka länder folk blivit drabbade av viruset?
Citera
2020-01-24, 17:00
Medlem
Ännu ett misstänkt fall av coronaviruset
I USA har ytterligare en person drabbats av coronaviruset, uppger NBC News.

Kvinnan, som är 60-årsåldern, resten hem till USA den 13 januari efter att ha varit på besök i Wuhan i Kina i december. Hon vårdas nu på sjukhus.

Detta är det andra fallet av coronaviruset som konstaterats i USA. En man i 30-årsåldern var den första som diagnosticerades efter att han återvänt hem från en resa till Wuhan.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e2b11e7f7cd9400110850af
Citera
2020-01-24, 17:01
Medlem
https://www.dailymail.co.uk/health/article-7919847/Shocking-footage-shows-chaos-Wuhans-streets-Chinese-city-lockdown.html
Citera
2020-01-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ok, det visste jag inte. Men kan du definiera dålig hygien? Vad jämför vi med? Våran egen kultur, med dusch varje dag och närmast steril hantering av livsmedel? Hur kass är den, helt enkelt?

Det går inte ens att beskriva men jag tycker själv att Kineserna är det smutsigaste folket. Då har jag ändå varit i Bangladesh och Indien där folk skiter på gatan i en vattenränna där en grönsakshandlare tvättar sina grönsaker 10 meter bort i samma vatten.

De har inte det där tänker helt enkelt. Kineser spottar också hela tiden och det är ett jävla ofog.

Men när det kommer till mathantering är kinerser fan extremt äckliga. Går inte att äta inhemsk kinesisk mat, knappt att katter vill ha det. Inte vid kusterna där verkar de vara hyfsat utvecklade men ju längre in i landet man kommer desto mer outvecklade är folket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in