2020-01-31, 03:25
Medlem
Jag tror tyvärr inte att ni förstår hur illa Corona-viruset är. Hela China är alltså under 'lockdown'. Sjukhusbygget är en desperat åtgärd som påminner mycket om SARS-utbrottet.

Man stänger alltså ned x antal städer, och panikbygger sjukhus. Hoppas ni är införstådda i att antal smittade kommer explodera när sjukhusen som byggs är färdigställda, och kan börja behandla patienter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaså, UD ska äntligen plocka hem svenskarna från Wuhan i helgen. Sist av alla länder, eller..? Vilket innebär att riskerna för att de ska ha smittats under tiden - de måste ju ut och köpa mat och sådant - har ökat för varje dygn de varit fast där.

Nej, de har fått mat levererat till sig. Befolkningen i Wuhan är satta i karantän...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPizza
Sök på google efter ansiktsmask med skyddsnivåklassning "FFP3". Men du behöver glasögon och skyddsdräkt också...

sant skitet smittar via ögonen också.

haha skyddsdräkt, hade liknat snubben från breaking bad.

allt det här på grund av en fladdermussoppa!
Citera
2020-01-31, 03:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfarfar
Tack. Gick faktiskt ut igår för att köpa konserver. Hamnade nära hostande kineser. Nu håller jag dörren låst och hoppas på det bästa.

Tänkte skicka pm till dig men det går inte ännu. Det finns en tråd som handlar om preppers inköp av mat, mediciner, skydd osv.
(FB) Prepping inför epidemi/pandemi
Citera
2020-01-31, 03:30
Medlem
Remuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej jag ursäktar inte invektivet, jag har inte gjort något som motiverar det.

Du påstår en massa saker här i tråden, gör jämförelser och menar att hur man än räknar så är dödligheten högre bla bla bla .

Du fick en rak fråga, du som kan räkna, fixa fram siffrorna jag bad om istället för att svara på något jag inte har efterfrågat.

9% till ca 0,12-0,18 Det är en minskning från ett preliminärt resultat, sånt som bland annat du för fram i tråden, 11 och 15.

Gör samma procentuella minskning på 11 och 15 och visa oss hur missvisande 11 och 15 kan vara, bara gör det, eller ska du byta tampong.

Tampong använder jag inte, men kanske snart inkontinensblöja...

Jag menar att dödligheten kan komma att överstiga 2% vilket är mycket allvarligt för en så pass smittsam influensa.

Beräkningen av dödligheten för svininfluensan från som högst någonsin i en forskningsrapport på 9% med ett slutligt resultat som egentligen är omtvistat, men kan vara runt 0,2% skulle i så fall innebära i detta fallet en dödlighet på, som lägst! 15/9*0,2=0,33, vilket är högre än Asiaten under 1957-58.

Asiaten anses än idag vara en av de allvarligaste allmänt spridda influensorna under 1900-talet förutom Spanska sjukan. Jag undantar förutom Hongkonginfluensan som hade mycket lägre dödlighet, givetvis de andra fyra allvarliga virussjukdomarna, SARS, Ebola, Lassafeber mm då de inte tillnärmelsevis hade samma smittsamhet och spridning.

Sov Gott!
Senast redigerad av Remulus 2020-01-31 kl. 03:35.
Citera
2020-01-31, 03:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Jag tror tyvärr inte att ni förstår hur illa Corona-viruset är. Hela China är alltså under 'lockdown'. Sjukhusbygget är en desperat åtgärd som påminner mycket om SARS-utbrottet.

Man stänger alltså ned x antal städer, och panikbygger sjukhus. Hoppas ni är införstådda i att antal smittade kommer explodera när sjukhusen som byggs är färdigställda, och kan börja behandla patienter.

Om något blott påminner om SARS, samtidigt som 10 av 2,000,000,000 dött, så är jag inte orolig.
Citera
2020-01-31, 03:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
sant skitet smittar via ögonen också.

haha skyddsdräkt, hade liknat snubben från breaking bad.

allt det här på grund av en fladdermussoppa!

Fladdermusen är ett lyckodjur för kineserna. FU. Ofta avbildat som fem fladdermöss.

Kan tyckas märkligt, förklaringen är att fladdermus (Fu) låter som tur (Fu). O helt logiskt enligt kineserna så är då fladdermusen förknippad med tur.

Så antagligen så är det både turbringande o nyttigt att äta fladdermöss.

O andra sidan så är fladdermusen ökänd som smittspridare i tropikerna. Hur det är med våra egna myggätare har jag ingen aning om.
Citera
2020-01-31, 03:35
Medlem
AnnoyedDuDes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reduktionisten
Nej, de har fått mat levererat till sig. Befolkningen i Wuhan är satta i karantän...

Vem har levererat mat till svenskarna som kommer hem? För det var väl frågan du svarade detta till, eftersom svenskarna ska ha frivillig isolering i 2 veckor. Så vem ska leverera till dem?
Citera
2020-01-31, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Nej? Och 1220 är inte ökningen sista dygnet.

9720 globala sjukdomsfall nu enligt Kinas statistik.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e3372cca6db5200113d9123
Citera
2020-01-31, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remulus
Jag menar att dödligheten kan komma att överstiga 2% vilket är mycket allvarligt för en så pass smittsam influensa.!

Det är ingen influensa
Citera
2020-01-31, 03:36
Medlem
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nllplus.se/publika/ns/kcinfekt/V%25C3%25A5rdhygien/Rutiner%25202015/Version1MERSCoV201511.pdf&ved=2ahUKEwi65PGB56znAhV DmYsKHRl8AKQQFjAEegQICBAB&usg=AOvVaw1oTDI7R4_zuS3O AkRNju9O

ygienrutiner tillämpas med tillägg av:
 Stänkskydd (tättslutande skyddsglasögon eller visir)
 Tillpassat andningsskydd (FFP3) alternativt PAPR (powered air purifying respirator)
 Långärmad engångsskyddsrock med förstärk

😆😆😆 Varför det?!? De skyddar ju inte, eller vad säger alla experter?!?! Sug min kuk svenska experter, hoppas ni får viruset själva. Fuck you!

Köp på er detta desinfektionsmedlet om ni vill vara säkra på effektivitet. Inte minst är det bra att ha på sina skyddsgrejer. https://www.google.com/amp/s/amp.mynewsdesk.com/se/anthrop-pharmaceuticals-ab/blog_posts/handdesinfektionen-oxiskin-r-plus-visar-effekt-mot-coronavirus-2019-ncov-89740
Citera
2020-01-31, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnoyedDuDe
Vem har levererat mat till svenskarna som kommer hem? För det var väl frågan du svarade detta till, eftersom svenskarna ska ha frivillig isolering i 2 veckor. Så vem ska leverera till dem?

– Jag känner mig säker där jag är nu eftersom jag har mat varje dag och vi har personal på skolan som kan ta hand om mig. Men när man är i en stängd stad och man inte vet hur länge man ska ha det så här så vill man hem.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/amanda-hoppas-pa-evakuering-fran-wuhan-betyder-karantan-men-det-kan-jag-ta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in