2020-01-31, 17:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Fortfarande inte en enda video inifrån Wuhan vad jag kan se på hela dagen.
Nu borde man bli orolig på riktigt.

Han är fast i Wuhan
Citera
2020-01-31, 17:41
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Inte ett skit kommer hända. Fattar inte varför ni jagar upp er eller varför forumet spammas med trådar om detta? Är det den nya flugan?..

Det är 50-50 chans på o överleva. Det är få som har blivit smittade. Somliga har återhämtat sig på sjukhuset efter att de har fått vård. Dom kommer inkubera folk tills sjukdomen försvunnit. Den kommer radera sig själv.
Tyvärr håller inte världens experter med dig, de flesta ser en stor risk för en global smitta. Viruset muterar hela tiden, är asymtomatiskt och smittar under den extremt långa inkubationstiden.

Du har inte läst tillräckligt mycket om det här och är bara okunnig. Sluta sprid falsk information. Ingenting pekar på det du skriver.
Citera
2020-01-31, 17:42
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om det kommer. Verkar inte vara värt det för just coronavirus. Eller för svårt kanske.

Det finns redan ett vaccin.
Ska testas och börja delas ut i början på sommaren.
Citera
Medlem
Totalt 10.000 människor som smittats hittills. Ändå har viruset lyckats ta sig till 25+ länder redan. Jag är verkligen inget mattesnille men probabiliteten för det känns extremt låg. Omöjligt låg nästan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Jag vill inte vara alarmistiskt, men rent logiskt är det osannolikt att den smittade individen inte skulle ha smittat minst en annan person i Sverige.
Hur tar man sig från Kina till ett boende i Jönköping?
Rimligen med ett flyg som landar på Arlanda, Landvetter eller Jönköping. Både på flyget och på flygplatsen är det orimligt att inte få kontakt med andra människor. Därefter har individen troligen rest med någon form av kollektivtrafik.
Viruset överlever givetvis längre perioder än enstaka sekunder om det överförts på en yta.
I kollektivtrafik och på flygplatser är det osannolikt att det inte har spridits till i alla fall ett fåtal andra människor.

Sant, myndigheterna är redan långt bakom viruset. De förnekar alltså fortfarande att det sprids asymptomatiskt, trots att motsatsen BEVISATS
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2001468?query=featured_home
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Nu har det tydligen kommit till Jönköping också. Jag är inte så orolig för min egen skull då jag bor ute i nada men det är helt klart oroväckande att myndigheter verkar ha noll kapacitet att hantera akuta problem.

Källa?
Citera
2020-01-31, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Inte ett skit kommer hända. Fattar inte varför ni jagar upp er eller varför forumet spammas med trådar om detta? Är det den nya flugan?..

Det är 50-50 chans på o överleva. Det är få som har blivit smittade. Somliga har återhämtat sig på sjukhuset efter att de har fått vård. Dom kommer inkubera folk tills sjukdomen försvunnit. Den kommer radera sig själv.

Vaddå 50-50? Nu snackar du som att det vore pest eller ebola.
En av de värsta utbrotten av influensa, spanska sjukan, hade en dödlighet på lite över 2,5% av de som fick diagnosen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
”Vi får just nu väldigt många frågor om hur det är möjligt att den smittade kvinnan inte har kunnat ha kontakt med några andra människor efter att hon kom till Sverige.
Enligt Folkhälsomyndigheten hade kvinnan kunsskap om sjukdomen och har agerat föredömligt.
En kartläggning av kvinnans kontakter har visat att hon inte har riskerat att smitta någon annan, enligt Folkhälsomyndigheten.
De går inte in på några mer detaljer om hur det här gått till.” -expressen

Bra att folk ifrågasätter...
Fast det spelar ju ingen roll. Har hon suttit på flyget/bussen/tåget/bilen hem i full skyddsmundering? I trånga utrymmen sprids virus & bakterier mycket snabbare.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Tyvärr håller inte världens experter med dig, de flesta ser en stor risk för en global smitta. Viruset muterar hela tiden, är asymtomatiskt och smittar under den extremt långa inkubationstiden.

Du har inte läst tillräckligt mycket om det här och är bara okunnig. Sluta sprid falsk information. Ingenting pekar på det du skriver.

Ingenting pekar mot det jag skriver men allting pekar på att vi alla ska dö? Med tiden kanske. Men inte av något fjuttigt jäkla coronna virus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Under pressträffen kändes det som dem ändå tog alldeles för lätt på risken att hon kan ha smittat andra under inkubationstiden även fast hon aldrig varit i "direkt" kontakt med någon annan. Hon måste iallafall ha rört direkt vid t.ex. handtag på dörrar på allmänna platser.
Men vad jag förstår säger folkhälsomyndigheten att viruset inte smittar utan symtom , tvärt emot vad jag hört andra säga, så därför är dom lugna med att hon inte haft kontakt med någon efter hon visat symtom.
Citera
2020-01-31, 17:44
Medlem
Varför sätter man inte ett land i karantän efter ett utbrott?

Ingen får lämna tills man kan garantera har kontroll.
Citera
2020-01-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Den här videon borde alla som vill "ta det lugnt" se.
https://youtu.be/nW3xqcGidpQ?t=346

Varför? Är det inte bättre att ta det lugnt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in