Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Nej jag ursäktar inte invektivet, jag har inte gjort något som motiverar det.
Du påstår en massa saker här i tråden, gör jämförelser och menar att hur man än räknar så är dödligheten högre bla bla bla .
Du fick en rak fråga, du som kan räkna, fixa fram siffrorna jag bad om istället för att svara på något jag inte har efterfrågat.
9% till ca 0,12-0,18 Det är en minskning från ett preliminärt resultat, sånt som bland annat du för fram i tråden, 11 och 15.
Gör samma procentuella minskning på 11 och 15 och visa oss hur missvisande 11 och 15 kan vara, bara gör det, eller ska du byta tampong.

Tampong använder jag inte, men kanske snart inkontinensblöja...
Jag menar att dödligheten kan komma att överstiga 2% vilket är mycket allvarligt för en så pass smittsam influensa.
Beräkningen av dödligheten för svininfluensan från som högst någonsin i en forskningsrapport på 9% med ett slutligt resultat som egentligen är omtvistat, men kan vara runt 0,2% skulle i så fall innebära i detta fallet en dödlighet på, som lägst! 15/9*0,2=0,33, vilket är högre än Asiaten under 1957-58.
Asiaten anses än idag vara en av de allvarligaste allmänt spridda influensorna under 1900-talet förutom Spanska sjukan. Jag undantar förutom Hongkonginfluensan som hade mycket lägre dödlighet, givetvis de andra fyra allvarliga virussjukdomarna, SARS, Ebola, Lassafeber mm då de inte tillnärmelsevis hade samma smittsamhet och spridning.
Sov Gott!